فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………….2
1 ـ 1 ـ بيان مساله 16
1 ـ 2 ـ ضرورت و اهميت پژوهش 19
1 ـ 3 ـ اهداف پژوهش 21
1 ـ 3 ـ 1 ـ اهداف اصلی 21
1 ـ 3 ـ 2 ـ اهداف فرعی 21
1 ـ 4 ـ سؤالات پژوهش 22
1ـ 4 ـ 1 ـ سؤالات اصلی 22
1 ـ 4 ـ 2 ـ فرضیه های پژوهش 22
1 ـ 4 ـ3 ـ سؤالات فرعی 22
1ـ 5 ـ تعريف مفهومي و عملياتي متغيرها 23
1 ـ 5 ـ 1 ـ تعريف مفهومي 23
1 ـ 5 ـ 1 ـ 1 ـ نوع ساختار سازماني 23
1 ـ 5 ـ 1 ـ 2 ـ سرمايه ي اجتماعي 24
1 ـ 5 ـ 2 ـ تعريف عملياتي متغيرها 25
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….19
2 ـ 1 ـ مباني نظري 27
2 ـ 1 ـ 1 ـ نوع ساختار سازماني 27
2 ـ 1 ـ 1 ـ 1 ـ تعریف ساختار سازماني 27
2 ـ 1 ـ 1 ـ 2 ـ ابعاد ساختار سازمانی 29
2 ـ 1 ـ 1 ـ 3 ـ متغیرهای زمینه های اثرگذار بر ساختار سازمانی 30
2 ـ 1 ـ 1 ـ 4 ـ انواع ساختار سازمانی 31
2 ـ 1 ـ 1 ـ 5 ـ ویژگیهای ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده 35
2 ـ 1 ـ 2 ـ سرمايه ي اجتماعي 38
2 ـ 1 ـ 2 ـ 1 ـ تعریف سرمايه ي اجتماعي 38
2 ـ 1 ـ 2 ـ 2 ـ ابعاد سرمايه ي اجتماعي 39
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ ديدگاه هايي پيرامون سرمايه ي اجتماعي 42
2 ـ 1 ـ 2 ـ 4 ـ رويكردهايي پيرامون سرمايه ي اجتماعي 45
2 ـ 1 ـ 2 ـ 5 ـ سطوح سرمايه ي اجتماعي 47
2 ـ 1 ـ 3ـ رضايت تحصيلي 50
2 ـ 1 ـ 3ـ 1 ـ تعریف رضايت تحصيلي 50
2 ـ 1 ـ 3ـ 2 ـ ابعاد رضايت تحصيلي 51
2 ـ 1 ـ 3ـ 3 ـ مدلهای رضايت تحصیلی 56
2 ـ 2 ـ پیشینه ي پژوهشی 61
2 ـ 2 ـ 1 ـ نوع ساختار سازمانی 61
2 ـ 2 ـ 1 ـ 1ـ پژوهش های خارجی 61
2 ـ 2 ـ 1 ـ 2 ـ پژوهش های داخلی 63
2 ـ 2 ـ 2 ـ سرمايه ي اجتماعي 64
2 ـ 2 ـ 2 ـ 1 ـ پژوهش های خارجی 62
2 ـ 2 ـ 2 ـ 2 ـ پژوهش های داخلی 62
2 ـ 2 ـ 3 ـ رضایت تحصیلی 67
2 ـ 2 ـ 3 ـ 1 ـ پژوهش های خارجی 67
2 ـ 2 ـ 3 ـ 2 ـ پژوهش های داخلی 71
2-3- جمعبندی 73
فصل سوم: روششناسی پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 76
3 ـ 1 ـ طرح تحقيق، بيان متغيرها و نحوه ي تغيير يا كنترل آنها…………………………………………77
3 ـ 2 ـ جامعه آماري، نمونه و روش نمونه گيري 78
3 ـ 3 ـ ابزار پژوهش 79
3 ـ 3 ـ 1 ـ پرسشنامه ی نوع ساختار سازمانی 79
3 ـ 3 ـ 2 ـ پرسشنامه ی سرمايه ی اجتماعی بخش ها 81
3 ـ 3 ـ 3 ـ مقياس رضايت تحصيلی دانشجويان 82
3 ـ 4 ـ روش اجرا 83
3 ـ 5 ـ روش تجزيه و تحليل اطلاعات 84
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………85
4 ـ 1 ـ یافته های توصیفی 86
4 ـ 2 ـ سؤالات اصلی پژوهش 93
4 ـ 3 ـ فرضیه های پژوهش 95
4 – 4 – سایر یافته های پژوهش …………………………………………………………………………………………..103
4 ـ 5 ـ جمع بندی 107
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………112
4 ـ 1 ـ یافته های توصیفی 111
5 ـ 2 ـ سؤالات اصلی پژوهش 118
5 ـ 3 ـ فرضیه های پژوهش 121
5 ـ 4 ـ سایر یافته های پژوهش 128
5 ـ 5 ـ نتیجه گیری نهایی 132
5 ـ 6 ـ محدودیت های پژوهش 136
5 ـ 6 ـ 1 ـ محدودیت های پژوهشی 136
5 ـ 6 ـ 1 ـ محدودیت های اجرایی 136
5 ـ 7 ـ پیشنهادهای پژوهش 136
5 ـ 7 ـ 1 ـ پیشنهادهای پژوهشی 136
5 ـ 7 ـ 1 ـ پیشنهادهای کاربردی 137
10 ـ 1 ـ فهرست منابع فارسی 141
10 ـ 2 ـ فهرست منابع لاتین 146
فهرست جداول
عنوان |
صفحه |
|
جدول شماره 1: ویژگیهای ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده …………………………………………………………….. |
27 |
|
جدول شماره 2: ابعاد سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………… |
35 |
|
جدول شماره 3: شباهتها و تفاوتهای میان دیدگاه بوردیو، کلمن و پوتنام پیرامون سرمایه اجتماعی … |
38 |
|
جدول شماره 4: فراوانی و درصد فراوانی اساتید به تفکیک مرتبه علمی ـ گروه آموزشی ………………………. |
77 |
|
جدول شماره 5: فراوانی و درصد فراوانی دانشجویان به تفکیک جنسیت ـ گروه آموزشی …………………….. |
78 |
|
جدول شماره 6: روایی و پایایی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی …………………………………………………………….. |
79 |
|
جدول شماره 7: تحلیل عامل تأییدی ابعاد انواع ساختار سازمانی …………………………………………………………… |
80 |
|
جدول شماره 8: روایی و پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………. |
81 |
|
جدول شماره 9: تحلیل عامل تأییدی ابعاد سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………… |
81 |
|
جدول شماره 10: روایی و پایایی مقیاس رضایت تحصیلی دانشجویان …………………………………………………… |
82 |
|
جدول شماره 11: تحلیل عامل تأییدی ابعاد رضایت تحصیلی دانشجویان ……………………………………………… |
83 |
|
جدول شماره 12: میانگین، انحراف استاندارد، بیشینه، کمینه و کشیدگی نوع ساختار سازمانی ……………. |
85 |
|
جدول شماره 13: میانگین، انحراف استاندارد، بیشینه، کمینه و کشیدگی سرمایه اجتماعی ………………….. |
86 |
|
جدول شماره 14: میانگین، انحراف استاندارد، بیشینه، کمینه و کشیدگی رضایت تحصیلی ………………….. |
87 |
|
جدول شماره 15: ضریب همبستگی رابطه بین ابعاد انواع ساختار سازمانی با ابعاد رضایت تحصیليدانشجویان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
90 |
|
جدول شماره 16: ضریب همبستگی رابطه بین ابعاد ساختار سرمایه اجتماعی با ابعاد رضایت تحصیلیدانشجویان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
92 |
|
جدول شماره 17: ارزیابی نوع ساختار سازمانی دانشگاه ……………………………………………………………………………. |
93 |
|
جدول شماره 18: ارزیابی مطلوبیت سطح سرمایهی اجتماعی بخشها ……………………………………………………. |
93 |
|
جدول شماره 19: ارزیابی مطلوبیت رضایت تحصیلی دانشجویان …………………………………………………………… |
94 |
|
جدول شماره 20: ارزیابی مطلوبیت ابعاد رضایت تحصیلی دانشجویان …………………………………………………… |
94 |
|
جدول شماره 21: مقایسه ابعاد رضایت تحصیلی دانشجویان ……………………………………………………………………. |
103 |
|
جدول شماره 22: آزمون تعقیبی بونفرونی تفاوت بین میانگینهای ابعاد رضایت تحصیلی دانشجویان ….. |
104 |
|
جدول شماره 23: تحلیل واریانس یکطرفه مقایسه دیدگاه اساتید در گروههای مختلف آموزشی درخصوص نوع ساختار سازمانی دانشگاه ……………………………………………………………………………………………………….. |
105 |
|
جدول شماره 24: تحلیل واریانس یکطرفه مقایسه دیدگاه اساتید در گروههای مختلف آموزشی درخصوص مطلوبیت سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………… |
106 |
|
جدول شماره 25: مقایسه رضایت تحصیلی دانشجویان در گروههای مختلف آموزشی ……………………………. |
106 |
|
جدول شماره 26: آزمون تعقیبی شفه جهت مقایسه میانگین رضایت تحصیلی دانشجویان در گروههایمختلف آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
107 |
|
فهرست اشکال و تصاویر
عنوان |
صفحه |
شکل شماره 1: چارچوب مفهومی رابطه بین متغیرهای پژوهش ……………………………………………………….. |
8 |
شکل شماره 2: چارچوب مفهومی رابطه بین متغیرهای پژوهش ……………………………………………………….. |
74 |
شکل شماره 3: رابطه بین نوع ساختار سازمانی دانشگاه و رضایت تحصیلی دانشجویان …………………… |
97 |
شکل شماره 4: رابطه بین سرمایه اجتماعی بخشها و رضایت تحصیلی دانشجویان ………………………… |
99 |
شکل شماره 5: رابطه تعاملی نوع ساختار سازمانی دانشگاه و سرمایه اجتماعی بخشها با رضایتتحصیلی دانشجویان …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
102 |
پیوستها
عنوان |
صفحه |
پیوست شماره 1: پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه ……………………………………………………………….. |
163 |
پیوست شماره 2: پرسشنامه سرمایه اجتماعی بخشهای آموزشی …………………………………………………….. |
166 |
پیوست شماره 3: مقیاس رضایت تحصیلی دانشجویان ………………………………………………………………………. |
169 |