اول: کلیات پژوهش 1
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2
-
بیان مساله ……………………………………………………………………………………………………………………….. 2
-
اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………………. 4
الف) اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ نظری……………………………………………………………………. 4
ب) اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ کاربردی…………………………………………………………………. 4
1-3)هدفهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 5
الف) هدف اصلی ……………………………………………………………………………………………………………… 5
ب)هدفهای فرعی…………………………………………………………………………………………………………. 5
1-4) سوالها/فرضیههای پژوهش …………………………………………………………………………………………….. 5
الف) فرضیههای اصلی ………………………………………………………………………………………………………. 5
ب) فرضیههای فرعی………………………………………………………………………………………………………….. 6
1-5)تعریف مفهومی و عملیاتی واژگان کلیدی پژوهش………………………………………………………………… 6
الف) تعریف مفهومی……………………………………………………………………………………………………… 6
ب) تعریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………….. 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش……………………………. 9
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….. 10
2-1) آموزش ضمن خدمت کارکنان …………………………………………………………………………….. 10
2-1-1 ) تعریف آموزش ………………………………………………………………………………………. 10
2-1-2) مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش کارکنان ……………………………………………………. 12
-
آموزش و بهسازی کارکنان …………………………………………………………………………….. 14
الف) اهداف برنامه آموزشی و بهسازی …………………………………………………………… 15
ب) برنامه ریزی و استراتژی سازی برای آموزش کارکنان ……………………………….. 16
پ)مزایای آموزش کارکنان…………………………………………………………………………….. 19
ت) مسئول طراحی و اجرای برنامه آموزشی برعهده کیست؟……………………………… 20
-
پیوند آموزش و بهسازی کارکنان با الگوی زبده گزینی ……………………………………. 21
-
مراحل مختلف فرآیند آموزش ……………………………………………………………………… 23
-
اهداف و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت………………………………………….. 27
الف)اهداف آموزش ضمن خدمت…………………………………………………………………. 27
ب) چالش ها و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت……………………………….. 29
-
روشهای آموزش ضمن خدمت …………………………………………………………….. 30
الف) گردش شغلی……………………………………………………………………………………… 30
ب) آموزش کارگاهی ………………………………………………………………………………. 31
پ) مربیگری ……………………………………………………………………………………….. 32
ت ) جانشین موقت ……………………………………………………………………………….. 33
ث) استاد شاگردی ……………………………………………………………………………….. 33
-
مدیریت یادگیری در سازمان …………………………………………………………………… 34
الف) تعریف یادگیری …………………………………………………………………………….. 34
ب)سازمان های یادگیرنده………………………………………………………………………. 35
-
حلقه ها و فرایند یادگیری …………………………………………………………………….. 38