فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده……………………………………………… 1
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1. مقدمه…………………………………………. 3
1-2. بیان مسئله ……………………………………. 4
1-3. ضرورت و اهمیت مسئله…………………………….. 6
1-4. اهداف پژوهش ………………………………….. 8
1-5. فرضیات پژوهش…………………………………… 8
1-6. تعاریف نظری و عملیاتی…………………………… 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1.مقدمه…………………………………………. 12
2-1-1. یادگیری…………………………………….. 12
2-1-2.ابعاد یادگیری………………………………… 13
2-1-3. اصول یادگیری مؤثر……………………………. 13
2-1-4. تاریخچه سبک یادگیری………………………….. 14
2-1-5.تعریف سبک یادگیری ……………………………. 14
2-1-6. نظریههای یادگیری…………………………….. 15
2-1-7.مدلهای سبکهای یادگیری…………………………. 16
2-1-7-1.سبکهای یادگیری شناختی – عاطفی و فیزیولوژیک…….. 16 ……………………………………………………
2-1-7-2.سبکهای یادگیری بر مبنای سلسله مراتب آگاهی از سبک.. 17
2-1-7-3.پردازشگران عمیق در مقابل پردازشگران سطحی………. 17
2-1-7-4.سبک وابسته به زمینه در مقابل نابسته به زمینه…… 17
2-1-7-5. سبک تکانشی و تاملی…………………………. 18
2-1-7-6 .یادگیری دان و دان …………………………. 18
2-1-7-7. مدل مایرس بریگز و طبقه بندی منش کیرتس باتس……. 19
2-1-7-8. سبک های گریگور…………………………….. 19
2-1-7-9. سبک یادگیری کلب……………………………. 19
2-1-7-10. سبک یادگیری یونگ………………………….. 20
2-1-8. ساختار شخصیت………………………………… 21
2-1-9. نظریه تحلیلی کارل گوستاو یونگ…………………. 23
2-1-10. نظریات یونگ درباره روان شناسی و دین…………… 26
2-2. تعریف دین…………………………………….. 27
2-2-1. ریشهشناسی واژه دین…………………………… 28
2-2-2. تاریخچه دین…………………………………. 29
2-2-3. خاستگاهها دین……………………………….. 30
2-2-4. دین از دیدگاه متخصصان………………………… 31
2-2-5. علل روانشناختی گریز از دین……………………. 35
2-2-6. راه تقويت باورهاي ديني……………………….. 38
2-2-7.بارور کردن هویت دینی………………………….. 43
2-3.پیشینه پژوهش…………………………………… 46
2-3-1. پژوهشهای انجام شده در ایران…………………… 46
2-3-2. پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور…………….. 47
2-4. نتیجهگیری…………………………………….. 50
فصل سوم:روششناسی پژوهش
3-1. مقدمه………………………………………… 53
2-3. روش پژوهش…………………………………….. 53
3-3.جامعه آماری……………………………………. 53
3-4. نمونه و روش نمونهگیری………………………….. 53
3-5. ابزار گردآوری دادهها…………………………… 54
3-5-1. پرسشنامه استاندارد شخصیتی MBTIمایرز- بریگز……… 54
3-5-2. پرسشنامهاستاندارد نگرش سنج مذهبی براهنی………. 55
3-6. روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها……………… 56
3-7. طرح پژوهش…………………………………….. 56
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها
4-1.مقدمه…………………………………………. 59
4-2 تحلیل دادههای کمی از زاویه توصیفی……………………… 59
4-3. تحلیل دادههای کمی از زاویه استنباطی……………… 60
فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
5-1. تفسیر یافتههای پژوهش………………………………. 67
5-1-1 تفسیر دادههای کمی از زاویه توصیفی………………. 67
5-1-2. تفسیر دادههای کمی از زاویه استنباطی……………… 68
5-2. پیشنهادات…………………………………………. 69
5-2-1.پیشنهادهای کاربردی……………………………. 69
5-2-2. پیشنهادهای پژوهشی……………………………. 70
5-3. محدودیتهای پژوهش………………………………. 70
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………. 71
فهرست منابع انگلیسی………………………………… 74
پیوستها
الف. پرسشنامه استاندارد شخصیتی MBTIمایرز- بریگز
ب. پرسشنامهاستاندارد نگرش سنج مذهبی براهنی
فهرست جداول
جدول شماره 2-1 جمعبندی مطالعات انجام شده در رابطه با سبکهای یادگیری………………………………………………………..49
جدول شماره 4-1 مشخصه های آماری آزمودنی ها در سبک های یادگیری و دین داری بر حسب جنسیت………………………………………. 59
جدول شماره 4-2 مشخصه های آماری آزمودنی ها در سبک های یادگیری و دین داری بر حسب وضعیت تاهل………………………………….. 60
جدول شماره 4-3 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون دین باوری بر سبک یادگیری برون گرایی و درون گرایی…………………………….. 60
جدول شماره 4-4ضرایب معادله پیشبینی دین باوری با استفاده از سبک های یادگیری برون گرایی- درونگرایی………………………………. 61
جدول شماره 4-5 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون دین باوری بر سبک یادگیری منطقی – شهودی……………………………………… 61
جدول شماره 4-6ضرایب معادله پیشبینی دین باوری با استفاده از سبک های یادگیری منطقی- شهودی………………………………………. 62
جدول شماره 4-7 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون دین باوری بر سبک یادگیری متفکرانه- احساسی…………………………………… 62
جدول شماره 4-8 ضرایب معادله پیشبینی دین باوری با استفاده از سبک های یادگیری متفکرانه-احساسی…………………………….. 63
جدول شماره 4-9 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون دین باوری بر سبک یادگیری قضاوتی- ادراکی…………………………………….. 63
جدول شماره 4-10 ضرایب معادله پیشبینی دین باوری با استفاده از سبک های یادگیری قضاوتی- ادراکی……………………………… 64
جدول شماره 4- 11 نتایج آزمون T برای مقایسه میزان دین داری در بین دانشجویان با سبک های یادگیری مختلف……………………………. 65
Neeryh –
can flonase make you sleepy costco canada cold and sinus best antihistamine decongestant combo