فهرست مطالب
عنوان ………………………………………………………………………………. |
صفحه |
فصل اول: کلیات تحقیق |
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. |
2 |
موضوع ………………………………………………………………………………………………. |
3 |
1- 1. بیان مسأله ………………………………………………………………………………….. |
3 |
1-2. ضرورت انجام تحقیق …………………………………………………………………….. |
6 |
1-3. هدفهای تحقیق ………………………………………………………………………….. |
7 |
1-3-1. هدفهای کلی ……………………………………………………………………. |
7 |
1-3-2. هدفهای جزیی ………………………………………………………………….. |
7 |
1-4. سؤالهای تحقیق …………………………………………………………………………… |
8 |
1-4-1. سوالهای اصلی …………………………………………………………………… |
8 |
1-4-2. سوالهای فرعی …………………………………………………………………… |
9 |
1-5. تعریف مفاهیم مطرح شده در سؤالها یا فرضیههای تحقیق ……………………. |
11 |
1-5-1. تعاریف مفهومی …………………………………………………………………. |
11 |
1-5-2. تعاریف عملیاتی ………………………………………………………………….. |
12 |
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق |
|
مبانی نظری |
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………….. |
14 |
2-1. مدارس هوشمند …………………………………………………………………………… |
15 |
2-1-1. ضرورت مدارس هوشمند ……………………………………………………… |
15 |
2-1-2. تعریف مدرسه هوشمند …………………………………………………………. |
15 |
2-1-3. تاریخچه مدارس هوشمند …………………………………………………….. |
16 |
2-1-4. چشم اندازهای کلاس درس در مدارس هوشمند …………………….. |
18 |
2-1-5. علل تاسیس مدارس هوشمند …………………………………………………. |
18 |
2-1-6. ویژگیهای مدارس هوشمند ………………………………………………….. |
19 |
2-1-7. ماموریت های مدرسهی هوشمند ……………………………………………. |
21 |
2-1-8. اهداف مدارس هوشمند ………………………………………………………… |
22 |
2-1-9. مولفه های کلیدی مدارس هوشمند ………………………………………… |
24 |
2-1-9-1. مدیریت و آموزش یاددهی– یادگیری …………………………… |
24 |
2-1-9-2. مدیریت و امور اداری …………………………………………………. |
26 |
2-1-9-3. افراد ، مهارتها و مسئولیتها ……………………………………….. |
26 |
2-1-9-4. فنآوری …………………………………………………………………….. |
27 |
2-1-9-5. فرآیندها …………………………………………………………………… |
28 |
2-1-9-6. سیاستها ………………………………………………………………….. |
29 |
2-1-10. نقش فناوری های نوین در هوشمند سازی مدارس ………………… |
29 |
2-1-11. دامنه اجرایی طرح هوشمند سازی مدارس در کشور ……………… |
30 |
2-2. خودکارآمدی تحصیلی ………………………………………………………………….. |
35 |
2-2-1. نظریه شناختی اجتماعی بندورا ……………………………………………… |
35 |
2-2-1. تعریف خودکارآمدی …………………………………………………………. |
38 |
2-2-3. مفهوم خودكارآمدي …………………………………………………………… |
39 |
2-2-4. منابع خود کارآمدی ……………………………………………………………. |
40 |
2-2-4-1. تجربيات ماهرانه يا موفقيت آميز ………………………………… |
40 |
2-2-4-2. تجربيات الگوبرداري …………………………………………………. |
41 |
2-2-4-3. ترغيب کلامی …………………………………………………………… |
41 |
2-2-4-4. حالتهاي عاطفي و فيزيولوژیکي ………………………………. |
41 |
2-2-5. فرآيندهاي واسطه خودكارآمدي ………………………………………… |
42 |
2-2-5-1. فرآيندهاي شناختي ……………………………………………………. |
42 |
2-2-5-2. فرآیندهای انگيزشی …………………………………………………… |
42 |
2-2-5-3. فرآیندهای عاطفي …………………………………………………….. |
44 |
2-2-5-4. فرآیندهای انتخابي ……………………………………………………. |
44 |
2-2-6. خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی ………………………………………… |
45 |
2-3. انگیزه تحصیلی …………………………………………………………………………….. |
47 |
2-3-1. تعریف انگیزه تحصیلی ………………………………………………………… |
48 |
2-3-2. نظریه های موجود در زمینه انگیزه تحصیلی ……………………………. |
50 |
2-3-3. نظریه خودمختاری یا خود تعیینی ………………………………………….. |
53 |
2-3-4. سبک های کنترل کننده انگیزش …………………………………………. |
55 |
2-3-5. انگیزش تحصیلی و فنآوری اطلاعات و ارتباطات …………………… |
55 |
2-4. پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………….. |
57 |
2-4-1. نظریه گانیه در یادگیری ……………………………………………………….. |
58 |
2-4-2. نظريه آموزشگاهي بلوم ………………………………………………………… |
58 |
2-4-2-1. متغير های اصلي نظريه آموزشگاهی بلوم ……………………… |
60 |
2-4-2-2. سطوح یادگیری در طبقه بندی بلوم ………………………………. |
61 |
مبانی تجربی |
|
2-5. چکیده ی تحقیقات انجام شده در ایران ………………………………………….. |
64 |
2-6. چکیده ی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران ……………………………. |
69 |
2-7. چهارچوب نظری تحقیق ………………………………………………………………… |
81 |
فصل سوم : روش تحقیق |
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. |
86 |
3-1. نوع تحقیق ………………………………………………………………………………….. |
86 |
3-2. داده های مورد نیاز متناسب با سوالات ………………………………………….. |
86 |
3-3. متغیرهای مورد بررسی ………………………………………………………………… |
87 |
3-4. جامعه آماری ……………………………………………………………………………… |
87 |
3-4-1. حجم نمونه ………………………………………………………………………. |
87 |
3-4-2. روش نمونه گیری ……………………………………………………………… |
88 |
3-5. ابزار گرد آوری داده ها ……………………………………………………………….. |
88 |
3-6. روایی و پایایی ابزار اندازه گیری …………………………………………………. |
90 |
3-7. روش گردآوری داده ها ………………………………………………………………. |
90 |
3-8. روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………….. |
91 |
فصل چهارم: یافته های تحقیق |
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. |
93 |
4-1. توصیف ویژگیهای نمونه …………………………………………………………. |
94 |
4-1-1. توصیف وضعیت سن نمونه ها …………………………………………… |
94 |
4-1-2. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر شغل پدر …… |
95 |
4-1-3. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر شغل مادر …… |
96 |
4-1-4. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر تحصیلات پدر |
97 |
4-1-5. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر تحصیلات مادر |
98 |
4-2. توصیف متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………. |
99 |
4-2-1. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر متغیر خودکارآمدی تحصیلی …………………………………………………… |
99 |
4-2-2. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر متغیر انگیزه تحصیلی …………………………………………………………………………. |
100 |
4-2-3. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر متغیر انگیزه تحصیلی درونی ………………………………………………………………. |
101 |
4-2-4. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر متغیر انگیزه تحصیلی بیرونی ……………………………………………………………… |
102 |
4-2-5. توصیف وضعیت نمونه های مورد مطالعه از نظر متغیر پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………… |
103 |
4-2-6. توصیف وضعیت پیشرفت تحصیلی نمونه ها با توجه به سطوح خودکارآمدی تحصیلی …………………………………………………… |
104 |
4-2-7. توصیف وضعیت پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه با توجه به سطوح انگیزه تحصیلی ………………………………………………… |
105 |
4-2-8. توصیف وضعیت پیشرفت تحصیلی نمونه ها با توجه به سطوح انگیزه تحصیلی درونی ……………………………………………………. |
106 |
4-2-9. توصیف وضعیت پیشرفت تحصیلی نمونه ها با توجه به سطوح انگیزه تحصیلی بیرونی …………………………………………………… |
107 |
4-3. تحلیل متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………. |
108 |
سوالهای اصلی …………………………………………………………………………………….. |
108 |
4-3-1. آیا بین خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 تفاوت وجود دارد؟ …………………………………………. |
108 |
4-3-2. آیا بین انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………… |
110 |
4-3-3. آیا بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………… |
112 |
سوالهای فرعی …………………………………………………………………………… |
114 |
4-3-4. آیا بین انگیزه تحصیلی درونی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………… |
114 |
4-3-5. آیا بین انگیزه تحصیلی بیرونی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………… |
116 |
4-3-6. آیا بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 با توجه به نوع مدرسه و سطوح خودکارآمدی تحصیلی (پایین، متوسط، بالا) تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………………………………… |
118 |
4-3-7. آیا بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 با توجه به نوع مدرسه و سطوح انگیزه تحصیلی (پایین، متوسط، بالا) تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………………………………… |
120 |
4-3-8. آیا بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 با توجه به نوع مدرسه و سطوح انگیزه تحصیلی درونی (پایین، متوسط، بالا) تفاوت وجود دارد؟ …………………………………………………………………………….. |
122 |
4-3-9. آیا بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی 94-93 با توجه به نوع مدرسه و سطوح انگیزه تحصیلی بیرونی (پایین، متوسط، بالا) تفاوت وجود دارد؟ ……………………………………………………………………………… |
124 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری |
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. |
127 |
5-1. بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………. |
128 |
5-2. نتیجه گیری ……………………………………………………………………………….. |
139 |
5-3. پیشنهادها …………………………………………………………………………………….. |
141 |
5-4. پیشنهاد به سایر پژوهشگران ………………………………………………………….. |
141 |
5-5. توصیه ها …………………………………………………………………………………….. |
142 |
5-6. محدودیتها ………………………………………………………………………………. |
143 |
فهرست منابع |
|
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………… |
145 |
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………………… |
153 |
پیوست ها |
|
پیوست الف: پرسشنامه خودکارآمدی |
|
پیوست ب: پرسشنامه انگیزه تحصیلی |
فهرست جداول
عنوان ……………………………………………………………………………… |
صفحه |
جدول 2-1. خلاصه تحقیقات انجام شده درداخل کشور ………………………………. |
74 |
جدول 2-2 . خلاصه تحقیقات انجام شده در خارج کشور …………………………….. |
78 |
جدول 4-1. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب نوع مدرسه … |
93 |
جدول4-2.شاخص های توصیفی مربوط به متغیر سن در مدارس عادی و هوشمند |
94 |
جدول 4-3. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب شغل پدر ….. |
95 |
جدول4-4. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب شغل مادر …. |
96 |
جدول 4-5. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب تحصیلات پدر |
97 |
جدول 4-6. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب تحصیلات مادر |
98 |
جدول 4-7. شاخص های توصیفی مربوط به خودکارآمدی تحصیلی به تفکیک نوع مدرسه …………………………………………………………………………… |
99 |
جدول 4-8.. توزیع فراوانی نسبی نمونه ها بر حسب سطح خودکارآمدی تحصیلی |
99 |
جدول4-9. شاخص های توصیفی مربوط به متغیر انگیزه تحصیلی به تفکیک نوع مدرسه ………………………………………………………………………………… |
100 |
جدول4-10. توزیع فراوانی نسبی نمونه ها بر حسب سطح انگیزه تحصیلی ….. |
100 |
جدول 4-11. شاخص های توصیفی مربوط به متغیر انگیزه تحصیلی درونی به تفکیک نوع مدرسه ……………………………………………………………… |
101 |
جدول4-12. توزیع فراوانی نسبی نمونه های آزمودنی بر حسب سطح انگیزه تحصیلی درونی ……………………………………………………………………. |
101 |
جدول 4-13. شاخص های توصیفی مربوط به متغیر انگیزه تحصیلی بیرونی به تفکیک نوع مدرسه …………………………………………………………….. |
102 |
جدول4-14. توزیع فراوانی نسبی نمونه ها بر حسب سطح انگیزه تحصیلی بیرونی |
102 |
جدول4-15. شاخص های توصیفی مربوط به متغیر پیشرفت تحصیلی به تفکیک نوع مدرسه …………………………………………………………………………… |
103 |
جدول4-16. توزیع فراوانی نسبی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطح پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………… |
103 |
جدول 4-17. مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه ها بر حسب سطوح خودکارآمدی تحصیلی ………………………………………………………….. |
104 |
جدول 4-18. مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطوح انگیزه تحصیلی ……………………………………………………………. |
105 |
جدول4-19. مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطوح انگیزه تحصیلی درونی …………………………………………………. |
106 |
جدول4-20. مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطوح انگیزه تحصیلی بیرونی ……………………………………………….. |
107 |
جدول 4-21. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی خودکارآمدی تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی ……………………………………………………. |
108 |
جدول 4-22. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی انگیزه تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………… |
110 |
جدول4-23. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی پیشرفت تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………. |
112 |
جدول 4-24. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی انگیزه تحصیلی درونی در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………. |
114 |
جدول 4-25. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی انگیزه تحصیلی بیرونی در مدارس هوشمند و عادی ……………………………………………………….. |
116 |
جدول 4-26. تحلیل واریانس میانگین پیشرفت تحصیلی برحسب نوع مدرسه و خودکارآمدی تحصیلی ………………………………………………………… |
118 |
جدول 4-27. تحلیل واریانس میانگین پیشرفت تحصیلی برحسب نوع مدرسه و انگیزه تحصیلی …………………………………………………………………… |
120 |
جدول 4-28. تحلیل واریانس میانگین پیشرفت تحصیلی برحسب نوع مدرسه و انگیزه تحصیلی درونی ………………………………………………………….. |
122 |
جدول 4-29. تحلیل واریانس میانگین پیشرفت تحصیلی برحسبنوع مدرسه و انگیزه تحصیلی بیرونی …………………………………………………………………… |
124 |
فهرست نمودارها
عنوان …………………………………………………………………………….. |
صفحه |
نمودار 4-1. نمودارستونی مقایسه سن نمونه ها در مدارس هوشمند و عادی ….. |
94 |
نمودار4-2. نمودارستونی مقایسه شغل پدر نمونه ها در مدارس هوشمند و عادی |
95 |
نمودار4-3. نمودارستونی مقایسه شغل مادرنمونه ها در مدارس هوشمند و عادی |
96 |
نمودار4-4. نمودارستونی مقایسه تحصیلات پدر نمونه های مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………. |
97 |
نمودار4-5. نمودارستونی مقایسه تحصیلات مادر نمونههای مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………. |
98 |
نمودار4-6. مقایسه میانگین خودکارآمدی تحصیلی افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی …………………………………………………………………. |
109 |
نمودار4-7. نمودار مقایسه میانگین انگیزه تحصیلی افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی …………………………………………………………………. |
11 |
نمودار4-8. نمودار مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی (معدل) افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………… |
113 |
نمودار4-9. نمودار مقایسه میانگین انگیزه تحصیلی درونی افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی ……………………………………………………… |
115 |
نمودار4-10. نمودار مقایسه میانگین انگیزه تحصیلی بیرونی افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی ………………………………………………………. |
117 |
نمودار4-11. نمودار مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطوح خودکارآمدی تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی |
119 |
نمودار 4-12. نمودار مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطح انگیزه تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی ……….. |
121 |
نمودار4-13. نمودار مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطح انگیزه تحصیلی درونی در مدارس هوشمند و عادی |
123 |
نمودار4-14. نمودار مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی نمونه های مورد مطالعه بر حسب سطح انگیزه تحصیلی بیرونی در مدارس هوشمند و عادی |
125 |
فهرست اشکال
عنوان …………………………………………………………………………. |
صفحه |
شکل2-1. مدل مفهومی مدرسهی هوشمند …………………………………………. |
22 |
شکل 2-2. مولفه های کلیدی مدارس هوشمند …………………………………….. |
24 |
شکل 2-3. مدل مفهومی مدرسه ی هوشمند از بعد یاددهی- یادگیری ……… |
25 |
شکل 2-4. مدل مفهومی مدرسهی هوشمند از بعد مدیریت …………………….. |
26 |
شکل2-5. مدل مفهومی مدرسه ی هوشمند از بعد مهارتها …………………… |
27 |
شکل 2-6. مدل مفهومی مدرسه ی هوشمند از بعد زیر ساخت فناوری …….. |
28 |
شکل2-7. ابعاد طرح هوشمند سازی مدارس در آموزش و پرورش …………. |
30 |
شکل2-8.. سطوح مختلف هدفهاي آموزشي در حيطه شناختي …………….. |
62 |
شکل 2-9. مدل تحقیق …………………………………………………………………… |
84 |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.