%34تخفیف

تاثیر آموزش چندرسانه ای بر نگرش به درس، انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان در سال تحصیلی 94-1393

تعداد 158 صفحه فایل word

چکیده

 تاثیر آموزش چندرسانه ای بر نگرش به درس، انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان در سال تحصیلی 94-1393

هدف از انجام این پژوهش ” بررسی تاثیر آموزش چندرسانه­ای بر نگرش به درس، انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته­ی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در سال تحصیلی 94-1393″ می­باشد

روش پژوهش شبه تجربی می­باشد.شرکت کنندگان در این تحقیق شامل 40 نفر دانشجوی کارشناسی رشته­ی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان می­باشد که به شیوه­ ی نمونه­گیری تصادفی به دو گروه 20 نفره تقسیم شدند. در گروه اول آموزش از طریق چندرسانه­ای­ها ارائه شد و در گروه دوم به شیوه ی تدریس سنتی آموزش داده شد. ابزار جمع­آوری داده­ها در این پژوهش پرسشنامه­ی نگرش به درس و پرسشنامه­ی انگیزش پییشرفت هرمنس و آزمون معلم ساخته ی استاندارد جهت تعیین عملکرد دانشجویان بود. در تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که آموزش از طریق چندرسانه­ای بر نگرش به درس، انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان موثرتر است.

کلید واژه­ها: چندرسانه ای، نگرش به درس، انگیزش پیشرفت، عملکرد تحصیلی.

فهرست

فصل اول: کلیات

مقدمه: 1

بیان مسئله: 4

ضرورت و اهمیت موضوع پژوهش… 5

اهداف تحقیق: 7

فرضیه های تحقیق: 8

الف) فرضیه ی کلی: 8

ب) فرضیه های جزئی: 8

تعریف اصطلاحات.. 9

تعریف چندرسانه ای:……………………………………………………………………………………………………………. 9

نگرش به درس: 9

انگیزش پیشرفت: 9

عملکرد تحصیلی: 9

تعریف عملیاتی: 10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی پژوهش

2-1 – مفهوم چندرسانه ای: 13

2-1-1 – تعریف چندرسانه ای.. 13

2-1-2- رسانه ها و موقعیتهای یاددهی – یادگیری.. 17

3-1-2- شیوه های استفاده از چندرسانه ای در آموزش: 18

2-1-4- روش های طراحی چندرسانه ای های آموزشی: 19

2-1-5- عواملی که در انتخاب رسانه ها موثرند: 20

2-1-6- تقسیم بندی مواد و وسایل آموزشی: 24

2-1-7- روش کلی استفاده از مواد و وسایل آموزشی: 27

2-1-8- اصول چندرسانه ای: 28

2-1-9-  اهمیت و دلایل استفاده از چندرسانه ای: 29

2-1-10 –  مزایای چندرسانه ای: 31

2-1 -11- محدودیت های چندرسانه ای: 33

2-2- نگرش به درس: 34

2-2-2-  ویژگی ها و ابعاد نگرش: 38

2-2-3- انواع نگرش ها: 39

2-2-4-  عوامل تکوین نگرشها: 40

2-2-6-  رهنمودهایی برای تغییر نگرش: 42

2-2-7- شکل گیری نگرشها: 43

2-2-8- نگرشها و آموزش و پرورش: 45

2-3 – انگیزش پیشرفت: 45

2-3-2-  موضوعات بنیادی در مطالعه ی انگیزش: 51

2-3-3-  نظریه های انگیزش… 54

2-3-3-1- انگیزش در نظریه ی فرهنگی – اجتماعی:….. 54

2-3-3- 2- نظریه ی غریزه 55

2-3-3-3- نظریه ی اراده 55

2-3-3-4- نظریه ی سائق.. 55

2-3-3-5- نظریه ی مشوق: 56

2-3-3-6- نظریه های یادگیری.. 57

2-3-3-7- نظریه های انگیزشی رشد و تسلط: 57

2-3-4-رویکردهای مختلف انگیزشی.. 57

2-4- مبانی نظری عملکرد تحصیلی.. 61

2-4-1-پیشرفت تحصیلی: 61

2-4-2- عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی: 62

2-4-3-  تغییرات پیشرفت تحصیلی.. 70

2-4-4- بررسی رابطه ی جایگاه مهارت و عملکرد تحصیلی: 72

5-4-2. دیدگاه بلوم در مورد یادگیری و عملکرد تحصیلی: 72

پیشینه ی تحقیقات در خارج از کشور: 73

تحقیقات انجام شده ی داخلی.. 80

جمع بندی: 85

فصل سوم: روش پژوهش

روش پژوهش… 86

جامعه ، نمونه و روش نمونه گیری.. 87

ابزار جمع آوری اطلاعات: 88

پرسشنامه ی نگرش به درس… 88

پرسشنامه ی انگیزش پیشرفت هرمنس: 89

آزمون عملکرد تحصیلی: 89

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 آمار توصیفی.. 93

4-1-2 آمار توصیفی فراواني مشخصه هاي آماري انگیزش پیشرفت دانشجویان. 94

4-1-3 آمار توصیفی فراواني مشخصه هاي آماري نگرش به درس در دانشجویان. 94

4-1-4 آمار توصیفی فراواني مشخصه هاي آماري عملکرد تحصیلی دانشجویان. 95

4-2 آمار استنباطی.. 96

4-2-1 تجزیه و تحلیل فرضیه جزئی اول. 96

4-2-2 تجزیه و تحلیل فرضیه جزئی دوم. 98

4-2-2 تجزیه و تحلیل فرضیه جزئی سوم. 100

4-2-1 تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی.. 102

4-3- جمع بندی فصل چهارم. 102

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادها

1-5 –  بحث و نتیجه گیری.. 105

در رابطه با فرضیه ی شماره 1. 105

در رابطه با فرضیه ی شماره 2. 106

در رابطه با فرضیه 3. 107

محدودیت ها: 108

پیشنهادها: 109

پیشنهاد به سایر پژوهشگران. 110

پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………………..112

منابع

منابع فارسی: 128

منابع لاتین: 138

فهرست جداول

جدول (4-1) آمار توصیفی گروه های کنترل و ازمایش…………………………………………………………     100

جدول شماره (4-2) : توزيع فراواني مشخصه هاي آماري انگیزش پیشرفت دانشجویان بر حسب نمره هاي پيش آزمون  و پس آزمون گروه هايی مورد مطالعه ……………………………………………………………………….101 جدول شماره (4-3) : توزيع فراواني مشخصه هاي آماري نگرش به درس در دانشجویان بر حسب نمره هاي پيش آزمون  و پس آزمون گروه هاي  مورد مطالعه ……………………………………………………………….. .101

جدول شماره (4-4) : توزيع فراواني مشخصه هاي آماري عملکرد تحصیلی دانشجویان بر حسب نمره هاي پيش آزمون  و پس آزمون گروه هاي مورد مطالعه  …………………………………………………………………..  102

جدول(4-5) نتایج آزمون لون در کواریانس(نگرش به درس دانشجویان) ………………………………….   103

جدول شماره(4-6) :  نتايج تحليل مانواي تأثير متغيرهاي مستقل کاربرد چندرسانه ای بر متغیر وابسته نگرش به درس دانشجویان ……………………………………………………………………………………………………………104.

جدول(4-7) میانگین های تعدیل شده متغیر وابسته نگرش به درس دانشجویان در آزمون کواریانس…..104

جدول(4-8) نتایج آزمون لون در کواریانس(انگیزش پیشرفت دانشجویان)……………………………………. 105

جدول شماره(4-9) :  نتايج تحليل مانواي تأثير متغيرهاي مستقل کاربرد چندرسانه ای بر متغیر وابسته انگیزش پیشرفت دانشجویان  ……………………………………………………………………………………………………………..  106

جدول(4-10) میانگین های تعدیل شده متغیر وابسته  انگیزش پیشرفت دانشجویان در آزمون کواریانس.  106

جدول(4-11) نتایج آزمون لون در کواریانس(عملکرد تحصیلی دانشجویان) …………………………………   107

جدول شماره(4-12) :  نتايج تحليل مانواي تأثير متغيرهاي مستقل کاربرد چندرسانه ای بر متغیر وابسته عملکرد تحصیلی دانشجویان ……………………………………………………………………………………… ……       108

جدول(4-13) میانگین های تعدیل شده متغیر وابسته  عملکرد تحصیلی دانشجویان در آزمون کواریانس. 108

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تاثیر آموزش چندرسانه ای بر نگرش به درس، انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان در سال تحصیلی 94-1393”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo