فهرست مطالب:
چکیده:
فصل یکم. 14
مقدمه پژوهش… 14
1-1-مقدمه. 15
1-2-بیان مساله. 20
1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقيق 24
1-4-هدف اصل.. 25
1-5-فرضيههاي تحقیق.. 26
1-5-1-فرضیه اصلی.. 26
1-5-2-فرضیه فرعی.. 26
1-6-متغیرهای پژوهش… 26
1-6-1-متغیرهای مستقل.. 26
1-6-2-متغیرهای وابسته 26
1-6-3-متغیرهای کنترل پژوهش… 27
1-7-تعاریف واصطلاحات… 27
1-7-1-تعارف مفهومی.. 27
1-7-2-تعاریف عملیاتی.. 28
فصل دوم. 29
پیشینه و ادبیات پژوهش… 29
2-1-مهارت های زندگی.. 30
2-2-ابعاد مهارت های زندگی.. 32
2-3-روش های آموزش مهارت های زندگی.. 41
2-4-گستره نظری مهارت های زندگی.. 41
2-5-فواید و کاربردهای مهارت زندگی.. 45
2-6-حل مسئله. 46
2-6-1-تاریخچه حل مساله. 46
2-6-2-مفهوم حل مساله. 47
2-6-3-فرآیند حل مسئله. 47
2-6-4-مراحل فرآیند حل مسئله. 48
2-6-5-اولویت بندي کردن مسائل و تأثیر آن در چگونگی حل مسائل.. 49
2-6-6-خودآگاهی و نقش آن در چگونگی حل مسئله. 50
2-6-7-پیداکردن راه حل های مختلف… 51
2-7-تصمیم گیری.. 52
2-7-1مراحل تصمیم گیری منطقی.. 52
2-8-عوامل بازدارنده حل مسئله. 55
2-9-انواع مسئله. 58
2-10-مراحل حل مسئله. 58
2-10-1روش تحليل وسيله – هدف… 58
2-10-2روش استدلال قياسي.. 59
2-10-3-روش بارش مغزي.. 60
2-11-موانع حل مسئله. 60
2-12-مبناي عصبي حل مسئله. 61
2-13-نظریه های حل مساله. 61
2-13-1-نظریه های محرک-پاسخ و تداعی.. 62
2-13-2-نظریه های گشتالت و شناختی.. 62
2-13-3-نظریه های خبرپردازی و همانندنگاری کامپیوتر. 62
2-14-ارتباط موثر. 63
2-15-مراحل یک ارتباط بین فردی مؤثر. 65
2-16-ویژگی های شنونده ماهر. 68
2-17-رشداجتماعی.. 70
2-18-چارچوب نظري.. 72
2-19-پيشينة پژوهش… 75
2-19-1-پژوهش های داخلی.. 75
2-19-2-پژوهش های خارجی.. 79
فصل سوم. 84
روش پژوهش… 84
3-1-روش پژوهش… 85
3-2-متغیرهای مستقل.. 85
3-3-متغیرهای وابسته. 85
3-4-متغیرهای کنترل پژوهش… 85
3-5-ملاک ورود. 85
3-6-جامعه آماری.. 85
3-7- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 86
3-8-ابزارگردآوری 86
3-8-1-پرسشنامه رشد اجتماعی وایتزمن 87
3-8-2-پرسشنامه مهارتهای ارتباط بین فردی 88
3-8-3-پرسشنامه سبک های حل مسئله. 90
3-9-روش اجرای پژوهش 91
3-10-طرح درس آموزش مهارت های زندگی 91
3-11-جلسات آموزش… 98
3-12-شیوه تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………….98
فصل چهارم. 99
یافته های پژوهش… 99
4-1-آمار توصیفی.. 100
4-2-آماراستنباطی.. 105
فصل پنجم. 115
بحث و نتیجه گیری.. 115
5-1-مقدمه. 116
5-2-پیشنهادهای پژوهش… 124
5-3-پیشنهادهای کاربردی.. 124
5-4-محدودیت های پژوهش… 124
5-5-منابع. 126
5-5-1-منابع فارسی.. 126
5-5-2-منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………….130
فهرست جداول
فصل چهارم
جدول (4- 1): آمارههای توصیفی شامل فراوانی، میانگین و انحراف معیار عملکردگروه های آزمودنی در هریک از متغیرهای مورد مطالعه به تفکیک در پیش آزمون وپس آزمون……………………………………………………………………………………………..100
جدول(4-2):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی(خوش خلقی و سازگاری)درپیش آزمون وپس آزمون………………………………………………………………………………………………………………………………………………….101
جدول(4- 3):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی(احترام به دیگران) در پیش آزمون و پس آزمون…………………101
جدول (4- 4):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی(مسئولیت پذیری) در پیش آزمون و پس آزمون……………….102
جدول(4- 5):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی(امیدواری) در پیش آزمون و پس آزمون……………………………103
جدول(4-6):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی(خوش بینی و صبر وبردباری) در پیش آزمون و پس آزمون……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….103
جدول(4- 7):شاخص های توصیفی نمرات رشداجتماعی در پیش آزمون و پس آزمون………………………………………….104
جدول (4- 8): نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (همکاری)دو گروه………………………………………………………….105
جدول(4-9):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی (همکاری)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..106
جدول(4- 10):نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (خوش خلقی و سازگاری)دو گروه…………………………………106
جدول (4- 11): مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی (خوش خلقی و سازگاری)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..107
جدول(4- 12): نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (احترام به دیگران)دو گروه…………………………………………………108
جدول(4- 13):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی (احترام به دیگران) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………108
جدول (4- 14):نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (مسئولیت پذیری)دو گروه……………………………………………….109
جدول(4- 15):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی (احترام به دیگران)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….110
جدول(4- 16):نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (امیدواری)دو گروه………………………………………………………………110
جدول(4-17):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد ازتعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی(امیدواری)………………………………………………………………………………………………………………………………………….111
جدول(4- 18):نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی (خوش بینی و صبر وبردباری)دو گروه………………………………112
جدول(4-19):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون در رشد اجتماعی (امیدواری)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..112
جدول(4- 20):نتایج تحلیل کوواریانس رشد اجتماعی دو گروه…………………………………………………………..113
جدول(4- 21):مقایسه میانگینهای دو گروه های قبل و بعد از تعدیل اثر پیش آزمون دررشداجتماعی……………………….114
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.