%38تخفیف

بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران

تعداد 196 صفحه فایل word

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران در قالب 8 فرضیه کلان تاثیر متغیرهای مستقل را بر هویت اجتماعی و  بر هویت ملی، قومی، دینی وشخصی به عنوان فرضیه  خرد بررسی می کند.

دراین تحقیق از روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه آنلاین برای جمع آوری داده ها استفاده شد. جامعه آماری تمامی کاربران کلوب می باشندو حجم نمونه از طریق فرمول کوکران  385 نفر با شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد.برای تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیات از همبستگی اسپیرمن و همچنین از رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر به منظور تبیین تاثیر هر یک از متغیرهای مستقل بر  ابعاد هویت اجتماعی استفاده شد.

پردازش ها و آزمون فرضیات مبین این واقعیت است که طبق نظریه کاشت : مدت  مواجهه و میزان استفاده کاربران از کلوب و همچنین واقعیت پنداری محتوا توسط ایشان سبب می شود کاربر این شبکه تحت تاثیر این فضا قرار گیرد و همچنین با استنباط از آراء الیهو کاتز با عنوان استفاده وخشنودی دریافتیم با توجه به اینکه اکثر کاربران  از این شبکه استفاده ابزاری و جهت مند دارند؛ لذا بازخوردهایی که از این فضا می گیرند تا حد زیادی سبب می شود تحت تاثیر این شبکه قرار گیرند.

و درنهایت تطبیق یافته های پژوهش به آراء گیدنز نشان داد به دلیل مشارکت و فعال بودن اکثر کاربران کلوب و سهیم شدن ایشان درتولید محتوای کلوب هویت اجتماعی آن ها به سمت بازتابی شدن می رود و کلوب یکی از عواملی هست که سبب شده تا پذیرش تکثر ونسبی گرایی برای کاربران آسانتر شود که این تغییر سبب برداشته شدن هاله تقدس از برخی از ارزش های هویتی سنتی وباز اندیشی در آن گشته است چنانچه یافته ها حاکی از آن بود که در تمامی ابعاد مورد بررسی کاربران تا حد زیادی تحت تاثیر فضای کلوب هویت بازتابی دارند.

واژه های کلیدی: شبکه اجتماعی، شبکه اجتماعی کلوب دات کام، کاربران، هویت اجتماعی

 

فهرست مطالب:

عنوان

صفحه

1-فصل اول

– مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2

1-1.بیان مساله ‏…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5

1-2.اهمیت وضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

9

1-3. اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

10

2-فصل دوم

– مقدمه

2-1.پیشینه نظری (داخلی وخارجی) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

12

2-2.مروری بر نظریات مرتبط ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

30

    – مقدمه

 دید2گاه  نظریه پردازان سطح کلان

 2 -2-1.امیل دورکیم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

30

 2-2-2.کاستلز…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

34

 دیدگاه کنش گرایان متقابل

 2-2-3.جرج هربرت مید  ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

36

 2-2-4.چارلز هورتون کولی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

36

 2-2-5.روزنبرگ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

37

 2-2-6.آنتونی گیدنز…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

39

 2-2-7.پیربوردیو…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

43

 2-2-8.ریچارد جنکینز …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

44

دیدگاه های جدید هویت اجتماعی

 2-2-9.تاجفل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

45

 2-2-10.پیتربورک ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

47

 2-2-11.گافمن ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

50

 2-2-12-شری ترکل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

51

نظریه های ارتباطات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

52

2-2-13.کاستلز(جامعه شبکه ای) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

52

2-2-14.مک کامبز و شاو(برجسته سازی) ………………………………………………………………………………………………………………………………………

53

2-2-15.الیهوکاتز(استفاده ورضامندی) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

54

2-2-16. بال روکیچ و دی فلور(وابستگی) ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

54

2-2-17.هابرماس(حوزه عمومی و کنش ارتباطی) ……………………………………………………………………………………………………………………..

56

2-2-18.گربنر(کاشت) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

57

2-2-19.استوارت هال(بازنمایی) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

59

2-3.چارچوب نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

60

2-3-1.استفاده ورضامندی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

60

2-3-2.کاشت(پرورش)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

61

2-3-3.ساخت یابی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

63

2-3-4.جمع بندی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

67

2-4. فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

69

2-5. مدل مفهومی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

72

3-فصل سوم

3-1. روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

74

3-2. شیوه گرد آوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

74

3-3. ابزار گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

75

3-4.واحد تحلیل …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

77

3-5. تعریف نظری وعملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

78

3-5-1.تعریف نظری .

3-5-1-1. متغیر مستقل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

78

3-5-1-2. متغیر وابسته …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

82

3-6.اعتبار گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

100

3-7.روایی گردآوری داده ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

100

3-8.جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

101

3-9.شیوه نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

101

3-10.تعیین حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

102

4-فصل چهارم

تجزیه وتحلیل داده ها

4-1.آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

105

4-1-1.تحلیل تک متغیره ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

105

4-2.آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

122

4-2-1.تحلیل مقایسه ای (یو من ویتنی)…………………………………………………………………………………………..

123

4-2-2.تحلیل دومتغیره(آزمون فرضیات) …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

124

4-2-3.تحلیل چند متغیره ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

134

4-2-4.تحلیل وپردازش مدل از طریق تحلیل مسیر ………………………………………………………………………………………………………………….

137

5-فصل پنجم

5-1.خلاصه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

144

5-2. بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

146

5-3. ارائه پیشنهاد های اجرایی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

162

5-4. پیشنهادهای پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

163

6- پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

164

منابع و مآخذ…. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

170

 

 

فهرست جدول ها:

عنوان

صفحه

فصل سوم

3-5-2-5.تعریف عملیاتی نوع استفاده از کلوب …………………………………………………………………………………………………………………..

91

3-5-2-6. تعریف عملیاتی شبکه کلوب دات کام ………………………………………………………………………………………………………………………..

92

3-5-2-7. تعریف عملیاتی هویت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

92

3-5-2-8.تعریف عملیاتی هویت ملی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

93

3-5-2-9.تعریف عملیاتی هویت دینی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

94

3-5-2-10. تعریف عملیاتی هویت قومی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

95

3-5-2-11.تعریف عملیاتی هویت شخصی ………………………………………………………………………………………………………………………………….

96

3-7-1.ضرایب پایایی پرسشنامه مربوط به هویت اجتماعی …………………………………………………………………………………………………

101

فصل چهارم

4-1-1.توزیع فراوانی و درصد کاربران بر حسب جنسیت ………………………………………………………………………………………………………

105

4-1-2.توزیع فراوانی و درصد کاربران بر حسب وضعیت تاهل …………………………………………………………………………………………

105

4-1-3.توزیع فراوانی و درصد فراوانی بر حسب سن …………………………………………………………………………………………………………..

106

4-1-4.توزیع فراوانی کاربران کلوب بر حسب دین ……………………………………………………………………………………………………………….

106

4-1-5.توزیع کاربران بر حسب سطح تحصیلات ……………………………………………………………………………………………………………………

107

4-1-6.توزیع کاربران بر حسب نوع شغل …………………………………………………………………………………………………………………………………..

108

4-1-7.توزیع کاربران بر مبنای موقعیت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………….

108

4-1-8.توزیع کاربران بر حسب نوع استفاده از کلوب ………………………………………………………………………………………………………….

109

4-1-9.توزیع کاربران بر حسب انگیزه وهدف استفاده از کلوب……………………………………………………………………………………..

110

4-1-10.توزیع کاربران بر حسب مدت استفاده از کلوب …………………………………………………………………………………………………

110

4-1-11.توزیع کاربران بر حسب میزان استفاده از کلوب………………………………………………………………………………………………….

111

4-1-12.توزیع کاربران برحسب واقعی تلقی کردن محتوای کلوب………………………………………………………………………………

111

4-1-13.توزیع کاربران بر حسب مشارکت وفعال بودن کاربران ………………………………………………………………………………….

112

4-1-14.توزیع فراوانی(درصدی)هویت ملی کاربران……………………………………………………………………………………………………………….

113

4-1-15.توزیع فراوانی(درصدی)هویت قومی کاربران…………………………………………………………………………………………………………..

115

4-1-16.توزیع فراوانی(درصدی)هویت شخصی کاربران……………………………………………………………………………………………………………

117

4-1-17.توزیع فراوانی(درصدی)هویت دینی کاربران کلوب………………………………………………………………………………………………

119

4-1-18.میانگین وانحراف معیار نمرات متغیر هویت اجتماعی به همراه ابعاد آن …………………………………………….

121

4-1-19.شاخص های توصیفی بر اساس نوع هویت اجتماعی کاربران ……………………………………………………………………

121

 

فهرست جدول ها:

عنوان

صفحه

4-2-1.جدول اسمینروف – کلموگرف …………………………………………………………………………………………………………………………………………

122

4-2-1-1. توزیع مقایسه ای متغیر های وابسته تحقیق در بین کاربران زن ومرد ……………………………………………

123

4-2-2-1.ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و مدت مواجهه…………………………………………………………………

125

4-2-2-2.ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و میزان استفاده از کلوب …………………………………………..

126

4-2-2-3. ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و نوع استفاده از کلوب ………………………………………………..

127

4-2-2-4.ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و هدف استفاده کاربران ………………………………………………..

128

4-2-2-5.ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و شغل کاربران …………………………………………………………………..

129

4-2-2-6.ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و سطح تحصیلات کاربران …………………………………………..

130

4-2-2-7. ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و مشارکت کاربران …………………………………………………………

131

4-2-2-8. ضریب همبستگی بین ابعاد هویت اجتماعی و واقعی تلقی کردن محتوای کلوب ………………….

132

4-2-2-9.رابطه بین متغیر های مستقل پژوهش با هویت اجتماعی …………………………………………………………………………….

133

4-2-3-1. شاخص کفایت مدل رابطه متغیرهای مستقل با هویت اجتماعی کاربران …………………………………….

134

4-2-3-2.مدل رگرسیونی چندگانه هویت اجتماعی کاربران …………………………………………………………………………………………….

135

4-2-3-3.جدول نتایج حاصل از مراحل رگرسیون………………………………………………………………………………………………………………………

139

4-2-4-4. جدول میزان تاثیر مستقیم ، غیر مستقیم و کل متغیرهای مستقل بر وابسته …………………………

141

فهرست نمودارها:

عنوان

صفحه

فصل دوم

2-5. مدل مفهومی . ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

72

فصل سوم

3-5-2-1.تعریف عملیاتی کلوب ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

87

3-5-2-2.تعریف عملیاتی استفاده ورضامندی ……………………………………………………………………………………………………………………………….

88

3-5-2-3.تعریف عملیاتی نظریه کاشت …………………………………………………………………………………………………………………………………….

89

3-5-2-4.تعریف عملیاتی هویت اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………………………..

90

فصل چهارم

4-1-1.توزیع فراوانی و درصد کاربران بر حسب جنسیت ……………………………………………………………………………………………………..

105

4-1-2.توزیع فراوانی و درصد کاربران بر حسب وضعیت تاهل ………………………………………………………………………………………..

105

4-1-3. توزیع فراوانی و درصد کاربران بر حسب سن …………………………………………………………………………………………………………

106

4-1-4. توزیع فراوانی کاربران کلوب بر حسب دین …………………………………………………………………………………………………………………..

106

 4-1-5. توزیع کاربران بر سطح سطح تحصیلات ………………………………………………………………………………………………………………………

107

4-1-6.توزیع کاربران بر حسب نوع شغل ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

108

4-1-7.توزیع کاربران بر مبنای موقعیت اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………….

108

 4-1-8.توزیع کاربران بر حسب نوع استفاده از کلوب …………………………………………………………………………………………………………….

109

4-1-9.توزیع کاربران بر حسب انگیزه وهدف استفاده از کلوب ……………………………………………………………………………………….

110

4-1-10.توزیع کاربران بر حسب مدت استفاده از کلوب ……………………………………………………………………………………………………….

110

4-1-11.توزیع کاربران بر حسب میزان استفاده از کلوب ……………………………………………………………………………………………………..

111

4-1-12.توزیع کاربران بر حسب میزان واقعی تلقی کردن محتوای کلوب …………………………………………………………..

111

4-1-13.توزیع کاربران بر حسب مشارکت وفعال بودن ………………………………………………………………………………………………………….

112

4-2-4-1.مدل علی هویت اجتماعی کاربران شبکه کلوب دات کام …………………………………………………………………………….

140

 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo