فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1مقدمه. 3
1-2 بیان مسأله. 3
1-3 مدل مفهومی پژوهش.. 6
1-4 اهمیت و ضرورت پژوهش.. 7
1-5 اهداف پژوهش 9
1-5-1 هدف اصلی. 9
1-5-2 اهداف جزئی 9
1-6 سؤالات پژوهش.. 10
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش.. 10
1-7-2 تعاریف عملیاتی. 14
1-8 قلمرو تحقیق. 16
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه. 19
2-2 توانمند سازی.. 19
2-2-2 تاریخچه توانمند سازی 22
2-2-1 تعریف توانمند سازی.. 21
2-2-3 اهمیت توانمندسازی در سازمان ها 24
2-2-4 رویکرد های توانمند سازی.. 25
2-2-5 مدل های توانمند سازی.. 27
2-2-6 ابعاد توانمندسازی.. 32
2-2-7 فرآیند توانمند سازی.. 35
2- 3 اعتماد سازمانی. 38
2-3-1 تعریف اعتماد. 38
2-3-2 تاریخچه اعتماد. 38
2-3-3 اهمیت اعتماد 42
2-3-4 انواع اعتماد. 44
2-3-5 فرآیند اعتماد. 45
2-4 یادگیری سازمانی. 47
2-4-1 تعریف یادگیری سازمانی. 47
2-4-2 تاریخچه يادگيري سازماني. 47
2-4-3 یادگیری سازمانی و سازمان یاد گیرنده 48
2-4-5 مراحل یادگیری سازمانی. 52
2-4-6 انواع يادگيري.. 52
2-4-7 ابعاد یادگیری سازمانی. 55
2-5 پیشینه پژوهشی. 56
2-6 جمع بندی.. 65
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه. 63
3-2 روش پژوهش.. 63
3-3 جامعۀ آماری.. 64
3-4 حجم نمونه و روش نمونه گیری: 64
3-5 روش های جمع آوری اطلاعات: 65
3-6 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری: 67
3-6-1 روایی پرسشنامه ها: 67
3-7 روش های تجزیه و تحلیل داده ها: 69
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1 مقدمه. 73
4-2 توصیف یافته های تحقیق. 73
4-3 پیشفرض استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک.. 77
4-4 تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهش.. 80
4-5 نتایج جانبی پژوهش.. 93
فصل پنجم: استنباط و نتیجه گیری
5-1 مقدمه. 101
5-2 بحث و نتیجه گیری.. 109
5-3 پیشنهاد ها 110
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی 111
5-3-2 پیشنهاد هایی برای تحقیقات آینده. 112
5-4 محدودیت های پژوهش.. 112
5-4-1 محدودیت های در اختیار محقق. 112
5-4-2 محدودیت های خارج از کنترل محقق. 112
منابع
فهرست جداول
جدول(2-1) تفاوت قدرت و توانمندسازی.. 21
جدول (2-2) رویکرد های توانمندسازی.. 26
جدول (3-2) پنج بعد هستهای توانمندسازی.. 34
جدول (4-2) فرآیند تحول در توانمندسازی کارکنان. 37
جدول(5-2) تعاریف مختلف از اعتماد. 40
جدول (6-2) مراحل یادگیری سازمانی از منظر صاحب نظران این رشته. 52
جدول (7-2) ويژگيهای تعاريف ارائه شده از دو نوع يادگيری سطح پايينو سطح بالا. 54
جدول (1-3) توزیع فراوانی جامعۀ آماری پژوهش به تفکیک جنسیت پرستاران. 64
جدول (2-3) سوالات مربوط به مؤلفه های توانمندسازی روان شناختی. 66
جدول (3-3) سوالات مربوط به مؤلفههای یادگیری سازمانی. 66
جدول (4-3) سوالات مربوط به مؤلفه های اعتماد سازمانی. 67
جدول(5-3) پایایی ابزار گردآوری اطلاعات (پرسشنامه ها). 68
جدول( 1-4) فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنسیت.. 73
جدول(2-4) فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به لحاظ سن. 74
جدول(4-4) فراوانی و درصد فراوانی نمونه پرستاران به لحاظ سابقه خدمت.. 76
جدول(5-4) نتیجه آزمون کالموگروف – اسمیرونوف برای نرمال بودن توزیع داده ها 78
جدول(6-4) بررسی وضعیت توانمندسازی روانشناختی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان با استفاده از آزمون t تکگروهی: 80
جدول(7-4) بررسی وضعیت اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان با استفاده از آزمون t تکگروهی: 82
جدول(8-4) بررسی وضعیت یادگیری سازمانی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان با استفاده از آزمون t تکگروهی: 83
جدول( 9-4) بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی و ابعاد آن با اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستان های شهرهمدان با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 84
جدول( 10-4) بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی و ابعاد آن با اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستان های شهرهمدان با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 87
جدول( 11-4) نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام تاثیر ابعاد توانمندسازی روانشناختی بر اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان: 89
جدول( 12-4) نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام تاثیر ابعاد توانمندسازی روانشناختی بر یادگیری سازمانی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان 91
جدول(13-4) مقایسه میانگین توانمندسازی روان شناختی، اعتماد سازمانی و یادگیری سازمانی پرستاران مرد و زن با استفاده از آزمون t برای گروههای مستقل. 93
جدول(14-4) مقایسه میانگین توانمندسازی روان شناختی، اعتماد سازمانی و یادگیری سازمانی پرستاران به لحاظ ویژگی های سن، تحصیلات، سنوات خدمت و نوع استخدام با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه. 94
جدول(15-4) مقایسه میزان یادگیری سازمانی پرستاران به لحاظ نوع استخدام آنها با استفاده از آزمون تعقیبی توکی. 96
فهرست شکل ها
شکل (1-1) چهارچوب مفهومی پژوهش.. 6
شکل(1-2): مدل توانمندسازی کوئین و اسپریتزر 28
شکل(2-2): مدل توانمندسازی توماس و ولتهووس 29
شکل(3-2): مدل توانمندسازی اسپریتزر. 30
شکل(4-2): مدل توانمندسازی کالبرت و مک دونو. 31
شکل(5-2): مدل توانمندسازی کینلا.. 32
شکل (6-2) : ارائه بازخورد برای شکل گیری باور اعتماد بر مبنای تجارب.. 46
شکل (7-2) تمایز مفاهیم یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، مدیریت دانش و دانش سازمانی. 51
شکل (8-2) یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای ……………………………………………………….. 53
شکل (9-2) : ابعاد یادگیری سازمانی. 56
فهرست نمودارها
نمودار2-1 : فرآیند توانمند سازی.. 39
نمودار(1-4) درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنسیت.. 74
نمودار(2-4) درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سن. 75
نمودار(3-4) درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب مدرک تحصیلی. 79
نمودار(4-4) درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سابقه خدمت.. 80
جدول(5-4) نتیجه آزمون کالموگروف – اسمیرونوف برای نرمال بودن توزیع داده ها 81
نمودار(5-4) توزیع فراوانی توانمندسازی روانشناختی به همراه منحنی توزیع نرمال. 82
نمودار(6-4) توزیع فراوانی اعتماد سازمانی به همراه منحنی توزیع نرمال. 82
نمودار(7-4) توزیع فراوانی یادگیری سازمانی به همراه منحنی توزیع نرمال. 83
Phokyj –
strongest prescription allergy medication best allergy pill costco canada cold and sinus