%41تخفیف
تاثیر کتاب گویای فارسی بر مهارت خواندن و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
تعداد 101 صفحه فایل word
چکیده
بنا به دلیل اهمیت تکنولوژی آموزشی و تنوع ابزارهای آموزشی هدف این پژوهش این است که تاثیر کتاب گویای فارسی بر مهارت خواندن و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه ششم را بسنجد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش و شیوهی اجرا جزء مطالعات شبه آزمایشی با پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل است.جامعهی آماری این پژوهش کلیهی دانش آموزان پایه ششم شهرستان اسلام آبادغرب در سال تحصیلی 94-93 ، که جمعا 1264 نفر بودند ، تشکیل می دهد. از این تعداد 50 نفر به شکل نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای انتخاب و سپس در دو کلاس 25 نفره سازماندهی شدند.ابزار اندازه گیری متغیر ها آزمون ، چک لیست و پرسش نامه انگیزش تحصلی هارتر[1] بود. روایی چک لیست و آزمون با نظر 10 نفر از معلمین با سابقه بالا و مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید قرارگرفت .پایایی پرسش نامه با آلفای کرونباخ (92/0) به دست آمد.تحلیل استنباطی داده ها بر اساس آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که استفاده از کتاب گویا بر مهارت خواندن(خوانش متن ، درک مطلب ، حفظ شعر) و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه ششم موثرتر از روشهای سنتی ومعمول آموزش است.
واژه های کلیدی : کتاب گویا، مهارت خواندن ، انگیزش تحصیلی
[1] – Harter
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: انگیزش تحصیلی, کتاب گویا, مهارت خواندن
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.