%41تخفیف
تعداد125صفحه در فایل word
واژه های کلیدی:
تاثیر سبک های رهبری مدیران مدارس ابتدایی شهر قم بر ابداع و کاربرد نوآوری های آموزشی معلمان
تعداد125صفحه در فایل word
چكيده
در اين پژوهش سعي شده است تا در مورد تاثیر سبک های رهبری مدیران مدارس ابتدایی شهر قم در ابداع و نوآوری آموزشی معلمان بررسی انجام شود.
این پژوهش در زمره پژوهش های از نوع توصيفي و به دليل ميداني بودن( پهنانگر) آن پيمايشي و در طبقه بنديتحقيقات بر اساس هدف، به دليل كاربردي بودن، از نوع پژوهش هايكاربردي مي باشد، كه در اين روش با توجه به عملکرد مديران به عنوان متغير ملاک، سبکهاي رهبري مديران به عنوان متغيرهاي پيش بين مورد شناسايي قرار گرفته است. دراين پژوهش سبك هاي رهبري مديران در شش طبقه تحولی،آموزشی،دستوری،اقناعی،مشارکتی و تفویضی دسته بندي شده اند.
جامعه آماری پژوهش مشتمل بر 3491 نفر معلمان مدارس ابتدایی شهر قم (پایه اول تا ششم و سایر معلمین با عناوین مربی بهداشت،مربی پرورشی،و مربی ورزش و…) و نمونه مورد مطالعه با استفاده جدول مورگان 346 نفر تعیین شد، و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار گرفت،و با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته اطلاعات لازم جمع آوری گردید.
در نهایت این نتیجه حاصل گردید که از بین سبک های شش گانه رهبری، سبک رهبری مشارکتی بیشتر از دیگر سبک ها در ابداع و کاربرد نوآوری آموزشی معلمان موثر است، و سبک رهبری آموزشی در مرتبه دوم و سبک رهبری تحولی در جایگاه سوم قرار گرفتند.
واژه های کلیدی:
سبک رهبری ، معلمان مدارس ابتدایی، نوآوری آموزشی
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: سبک رهبری, معلمان مدارس ابتدایی, نوآوری آموزشی