عنوان |
صفحه |
|||||
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
1 |
|||||
فصل اول: کلیات پژوهش |
||||||
1-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… |
2 |
|||||
1-2 بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………….. |
4 |
|||||
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش………………………………………………………………………………….. |
7 |
|||||
1-4 اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… |
9 |
|||||
1-5 فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………… |
10 |
|||||
1-6 تعریف مفاهیم و اصطلاحات ………………………………………………………………………………………. |
11 |
|||||
1-6-1 تعاریف نظری ……………………………………………………………………………………………………….. |
11 |
|||||
1-6-2 تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………. |
12 |
|||||
فصل دوم: ادبیات پژوهش |
||||||
2-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
16 |
|||||
2-2 مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………. |
16 |
|||||
2-2-1 قصه (تعاریف و مفاهیم) …………………………………………………………………………………………. |
16 |
|||||
2-2-2 ویژگیهای قصه …………………………………………………………………………………………………… |
16 |
|||||
2-2-3 اجزای نقلی قصهگویی …………………………………………………………………………………………… |
17 |
|||||
2-2-4 فواید استفاده از قصهگویی در آموزش……………………………………………………………………….. |
19 |
|||||
2-2-5 پیشینه و جایگاه کاربرد قصه ……………………………………………………………………………………. |
21 |
|||||
2-2-6 تاریخچه قصهگویی در ایران …………………………………………………………………………………… |
22 |
|||||
2-2-7 شیوههای قصهگویی ……………………………………………………………………………………………….. |
22 |
|||||
2-2-8 مدل های قصهگویی ………………………………………………………………………………………………. |
23 |
|||||
2-2-9 قصهگویی به شیوه جک زایپس ……………………………………………………………………………….. |
24 |
|||||
2-2-10 تعریف مهارتهای اجتماعی ………………………………………………………………………………… |
25 |
|||||
2-2-11 اجتماعی شدن کودکان …………………………………………………………………………………………. |
27 |
|||||
2-2-12 تعریف عزت نفس ……………………………………………………………………………………………….. |
28 |
|||||
2-2-13 ابعاد عزت نفس …………………………………………………………………………………………………… |
28 |
|||||
2-3 پیشینهی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور ……………………………………………………. |
31 |
|||||
2-3-1 مطالعات انجام شده در داخل ایران …………………………………………………………………………… |
31 |
|||||
2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج از ایران ………………………………………………………………………. |
33 |
|||||
فصل سوم: روششناسی پژوهش |
||||||
3-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
39 |
|||||
3-2 روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. |
39 |
|||||
3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونهگیری ………………………………………………………………. |
40 |
|||||
3-4 متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………. |
40 |
|||||
3-5 ابزار گردآوری دادهها …………………………………………………………………………………………………. |
43 |
|||||
3-6 روایی و پایایی ابزار ……………………………………………………………………………………………………. |
44 |
|||||
3-7 مراحل اجرا ………………………………………………………………………………………………………………. |
46 |
|||||
3-8 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها ………………………………………………………………………….. |
48 |
|||||
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها |
||||||
4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
50 |
|||||
4-2 دادههای توصیفی ……………………………………………………………………………………………………….. |
50 |
|||||
4-3 آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………… |
51 |
|||||
4-4 آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………….. |
55 |
|||||
فصل پنجم: تفسیر یافتهها |
||||||
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
75 |
|||||
5-2 خلاصه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. |
75 |
|||||
5-3 بحث و تفسیر یافتهها …………………………………………………………………………………………………. |
76 |
|||||
5-4 پیشنهادهای کاربردی ………………………………………………………………………………………………….. |
80 |
|||||
5-5 پیشنهادهایی پژوهشی …………………………………………………………………………………………………. |
81 |
|||||
5-6 محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………… |
82 |
|||||
5-6-1 محدودیتهای در اختیار پژوهشگر ………………………………………………………………………….. |
82 |
|||||
5-6-2 محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر ………………………………………………………………….. |
82 |
|||||
منابع |
|
|||||
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………. |
85 |
|||||
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
88 |
|||||
پیوستها |
||||||
پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون و همکاران ………………………………………………………………. |
92 |
|||||
پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ …………………………………………………………………………………………… |
97 |
|||||
فهرست جداول |
||||||
جدول شماره (1-2): خلاصه نتایج پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور ………………….. |
35 |
|||||
جدول شماره (1-3): طرح شبه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل …………………….. |
39 |
|||||
جدول شماره (2-3) پایایی ابزار اندازهگیری …………………………………………………………………………. |
45 |
|||||
جدول شماره (1-4): فراوانی و درصد فراوانی افراد مورد مطالعه بر اساس متغیر گروه ………………… |
50 |
|||||
جدول شماره (2-4): توصیف وضعیت نمرات متغیرهای مورد مطالعه در دو گروه …………………….. |
52 |
|||||
جدول شماره (3-4): مقایسه پیش آزمون دو گروه در متغیرهای پیشرفت درسی و عزت نفس …….. |
54 |
|||||
جدول شماره (4-4): نتایج تحلیل کوواریانس پس آزمون پیشرفت درسی ………………………………… |
56 |
|||||
جدول شماره (5-4): میانگینهای قبل و بعد از تعدیل پس آزمون پیشرفت درسی ……………………. |
56 |
|||||
جدول شماره (6-4): نتایج تحلیل کوواریانس پس آزمون مهارتهای اجتماعی ……………………….. |
58 |
|||||
جدول شماره (7-4): میانگینهای قبل و بعد از تعدیل پس آزمون مهارتهای اجتماعی …………. |
58 |
|||||
جدول شماره (8-4): نتایج تحلیل کوواریانس پس آزمون گرایش به مهارتهای اجتماعی مناسب . |
60 |
|||||
جدول شماره (9-4): میانگینهای قبل و بعد از تعدیل گرایش به مهارتهای اجتماعی مناسب …. |
60 |
|||||
جدول شماره (10-4): نتایج تحلیل کوواریانس گرایش به دوری از رفتارهای غیر اجتماعی ………… |
62 |
|||||
جدول شماره (11-4): میانگین قبل و بعد از تعدیل گرایش به دوری از رفتارهای غیر اجتماعی ….. |
62 |
|||||
جدول شماره (12-4): نتایج تحلیل کوواریانس گرایش به دوری از پرخاشگری ………………………… |
64 |
|||||
جدول شماره (13-4): میانگین قبل و بعد از تعدیل گرایش به دوری از پرخاشگری ………………….. |
64 |
|||||
جدول شماره (14-4): نتایج تحلیل کوواریانس گرایش به دوری از برتری طلبی ……………………….. |
66 |
|||||
جدول شماره (15-4): میانگین قبل و بعد از تعدیل گرایش به دوری از برتری طلبی …………………. |
66 |
|||||
جدول شماره (16-4): نتایج تحلیل کوواریانس گرایش به رابطه با همسالان ……………………………… |
68 |
|||||
جدول شماره (17-4): میانگین قبل و بعد از تعدیل گرایش به رابطه با همسالان ………………………. |
68 |
|||||
جدول شماره (18-4): نتایج تحلیل کوواریانس پس آزمون عزت نفس …………………………………….. |
70 |
|||||
جدول شماره (19-4): میانگین قبل و بعد از تعدیل پس آزمون عزت نفس ………………………………. |
70 |
|||||
جدول شماره (20-4): خلاصه و جمع بندی نتایج ………………………………………………………………… |
72 |
|||||
فهرست نمودارها: |
||||||
نمودار شماره (1-4): ویژگیهای جمعیت شناختی افراد مورد مطالعه …………………………………………. |
51 |
|||||
نمودار شماره (2-4): میانگین نمرات پیشرفت درسی ………………………………………………………………… |
57 |
|||||
نمودار شماره (3-4): میانگین نمرات مهارتهای اجتماعی ……………………………………………………….. |
59 |
|||||
نمودار شماره (4-4): میانگین نمرات گرایش به مهارتهای اجتماعی مناسب ……………………………… |
61 |
|||||
نمودار شماره (5-4): میانگین نمرات گرایش به دوری از رفتارهای غیر اجتماعی ………………………….. |
63 |
|||||
نمودار شماره (6-4): میانگین نمرات گرایش به دوری از پرخاشگری و رفتارهای تکانشی …………….. |
64 |
|||||
نمودار شماره (7-4): میانگین نمرات گرایش به دوری از برتری طلبی و اطمینان زیاد به خود داشتن .. |
67 |
|||||
نمودار شماره (8-4): میانگین نمرات گرایش به رابطه با همسالان ……………………………………………….. |
69 |
|||||
نمودار شماره (9-4): میانگین نمرات عزت نفس ………………………………………………………………………. |
71 |
|||||
فهرست اشکال |
||||||
شکل 1-1: مدل مفهومی اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………. |
9 |
|||||
شکل 1-2 مسیرهای داستانگویی …………………………………………………………………………………………… |
24 |
|||||
شکل 1-3: مدل مفهومی متغیرهای مورد مطالعه ……………………………………………………………………….. |
42 |
|||||
%34تخفیف
نقش آموزش مبتنی بر قصهگویی به شیوه جک زایپس بر میزان پیشرفت درسی، سطح مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان پایه سوم ابتدایی
تعداد109صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژي آموزشی( M.A )
نقش آموزش مبتنی بر قصهگویی به شیوه جک زایپس بر میزان پیشرفت درسی، سطح مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان پایه سوم ابتدایی
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی نقش آموزش مبتنی بر قصهگویی به شیوه جک زایپس بر میزان پیشرفت درسی، سطح مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان پایه سوم ابتدایی صورت گرفت. مطالعهی حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه و روش اجرا در گروه پژوهشهای شبه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل است. جامعهی آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان پسر پایه سوم ابتدایی ناحیه 2 شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-92 و نمونهی آماری تعداد 53 نفر در دو گروه (آزمایش 28 نفر و کنترل 25 نفر) است که به شیوهی نمونههای در دسترس انتخاب و به شکل تصادفی در هر یک از گروههای آزمودنی قرار گرفتهاند. ابزار اندازهگیری متغیرها در سه بخش و شامل آزمون محقق ساخته پیشرفت درسی، مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون و همکاران (1983) و پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) است. تعیین روایی ابزار مورد استفاده با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آنها (آزمون پیشرفت درسی با استفاده از روش آزمون مجدد و محاسبهی ضریب همبستگی برابر 85/0، پرسشنامه مهارتهای اجتماعی اجرا بر روی 100 نفر و محاسبهی ضریب آلفای کرونباخ 75/0 و پرسشنامهی عزت نفس 82/0) صورت گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر قصهگویی به شیوهی جک زایپس بر پیشرفت درسی فراگیران در درس اجتماعی (033/0=Sig ، 84/4=F)، مهارتهای اجتماعی (006/0=Sig ، 076/8=F)، گرایش به دوری از رفتارهای غیر اجتماعی (000/0=Sig ، 23/14=F) و گرایش به دوری از پرخاشگری و رفتارهای تکانشی (000/0=Sig ، 98/30=F) مؤثر بوده است. بر اساس ضرایب اتای ارائه شده، بیشترین تأثیر معنادار کاربرد روش آزمایشی بر گرایش به دوری از پرخاشگری و رفتارهای تکانشی (383/0) و کمترین تأثیر آن بر پیشرفت درسی (088/0) بوده است. چهار مؤلفهی دیگر شامل گرایش به مهارتهای اجتماعی مناسب (752/0=Sig ، 101/0=F)، گرایش به دوری از برتری طلبی و اطمینان زیاد به خود داشتن (786/0=Sig ، 074/0=F)، گرایش به رابطه با همسالان (133/0=Sig ، 33/2=F) و عزت نفس فراگیران (177/0=Sig ، 88/1=F) تحت تأثیر معنادار نوع روش آموزشی قرار نگرفته است.
واژههای کلیدی: قصهگویی، جک زایپس، مهارتهای اجتماعی، پیشرفت درسی، عزت نفس.
دسته: علوم اجتماعی, علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: پیشرفت درسی, جک زایپس, عزت نفس, مهارتهای اجتماعی, واژههای کلیدی: قصهگویی
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نقش آموزش مبتنی بر قصهگویی به شیوه جک زایپس بر میزان پیشرفت درسی، سطح مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان پایه سوم ابتدایی” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.