%34تخفیف

دانلود پروژه: طراحی موزه سینما با رویکرد تبیین و الگوسازی تعاملات اجتماعی جامعه در هزاره سوم

تعداد 169 صفحه فایل word قابل ویرایش

Site: www.filenaab.ir

چکیده

 

طراحی موزه سینما با رویکرد تبیین و الگو سازی تعاملات اجتماعی جامعه در هزاره سوم

 

چکیده   نامه ( شامل خلاصه ، اهداف ، روش های اجرا و نتایج بدست آمده ) :

اسپانیا با کشف قاره آمریکا فصل جدیدی در روابط بین ملت ها ایجاد کرد . هنگامی که اسپانیایی ها پا به قاره جدید گذاشتند و با ثروت های بیکران اقوام مایا و آزتک روبرو شدند ، به علت بعد مسافت با کشور خود و نبود نیرو و تجهیزات جنگی کافی ، مجبور شدند روشی نوین برای استعمار و استثمار انتخاب کنند . خدعه و نیرنگ روش اسپانیایی ها بود . این گونه بود که تاریخ تهاجم ، از حمله و سیطره فیزیکی به روش های فکری و ذهنی تغییر کرد . روشی که بعد ها تبدیل به استعمار فرهنگی شد . در اوایل قرن بیستم سینما تبدیل به اثر گذارترین رسانه در بین جوامع شد . رسانه ایی که در ابتدا برای سرگرمی ساخته شده بود ، بعد ها به ابزاری برای فرهنگ سازی در جهت پیشبرد اهداف خاص ، تبدیل شد . اگرچه تئودور آدورنو ، ژان بودیار و دیگر اندیشمندان و فلاسفه تلاش بسیاری بر رو نمایی از این اهداف کردند ، اما به نظر میرسد همچنان قدرت تصویر بر دست نوشته های آنان رجحان دارد . ظرف بیست سال گذشته ، سینمای کشورمان در مقابل با سینمای غرب ، در نقطه ضعف قرار گرفته و توان مواجهه با هجمه های فرهنگی سینمای غرب بالاخص سینمای آمریکا را ندارد . نبود علم کافی ، به روز نبودن ابزار و ادوات تولید ، کمبود نیروی متخصص آموزش دیده ، عدم رابطه صحیح هنرمند سینمایی و مخاطب و عدم حمایت اقتصادی از عوامل این ضعف هستند .

وجود مجموعه های تخصصی سینمایی که حاوی موزه ، سالن های سینما و دانشکده سینمایی هستند میتوانند به عنوان یک راهکار کمک زیادی به حل این مشکل بکند . در بخش تعامل هنرمند و مخاطب ، این مجموعه ها باعث رویارویی مخاطب و هنرمندان آتی کشورمان میشود . مواجهه دانشجویان تحت آموزش در دانشکده سینمایی ، با بازخورد ها و نظرات مراجعین سینما و موزه ، آنها را از نقاط ضعف و قدرت سینمای روز کشورمان آگاه میسازد . آگاهی که مسلماً در نحوه تدریس و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها تاثیر بسیار دارد . از سوی دیگر تعاملات اجتماعی بین هنرمند و مخاطب در یک فضای صمیمی و وجود فرهنگ گفتمان و نقد پذیری بی شک کمک زیادی به رشد و اعتلای سینمای کشورمان میکند . رشد و اعتلایی که موجب آشتی و برگشت مخاطبین به سالن های سینما شده و از طریق تولید و نمایش فیلم هایی با کیفیت ( چه از بعد فنی و چه از بعد کیفی ) میتوان کمک زیادی به ارتقاء سطح فرهنگ این مرز و بوم و ایستادگی در مقابل هجمه های فرهنگی سینمای غرب کرد .

 

کلیدواژه: فرهنگ ، هجمه فرهنگی ، تعاملات اجتماعی ، ژان بودیار ، تئودور آدورنو ،سینمای آمریکا ، استعمار فرهنگی

     عنوان                                                                                                                             صفحه

فصل اول : کلیات پژوهش و مطالعات نظری

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..    2

1-1 اهمیت انجام پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………….    3

1-2 فرضیه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………    5

1-3 حوزه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………    5

1-4 روش انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………    6

1-5 مشکلات و موانع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..    8

1-6 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………………    8

1-7 پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….    10

          1-7-1 فرهنگ و مفاهیم وابسته…………………………………………………………………………………………………………….    11

          1-7-2 سیر تاریخی فرهنگ و سیطره فرهنگی………………………………………………………………………………………..    14

1-8 پایه های نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………    23

          1-8-1 رهبران تمامیت خواه، استفاده سیاسی از سینما…………………………………………………………………………….    23

          1-8-2 سینما و آراءِ فلاسفه…………………………………………………………………………………………………………………..    26

          1-8-3 فرهنگ و معماری……………………………………………………………………………………………………………………..    34

          1-8-4 سه ویژگی معماری…………………………………………………………………………………………………………………….    35

          1-8-5 تعاملات اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………    39

1-9 مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………………………………    43

1-9 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………..    44

فصل دوم : روش تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………    48

2-1 روش های تحقیق چندگانه…………………………………………………………………………………………………………………………    49

2-2 پژوهش موردی…………………………………………………………………………………………………………………………………………    50

          2-2-1 تمرکز بر موردی خاص در متن زندگی واقعی………………………………………………………………………………..    50

          2-2-2 استفاده از منابع اسنادی چندگانه………………………………………………………………………………………………..    51

2-3 تحقیق تفسیری-تاریخی…………………………………………………………………………………………………………………………….    51

2-4 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………..    51

فصل سوم : مطالعات زمینه ای

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………    54

3-1 معرفی سایت و دلائل انتخاب آن…………………………………………………………………………………………………………………    55

3-2 اقلیم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..    58

          3-2-1 نور خورشید و مزایا……………………………………………………………………………………………………………………    59

          3-2-2 ویژگی های محیطی موثر بر سایت………………………………………………………………………………………………    60

          3-2-3 بادهای منطقه……………………………………………………………………………………………………………………………    60

          3-2-4 بارندگی…………………………………………………………………………………………………………………………………….    61

          3-2-5 زلزله………………………………………………………………………………………………………………………………………..    63

          3-2-6 دما و رطوبت……………………………………………………………………………………………………………………………..    65

3-3 نتیجه گیری اقلیمی…………………………………………………………………………………………………………………………………..    66

3-4 مطالعات نمونه های مشابه………………………………………………………………………………………………………………………….    68

3-5  گونه شناسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………    73

          3-5-1 نحوه کسب اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………..    73

          3-5-2 تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………    75

          3-5-3 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………..    79

3-6 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….    79

          3-6-1 ضرورت ها………………………………………………………………………………………………………………………………..    79

          3-6-2 چالش ها………………………………………………………………………………………………………………………………….    80

          3-6-3 فرم طراحی شده……………………………………………………………………………………………………………………….    82

          3-6-4 چگونگی تکمیل پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………    83

          3-6-5 تحلیل آمار………………………………………………………………………………………………………………………………..    84

          3-6-6 روایی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….    93

3-7 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………..    95

فصل چهارم : استانداردها و برنامه فیزیکی

4-1 بخش بندی فضاها…………………………………………………………………………………………………………………………………….    97

4-2 گالری ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….    97

          4-2-1 ورودی گالری ها………………………………………………………………………………………………………………………..    97

          4-2-2 گالری ها یا تالار آثار نمایش……………………………………………………………………………………………………….    98

4-3 سینما………………………………………………………………………………………………………………………………………………………    98

          4-3-1 سالن انتظار سینما…………………………………………………………………………………………………………………….    98

          4-3-2 سالن نمایش……………………………………………………………………………………………………………………………..    99

          4-3-3 صندلی تماشاگران……………………………………………………………………………………………………………………    100

          4-3-4 ورودی و خروجی های سالن سینما…………………………………………………………………………………………….    101

          4-3-5 سرویس های بهداشتی سینما……………………………………………………………………………………………………    101

4-4 آموزشی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….    101

          4-4-1 کلاس درس…………………………………………………………………………………………………………………………….    101

          4-4-2 فیلم و عکس……………………………………………………………………………………………………………………………    103

4-5 اداری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..    103

          4-5-1 مناسبت با عموم………………………………………………………………………………………………………………………    103

          4-5-2 عملکردهای خاص…………………………………………………………………………………………………………………….    104

          4-5-3 اتاقهای کنفرانس و تجهیزات ویژه………………………………………………………………………………………………    105

4-6 ریزفضاها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………    107

          4-6-1 بخش فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………………….    108

          4-6-2 بخش خدماتی………………………………………………………………………………………………………………………….    110

          4-6-3 بخش اداری……………………………………………………………………………………………………………………………..    111

          4-6-4 بخش آموزشی………………………………………………………………………………………………………………………….    113

          4-6-5 محاسبه پارکینگ های مورد نیاز…………………………………………………………………………………………………    116

فصل پنجم : توصیف روند طراحی

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..    120

5-1 نام سازه ای و تاسیساتی طرح……………………………………………………………………………………………………………………    121

          5-1-1 تاسیسات…………………………………………………………………………………………………………………………………    121

          5-1-2 سیستم سازه……………………………………………………………………………………………………………………………    124

          5-1-3 زلزله……………………………………………………………………………………………………………………………………….    124

          5-1-4 انواع سازه، انتخاب سازه…………………………………………………………………………………………………………….    127

5-2 ایده ها و کانسپت های طراحی………………………………………………………………………………………………………………….    132

          5-2-1 پالیمسست، خطوطی از جنس تاریخ…………………………………………………………………………………………..    132

          5-2-2 پالیمسست و معماری………………………………………………………………………………………………………………..   133

          5-2-3 آثار لیبسکیند…………………………………………………………………………………………………………………………..   135

5-3 روند طراحی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….   138

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………………   153

بخش پیوست ها

نمونه پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….   156

نقشه ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………   159

تصاویر داخلی و خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………………   163

     عنوان                                                                                                                             صفحه

4-1 جدول متراژ فضاها…………………………………………………………………………………………………………………………………….    75

4-2 جدول تفکیک فضاها به درصد…………………………………………………………………………………………………………………….    76

5-1 جدول سرانه سایر فضاهای عمومی…………………………………………………………………………………………………………….    100

5-2 جدول سرانه فضاهای رفاهی خدماتی در موزه……………………………………………………………………………………………..    102

5-3 جدول سرانه فضاهای اداری………………………………………………………………………………………………………………………    104

5-4 جدول سرانه فضاهای خدماتی-تدارکاتی……………………………………………………………………………………………………..    105

6-1 جدول حوزه فرهنگی، بخش ورودی……………………………………………………………………………………………………………    109

6-2 جدول حوزه فرهنگی، بخش گالری…………………………………………………………………………………………………………….    109

6-3 جدول حوزه فرهنگی، بخش سالن همایش………………………………………………………………………………………………….    110

6-4 جدول حوزه خدماتی، بخش نگهداری کودک………………………………………………………………………………………………    111

6-5 جدول حوزه خدماتی، بخش سالن های سینما…………………………………………………………………………………………….    112

6-6 جدول حوزه خدماتی، بخش آرشیو فیلم……………………………………………………………………………………………………..    113

6-7 جدول حوزه اداری، بخش دفتری……………………………………………………………………………………………………………….    114

6-8 جدول حوزه اداری، بخش خدماتی……………………………………………………………………………………………………………..    114

6-9 جدول حوزه اداری، بخش انبارها و تاسیسات……………………………………………………………………………………………….    115

6-10 جدول حوزه آموزشی، بخش کلاس ها………………………………………………………………………………………………………    115

6-11 جدول حوزه آموزشی، بخش خدماتی و کتابخانه………………………………………………………………………………………..    116

7-1 جدول آمار تلفات در حالت های مختلف در اثر فعال شدن گسل ری……………………………………………………………..    128

     عنوان                                                                                                                             صفحه

1-1 شکل کاریکاتور رواج مصرف گرایی………………………………………………………………………………………………………………    12

1-2 شکل ساختمانی کمونیستی در بوداپست………………………………………………………………………………………………………    36

1-3 شکل ساختمانی کمونیستی با شمایل مدرن…………………………………………………………………………………………………    36

1-4 شکل مقایسه تعاملات اجتماعی مدرن و عهد باستان…………………………………………………………………………………….    41

3-1 شکل بادهای غالب منطقه………………………………………………………………………………………………………………………….    61

3-2 شکل موقعیت جنگل چیتگر نسبت به سایت………………………………………………………………………………………………..    62

3-3 شکل عایق بندی کف دریاچه با ژئوتکستایل…………………………………………………………………………………………………    65

3-4 شکل نسبت حجم به سطح…………………………………………………………………………………………………………………………    67

3-5 جهت گیری حجم نسبت به زاویه تابش خورشید…………………………………………………………………………………………..    67

3-6 شکل نمای باغ موزه سینما در تهران……………………………………………………………………………………………………………    70

3-7 شکل تالار نگهداری جوایز در موزه سینمای تهران………………………………………………………………………………………..    70

3-8 شکل نمای موزه ملی رسانه………………………………………………………………………………………………………………………..    72

4-1 شکل حریم فضایی در موزه……………………………………………………………………………………………………………………….    108

5-1 شکل اثرات احتمالی تخریب گسل ری………………………………………………………………………………………………………..    126

5-2 شکل اثرات احتمالی تخریب گسل شمال تهران……………………………………………………………………………………………    126

5-3 شکل اثرات احتمالی تخریب گسل مشا……………………………………………………………………………………………………….    127

5-4 شکل برگه ای از انجیل یونانی متعلق به اوایل قرن پنجم………………………………………………………………………………    133

5-5 شکل جاده ای از مرکز  رم به سمت شهر تیوولی…………………………………………………………………………………………    134

5-6 شکل استعاره مستقیم: خانه پست اثر مایکل گریوز در سلبریشین فلوریدا……………………………………………………….    136

5-7 شکل استفاده از نماد ستاره داوود در طراحی موزه یهود……………………………………………………………………………….    138

5-8 شکل کره زمین و انحراف محوری………………………………………………………………………………………………………………    139

5-9 شکل ضربه به فرم خام اولیه (ایران) توسط فرهنگ های متهاجم…………………………………………………………………..    144

5-10 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم اسکندر…………………………………………………………………………………………….    144

5-11 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم جاده ابریشم……………………………………………………………………………………..    145

5-12 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم اسلام……………………………………………………………………………………………….    145

5-13 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم قوم مغول………………………………………………………………………………………….    146

5-14 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم کمونیست ها……………………………………………………………………………………..    146

5-15 شکل ضربه به فرم خام اولیه. مهاجم فرهنگ آمریکایی……………………………………………………………………………….    147

5-16 شکل آلترناتیو 2…………………………………………………………………………………………………………………………………….    147

5-17 شکل آلترناتیو 3……………………………………………………………………………………………………………………………………    147

5-18 شکل انتخاب خطوط و فضاها………………………………………………………………………………………………………………….    148

     عنوان                                                                                                                             صفحه

1-1 نمودار مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………………………….    45

3-1 نمودار میانگین درصدهای فضایی………………………………………………………………………………………………………………..    78

3-2 نمودار وضعیت ازدواج………………………………………………………………………………………………………………………………..    85

3-3 نمودار میزان تحصیلات و نوع مدرک…………………………………………………………………………………………………………..    85

3-4 نمودار سینما انتخاب چندم شماست……………………………………………………………………………………………………………    86

3-5 نمودار میزان علاقه شما به سینما……………………………………………………………………………………………………………….    87

3-6 نمودار ترجیح شما بر دیدن فیلم های ایرانی است یا خارجی………………………………………………………………………….    88

3-7 نمودار سینمای کدام کشور را می پسندید……………………………………………………………………………………………………    89

3-8 نمودار میزان همذات پنداری مخاطب با شخصیت اول فیلم خارجی و تصمیماتشان………………………………………….    90

3-9 نمودار توجه به نوع پوشش و طریقه زندگی هنرپیشگان خارجی……………………………………………………………………..    91

3-10 نمودار قدرت سینمای ایران در برابر هالیوود………………………………………………………………………………………………    92

3-11 نمودار توانایی سینمای ایران برای حضور در بازارهای جهانی………………………………………………………………………..    92

3-12 نمودار علاقه مخاطبین به فعالیت در بدنه سینما…………………………………………………………………………………………    93

     عنوان                                                                                                                             صفحه

3-1 نقشه  چگونگی توزیع هرم سنی قشر جوان در تهران…………………………………………………………………………………….    56

3-2 نقشه درصد مهاجرین هر منطقه نسبت به ساکنین آن منطقه………………………………………………………………………..    57

3-3 نقشه دسترسی های سایت…………………………………………………………………………………………………………………………    58

3-4 نقشه موقعیت رودخانه کن نسبت به سایت…………………………………………………………………………………………………..    63

3-5 نقشه گسل های زلزله در تهران…………………………………………………………………………………………………………………..    64

5-1 نقشه موقعیت رودخانه ها………………………………………………………………………………………………………………………….    140

5-2 نقشه تهاجمات اسکندر ……………………………………………………………………………………………………………………………    141

5-3 نقشه تهاجمات آتیلا ………………………………………………………………………………………………………………………………..    141

5-4 نقشه تهاجمات مسلمانان …………………………………………………………………………………………………………………………    141

5-5 نقشه تهاجمات مغول ………………………………………………………………………………………………………………………………    141

5-6 نقشه تهاجمات عثمانیان ………………………………………………………………………………………………………………………….    141

5-7 نقشه تهاجمات اسپانیا ……………………………………………………………………………………………………………………………..    141

5-8 نقشه مستعمرات انگلیس …………………………………………………………………………………………………………………………    141

5-9 نقشه حملات نازی ها ……………………………………………………………………………………………………………………………..    141

5-10 نقشه الگوی تهاجم ها ……………………………………………………………………………………………………………………………    143

5-11 نقشه حوادث مهم فرهنگی ایران …………………………………………………………………………………………………………….    143

5-12 نقشه محدوده تجمعی زبان ها…………………………………………………………………………………………………………………    148

1 دیدگاه برای دانلود پروژه: طراحی موزه سینما با رویکرد تبیین و الگوسازی تعاملات اجتماعی جامعه در هزاره سوم

  1. Rastrear Teléfono Celular

    Para despejar por completo tus dudas, puedes averiguar si tu esposo te está engañando en la vida real de varias maneras y evaluar qué pruebas específicas tienes antes de sospechar que la otra persona te está engañando. https://www.xtmove.com/es/how-to-track-my-husband-phone-calls-and-texts-find-signs-of-husband-infidelity/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo