فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل یکم: مقدمه و کلیات
1-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
1-2-بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..3
1-3- پرسش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………….3
1-4-فرضیه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….3
1-5- حدود پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………4
1-6- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….4
1-7-ساختار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………4
فصل دوم: مروری برادبیات موضوع
2-1- مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………………..6
2-1-1- آموزش………………………………………………………………………………………………………………………………………………..6
2-1-1-1- مفهوم آموزش…………………………………………………………………………………………………………………………………….6
2-1-1-2- ضرورت آموزش نیروی انسانی………………………………………………………………………………………………………………8
2-1-1-3- نظریه های آموزش………………………………………………………………………………………………………………………………9
2-1-2- اشتغال و نظریه مربوط به آن……………………………………………………………………………………………………………………..11
2-1-2-1- کلاسیکها و اشتغال…………………………………………………………………………………………………………………………..11
2-1-2-2-کینز و نظریههای اشتغال……………………………………………………………………………………………………………………… 13
2-1-2-4- نئوکلاسیک ها و اشتغال…………………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1-2-5-نظریه های جدید در مورد اشتغال………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-1-3- مدل های اقتصادی اشتغال در جهان سوم…………………………………………………………………………………………………… 20
2-1-3-2- مدل تودارو……………………………………………………………………………………………………………………………………… 22
2-1-4-آموزش و اشتغال………………………………………………………………………………………………………………………………….. 23
2-2- شواهد تجربی…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 24
2-2-1- پژوهشهای داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….24
2-2-2- پژوهشهای خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………. 25
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- قلمرو پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………… 28
3-2- معرفی الگوی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………….. 28
3-3-آمار توصیفی متغیرهای آموزش و اشتغال در کشورهای منتخب MENA ………………………………………………………….29
3-4-آمار توصیفی متغیرهای آموزش و اشتغال در کشورهای منتخب OECD …………………………………………………………..31
3-5- روش برآورد الگو…………………………………………………………………………………………………………………………………… 33
3-5-1- روش اقتصاد سنجی دادههای تابلویی……………………………………………………………………………………………………… 34
3-5-2- انتخاب بین دو روش اثرات ثابت و تصادفی……………………………………………………………………………………………… 37
3-5-3- آزمون ریشه واحد در داده های تابلویی…………………………………………………………………………………………………… 38
3-5-3-1- آزمون لوین و لین- چو (LLC)………………………………………………………………………………………………………… 38
3-5-4- آزمونهای همجمعی دادههای تابلویی…………………………………………………………………………………………………….. 39
فصل چهارم: يافتههاي پژوهش
4-1- کشورهای منتخب خاورمیانه وشمال آفریقا(MENA)………………………………………………………………………………….. 43
4-1-1- نتایج آزمون مانایی ……………………………………………………………………………………………………………………………..43
4-1-2- نتایج برآورد الگو ………………………………………………………………………………………………………………………………..44
4-2- کشورهای منتخب سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD)……………………………………………………………………..46
4-2-1- نتایج آزمون مانایی………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
4-2-2- نتایج برآورد الگو………………………………………………………………………………………………………………………………… 47
4-3- مقایسه نتایج حاصل از برآرورد الگو در کشورهای منتخب OECD و MENA………………………………………………. 48
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- خلاصه و نتیجهگیری………………………………………………………………………………………………………………………………. 51
5-2- پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………………………..52
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….53
پیوستها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 58
فهرست جداول
عنوان صفحه |
جدول3-1- میانگین متغیرهای آموزش و اشتغال……………………………………………………………………………………………………….30
جدول3-2- میانگین متغیرهای آموزش و اشتغال………………………………………………………………………………………………………..32
جدول4-1- نتایج آزمون ریشه واحد لوین-لین-چو……………………………………………………………………………………………………44
جدول4-2- نتایج حاصل از برآورد الگو…………………………………………………………………………………………………………………..46
جدول4-3-نتایج آزمون ریشه واحد لوین-لین-چو…………………………………………………………………………………………………….47
جدول4-4- نتایج حاصل از برآورد الگو…………………………………………………………………………………………………………………..48
فهرست نمودارها
عنوان صفحه |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.