%38تخفیف
حفظ مشتری با رویکرد بازاریابی رابطهمند با توجه به عوامل وفاداری مشتری و رضایت مشتری
تعداد136 صفحه در فایل word
در عصر حاضر مشتری به عنوان عامل اصلی و محوری در بقاء و رشد سازمان قلمداد میشود. سازمانها علاوه بر جذب مشتری دغدغه ایجاد رابطه مستمر و در یک کلام حفظ مشتریان را دارند سه مفهوم بازاریابی رابطهمند، رضایت مشتری و وفاداری مشتری به عنوان اصلیترین مفاهیم مؤثر بر حفظ مشتری مشتریان مطرح هستند.هم چنین شدّت رقابت در بازارها و درک اهمیّت حفظ مشتریان برای سازمانها موجب شده آنها به تدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان گام بردارند و طبق نظر محققان، توجه به رویکرد بازاریابی رابطهمند برای ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان، مناسبترین گزینه برای تحقق این امر میباشد. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر حفظ مشتری با رویکرد بازاریابی رابطهمند و عوامل رضایت مشتری و وفاداری مشتری، صورت گرفته است. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمعآوری دادهها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. در تحقیق حاضر به این ترتیب تمامی مشتریان مواد شوینده گلرنگ در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری و نمونهای 399 نفری از این مشتریان برای مطالعه در نظر گرفته شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها نیز از روش آماری رگرسیون ساده و رگرسیون چندگانه و بسته نرمافزاری SPSS بهره گرفته شده است.
نتایج تحقیق نشان داده است که متغیرهای بازاریابی رابطهمند و رضایت مشتری و وفاداری مشتری بر حفظ مشتری، تاثیرگذار است.
واژگانکلیدی: حفظ مشتری، بازاریابی رابطهمند، وفاداری مشتری، رضایت مشتری
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: بازاریابی رابطهمند, رضایت مشتری, واژگانکلیدی: حفظ مشتری, وفاداری مشتری