%34تخفیف
بررسی میزان آگاهی مدیران مدارس متوسطه ی اول
تعداد 156 صفحه فایل word
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان آگاهی مدیران مدارس متوسطه ی اول از اهداف و آیین نامه اجرایی و رابطه آن با میزان اثربخشی آنان در شهرستان بندرعباس در سال تحصیلی 94-1393میباشد. این پژوهش از نظر هدف ، کاربردی و از نظر چگونگی گردآوري دادهها توصیفی همبستگی است. گروه نمونه شامل 59 نفر از مدیران مدارس متوسطه ی اول شهر بندرعباس (به غیر از مدارس غیر انتفاعی،استثنایی،روستایی و…) است و به ازای هر مدیر 4 نفر معلم این دوره (236 معلم) انتخاب شد. که در سال تحصیلی 94-1393 در مدارس متوسطهی اول این شهرستان به تدریس مشغول میباشند. دادههای پژوهش با استفاده ازدو پرسشنامه، متشکل از (پرسشنامهی اثربخشی مدیران و پرسشنامهی آگاهی ازآیین نامه اجرایی و اهداف دورهی متوسطهی اول «معراج عربی» ) جمع آوری شد. روایی محتوایی پرسشنامههای پژوهش مورد تأیید متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسشنامههای تحقیق نیز با استفاده ازروش آلفای کرونباخ در پرسشنامه اثربخشی مدیران 97/0و در پرسشنامه آگاهی از آیین نامه اجرایی و اهداف دورهی متوسطهی اول 70/0 محاسبه شد.(معراج عربی) دادههاي حاصل با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. بررسی نتایج نشان داد که میزان آگاهی مدیران نسبت به آیین نامه اجرایی و اهداف دورهی تحصیلی متوسطه ی اول رابطهای مستقیم با اثربخشی آنان دارد. همنچنین نتایج نشان از آن دارد که میزان آگاهی مدیران از آیین نامهی اجرایی و اهداف دورهی تحصیلی متوسطهی اول در سطح نامطلوبی پایین میباشد. همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس نشان داد که بین میزان آگاهی مدیران نسبت به آیین نامهی اجرایی مدارس و اهداف دورهی تحصیلی متوسطهی اول از نظر سابقه خدمت ، سابقهی مدیریت ، مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی تفاوت معنادرای وجود ندارد و نتیجهی آزمون T نشان داد که بین میزان آگاهی مدیران زن و مرد در مورد آیین نامهی اجرایی مدارس و اهداف دورهی متوسطهی اول تفاوت معناداری وجود ندارد.
واژگان کلیدی : ( اثربخشی ، مدیران ، معلمان ، آیین نامهی اجرایی ، اهداف ، متوسطهی اول .)
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: آیین نامهی اجرایی, اثربخشی, اهداف, متوسطهی اول, مدیران, معلمان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.