%34تخفیف
دانلود محصول:اعتبارسنجی مدل مایرس در اندازهگیری فرصتهای سرمایهگذاری در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران
تعداد 137 صفحه این فایل word
چکیده
انجام سرمایهگذاری بهینه و انتخاب مناسب پروژه سرمایهگذاری، مهمترین چالش پیش روی دارندگان سرمایه در بازارهای مالی است. بررسی مسائلی همچون مدیریت سود، وضعیت و واکنش بازار به وقایع مالی و غیرمالی، مطالعه رفتار تأمینکنندگان مالی، وضعیت سهامداران باعث خواهند شد تا با در نظر گرفتن برخی متغیرها، از آنها آگاهی نسبی کسب نموده و با این آگاهی، پروژه مناسب جهت سرمایهگذاری را انتخاب نمائیم. در این تحقیق جهت بررسی فرصتهای سرمایهگذاری بر اساس مدل مایرس، متغیرهای مستقل: شهرت، اندازه شرکت، سطح سودآوری، سطح اهرمی و ریسک سیستماتیک مورد ارزیابی قرار گرفتند. قلمرو زمانی این تحقیق، یک دورهی 6 ساله میباشد که در آن شرکتهای منتخب بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1386 تا 1391 مورد مطالعه قرار گرفته و در این مطالعه 81 شرکت بعنوان نمونه آماری در هرسال در نظر گرفته شدهاند. با توجه به نتایج آزمونهای انجام شده در این تحقیق و تحقیقات مشابه، به استثنای متغیرهای سطح اهرمی و سطح سودآوری، به ترتیب با مقدارهای ضریب همبستگی اسپیرمن 0.018 و 0.001، بین سایر متغیرها و فرصت سرمایهگذاری در شرکتهای قلمرو این تحقیق رابطهای وجود ندارد.
از اینرو با توجه به نتایج آزمونهای انجام شده تحقیق، مدل مایرس، مدل مناسبی جهت پیشبینی فرصتهای سرمایهگذاری در شرکتهای قلمرو تحقیق و یا کشور ایران نمیباشد.
واژگان کلیدی:
مدیریت سود، شهرت، فرصتهای سرمایهگذاری، مدل مایرس
دسته: حسابداری, علوم انسانی
برچسب: شهرت, فرصتهای سرمایهگذاری, مدل مایرس, واژگان کلیدی: مدیریت سود