%38تخفیف
تأثیر روشهای حل مسئله بهصورت کار گروهی بر روی تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم ابتدایی شهر قم
تعداد 151 صفحه فایل word
چکیده
تحقیق حاضر یک تحقیق نیمه تجربی است. جامعه آماری این تحقیق را 448نفر از دانشآموزان دختر کلاس سوم ابتدایی مناطق چهارگانه گانه شهر قم که در سال تحصیلی94-93در مدارس عادی و دولتی اشتغال به تحصیل داشتند، تشکیلداد. حجم نمونه به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم گردید روش حلمسئله به روش فعالیتگروهی با ترکیبی از دانشآموزان قوی، ضعیف و متوسط در کلاس علوم تجربی به مدت سه ماه در خلال فعالیتهای آموزشی کلاس درس برای گروه آزمایش به کار گرفته شد.ابزار تحقیق برای سنجش تفکر انتقادی یک آزمون محققساخته به با توجه به ویژگیهای عقلانی جامعه آماری و آزمون پیشرفتتحصیلی از کتاب علوم میباشد. برای تشخیص روایی تحقیق از روایی بازآزمایی و برای سنجش اعتبار صوری[1] و منطقی[2] از نظر اساتید متخصص استفادهشد.
این طرح یک طرح تحقیقی پیشآزمون –پسآزمون میباشد. هر دو گروه همزمان و قبل از دخالت متغیرهای مستقل درزمینهی مهارتهای تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی ارزشیابی شدند. پس از اجرای طرح هر دو گروه مجدداً مورد ارزشیابی قرار گرفتند.
با قبول خطاي کمتر از 01/0 (Sig=0/000) و درجه اطمينان بیش از 99/0، دانشآموزان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نمره بیشتری در مهارتهای تفکر انتقادی (تشخیص، مقایسه و قضاوت) کسب نمودند. با توجه به درجه آزادي 433=d.f، با قبول خطاي کمتر از 01/0 (Sig=0/000) و درجه اطمينان بیش از 99/0 ميتوان نتيجه گرفت، میانگین نمرات از آموزش گروهی 25/1 نمره بيشتر از این ميانگين در قبل آموزش بود و پیشرفت تحصیلی معنادار بود.
واژگان کلیدی: حل مسئله، تفکر انتقادی، پیشرفت تحصیلی
1- Face validity
2-Logical validity
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: پیشرفت تحصیلی, تفکر انتقادی, حل مسئله
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تأثیر روشهای حل مسئله بهصورت کار گروهی بر روی تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم ابتدایی شهر قم” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.