%38تخفیف
بررسی تاثیر روش تدریس انعکاسی بر مهارت¬های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش¬آموزان دوره دوم متوسطه
تعداد 121 صفحه فایل word
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر روش تدریس انعکاسی بر مهارت های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دوره دوم متوسطه بود. مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با طرح پیش آزمون-پس آزمون است در این پژوهش جامعه آماری، دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه در شهرکرمانشاه می باشد. از روش نمونه گیری خوشه ای برای انتخاب نمونه استفاده شد. طبق جدول مورگان نمونه پژوهش برابر با 351 نفر از دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه در شهرکرمانشاه به دست آمد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا(فاشیون،2000) برای اندازه گیری متغیر های تحقیق استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمون کولوموگروف – اسمیرونوف، آزمون t مستقل،آزمون شفه و نرم افزار spss 15 ) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که روش تدریس انعکاسی بر مهارت های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمانشاه در درس تعلیمات اجتماعی دارای تأثیر است.
واژگان کلیدی: تدریس انعکاسی ، مهارت ، تفکر انتقادی ، انگیزه پیشرفت
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: انگیزه پیشرفت, تدریس انعکاسی, تفکر انتقادی, مهارت
1 دیدگاه برای بررسی تاثیر روش تدریس انعکاسی بر مهارت¬های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش¬آموزان دوره دوم متوسطه
دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ
Mkbmjl –
antihistamine generic names skin allergy tablets list common prescription allergy pills