%34تخفیف
شناسايي و اولويت بندي فاکتورهاي تاثير گذار بر تجاري سازي يافته هاي پژوهشي در حوزه فني مهندسي ( مطالعه موردي دانشگاه تربيت مدرس و دانشگاه تهران)
تعداد164صفحه در فایل word
چکيده
تحولات صورت گرفته در عرصه علم و تکنولوژي در نيم قرن اخير ، جهان را وارد عصر جديدي کرده است. در بسياري از کشورهاي پيشروي جهان ، دانشگاهها ديگر به عنوان نهادي هايي که صرفا در جهت آموزش نيروي انساني و انجام تحقيقات ، فعاليت مي کنند شناخته نمي شوند بلکه از آنها انتظار مي رود که نقش فعال تري در توسعه اقتصاد ملي و منطقه اي داشته باشند
در اين کشورها بخش دانشگاهي به عنوان بخش توليد و عرضه دانش با چالش پاسخگويي بهتر به ساير مولفه هاي نظام ملي نوآوري مواجه مي باشد و به طور روزافزوني در بهبود کارايي آنها در توليد دانش و افزايش سطح و کيفيت تحقيقات حاصل از اين بخش تلاش مي گردد. بهبود کارايي در توليد دانش تنها بخشي از فرآيند ارتقاء نوآوري ملي شناخته مي شود و اين امر نيازمند سازوکارهاي لازم جهت انتقال و به کارگيري دانش در ساير بخش هاي اجتماعي و اقتصادي ، به خصوص در بخش صنعت مي باشد که به عنوان تجاري سازي نتايج تحقيقات ، محل توجه روزافزوني مي باشد، به همين جهت در اين پايان نامه سعي بر آن نموديم تا به عوامل موثر بر تجاري سازي يافته هاي پژوهشي در حوزه فني و مهندسي دست پيدا کنيم.در اين تحقيق با بررسي برخي از پژوهشهاي انجام شده مرتبط با حوزه تجاري سازي يافته هاي پژوهشي تعدادي عامل شناسايي شد ، پس از نظرسنجي از خبرگان و استفاده از فنون MADM اولويت بندي اين عوامل در دانشگاه هاي تهران و تربيت مدرس در حوزه فني و مهندسي انجام پذيرفت.
کليد واژه: تکنولوژي[1] ، انتقال دانش[2]، تجاري سازي[3]، فنونMADM [4]
[1] Technology
[2] Knowledge Transfer
[3] Commercialization
[4] Multiple Attribute Decision Making
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: انتقال دانش[2], تجاري سازي[3], فنونMADM [4], کليد واژه: تکنولوژي[1]