%34تخفیف
بررسی مؤلفه های منشور اخلاق حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان سمنان
تعداد169 صفحه در فایل word
چکیده
رسالت سنگین معلمان در جامعه تربیت نسلهاست. برای تحقق آن تنها داشتن مهارت های تخصصی و علمی کافی نیست، بلکه مقدم بر آن برخورداری از خصوصیات والای انسانی و کردار اخلاقی است که شایسته حفظ و توسعه میباشد. این حرفه مهم در جامعه نیز همانند بسیاری از حرف نیاز به آن دارد که با اخلاقیات مربوط به حرفه خویش آشنا شود تا بتواند به حل مسائل مربوط به حرفهی خویش بپردازد. از این رو پژوهش حاضر به بررسی مؤلفههای منشور اخلاق حرفهای معلمان دوره متوسطه استان سمنان با استفاده از روش پیمایشی می پردازد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان دوره متوسطه استان سمنان که تعداد آن ها در زمان انجام پژوهش حدوداً 2501 نفر بوده است تشکیل میدهد. برای گردآوری دادهها از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهم ترین مؤلفه های منشور اخلاق حرفه ای از نظر معلمان دوره متوسطه استان سمنان به ترتیب شامل؛ مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با همکاران، مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با سازمان آموزش و پرورش، مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با خود، مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با جامعه، مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با دانش آموزان و مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان در رابطه با والدین دانش آموزان بوده است. نتایج بیانگر این است که لازم است که معلمان خلق و خوی خود را فزونتر از آنچه بر دیگران ضروری است بهبود بخشیده و روابط حرفهای خود را با دیگران بر اساس حسن سلوک تنظیم نمایند واین غایت اخلاق حرفهای است.
کلیدواژه: اخلاق، اخلاق حرفه ای، منشور اخلاقی، معلمان، دوره متوسطه
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: اخلاق حرفه ای, دوره متوسطه, کلیدواژه: اخلاق, معلمان, منشور اخلاقی