%34تخفیف
بررسي عملکرد مديران مدارس متوسطه شهر ستان شيراز با استفاده از ارزشيابي 360درجه
تعداد283 صفحه در فایل word
چکيده
هدف ارزيابي عملکرد، افزايش کارايي و اثربخشي سازمان است که با استفاده از روش هاي نوين ارزيابي، نظير ارزشيابي360 درجه، مي توان ضمن دستيابي به شناخت صحيح و جامع از قابليت ها، توانايي ها و نقاط قوت و ضعف مديران، نسبت به تهيه ي برنامه هاي بهبود و توسعه ي آن نيز اقدامات لازم را انجام داد. بازخور360 درجه به افراد کمک مي کند تا ادراک خود را در مورد محيط کاريشان، با ادراک ارزيابي کنندگان مهم ( مديران مافوق، مديران(خودارزيابي)، همکاران و زيردستان) مقايسه کنند. همانطور که در اين پژوهش آمده است. اين پژوهش، در افزايش دانش نظري و ارتقاء کيفيت عملکرد مديران و شناسايي نقاط قوت و ضعف عملکرد آن ها و افزايش خودآگاهي شان نسبت به عملکرد خويش و . . . کمک خواهد کرد. هدف از انجام اين پژوهش، بررسي عملکرد مديران متوسطه شهرستان شيراز از طريق روش ارزشيابي 360 درجه مي باشد به همين منظور با توجه به ماهيت موضوع پژوهش، نمونه اي مرکب از 4 گروه که شامل مديران با حجم نمونه ي 113نفر، مديران مافوق با حجم نمونه ي 113 نفر، همکاران با حجم نمونه ي 113 نفر، و زير دستان با 225 نفر، که با روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند و داده ها توسط پرسشنامه محقق ساخته، جمع آوري گرديد و از طريق نرم افزارSpssتجزيه و تحليل شد. اين پژوهش از نوع توسعه اي و به روش پيمايشي ـ توصيفي مي باشد. يافته هاي اين تحقيق نشان داد که هر چهار گروه(مديران، همکاران و . . .) عملکرد مديران را در حد عالي ارزيابي کردند. اما در ديدگاه اين چهارگروه، تفاوت هايي حاصل شد(45.43t=)، اين که، مديران(خودارزيابي) عملکرد خود را نسبت به ساير گروه بالاتر ارزشيابي کرده بودند و همکاران، زيردستان و مديران مافوق در رده هاي بعدي قرار گرفتند. همچنين هر چهارگروه در ترتيب اولويت بندي ابعاد، تفاوت قائل شدند که بعد نظارت و کنترل داراي بالاترين درجه عملکرد و بعد سازماندهي داراي پايين ترين درجه ي عملکرد دانستند.
کليد واژه ها: مديريت عملکرد، عملکرد مديران، ارزشيابي، ارزشيابي 360 درجه.
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: ارزشيابي, ارزشيابي 360 درجه., عملکرد مديران, کليد واژه ها: مديريت عملکرد