%38تخفیف
تاثیر تبلیغات کالاها و خدمات در خطوط ریلی بر نگرش مشتریان کالاها و خدمات
تعداد 207 صفحه فایل word
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر تبلیغات کالاها وخدمات درخطوط ریلی برنگرش مشتریان کالاوخدمات صورت گرفته است. با توجه به هدف این تحقیق پژوهش حاضر از نظر هدف در حيطه تحقيقات كاربردي مي باشد. بر اساس ماهيت و روش، يک پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي است. روش هاي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش به دو دسته كتابخانه اي و ميداني تقسيم شد و براي جمع آوري داده هاي پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده گرديده است.
براي گردآوري دادهها از دو پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه نخست مربوط به تبلیغات کالاها وخدمات درخطوط ریلی است. براين اساس چهارمولفه : نوع تبلیغات، زمان تبلیغات ، مکان تبلیغات و نوع محصول تعيين گرديد. براي سنجش هر يک از اين متغيرهاي پنهان تعدادي گويه(سنجه) توسعه داده شد. گويههاي توسعه داده شده همان متغيرهاي قابل مشاهده تحقيق را تشکيل مي دهند. در نهايت پرسشنامهاي شامل 37 گویه تهيه گرديد. پرسشنامه دوم مربوط به نگرش مشتریان است. براي تهيه اين پرسشنامه نيز روابط میان هریک از ابعاد تعيين شد. در نهايت پرسشنامهاي مبتنی بر نگرش مشتریان تهيه گرديد که شامل 30 سوال می باشد. بعد از حصول اطمينان از پايائي و روائي پرسشنامه موجود به عنوان ابزار اصلي گرد آوري داده ها، به توزيع پرسشنامه در بین مسافرین خطوط ریلی مسیر تهران -مشهد به عنوان نمونه پرداخته شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در گام نخست آزمون نرمال بودن دادهها با استفاده از آزمون کولموگروف – اسمیرونف صورت گرفت. سپس از شاخصهاي آمار توصيفي فراواني، درصد، ميانگين و انحراف معيار براي بررسي و تجزيهوتحليل اطلاعات مربوط به ويژگيهاي عمومي پاسخگويان استفاده شد و فرضيههاي تحقيق نيز با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای، تکنيک مدليابي معادلات ساختاري مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مقدار معناداري کوچکتر از سطح خطا (05/0) بوده است. با اطمينان 95% ميتوان گفت، نوع تبلیغات، مکان تبلیغات، زمان تبلیغات و نوع محصول تبلیغ شده در خطوط ریلی برنگرش مشتریان کالاها وخدمات، تاثیر دارد.
کلید واژه: تاثیر تبلیغات ، نگرش ، نوع تبلیغات ، نوع محصول ، نوع رسانه ، زمان تبلیغ ، مکان تبلیغ ، خطوط ریلی
دسته: علوم اجتماعی, علوم انسانی
برچسب: تاثیر تبلیغات, خطوط ریلی, زمان تبلیغ, مکان تبلیغ, نگرش, نوع تبلیغات, نوع رسانه, نوع محصول
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تاثیر تبلیغات کالاها و خدمات در خطوط ریلی بر نگرش مشتریان کالاها و خدمات” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.