%34تخفیف

دانلود محصول:مقایسه اقلام صورت سود وزیان بودجه شده و واقعی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تعداد 112 صفحه فایل word

چکيده

با توجه به اينکه بورس اوراق بهادار ايران نسبتا نوپا مي باشد و همچنين تمايل عامه به سرمايه گذاري افزايش يافته است، سود يکي از اقلام مهم و اصلي صورت هاي مالي است که توجه استفاده کنندگان صورت هاي مالي را به خود جلب مي كند. هدف از اجراي اين تحقيق افزايش دانش سرمايه گذاران است. نتايج اين تحقيق به سرمايه گذاران و تصميم گيرندگان نشان مي دهد که چند درصد ازپيش بيني سود توسط شرکتها در پايان سال مالي به واقعيت پيوسته است که در ميزان اتکا به پيش بيني هاي انجام شده توسط شرکتها موثر است. بدين منظور با انتخاب  نمونه اي شامل 146 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران در صنعت خودرو و ساخت قطعات، دارويي و شيميايي، کاني هاي فلزي و غير فلزي، محصولات غذايي و ساير صنايع و براي دوره 5 ساله از سال 1387 تا 1391 به مقايسه اقلام  صورت سود و زيان پيش بيني  شده توسط مديريت شرکتها در ابتداي دوره مالي و واقعي در پايان دوره مالي پرداخته شده که برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار اماری Eviews  استفاده شده است. اين يافته ها نشان مي دهد كه بين سود ناخالص پيش بيني شده و سود ناخالص تحقق يافته به تفکيک صنايع  رابطه معنادار وجود دارد.همچنين بين سود عملياتي پش بيني شده و سود عملياتي تحقق يافته و سودخالص و سود خالص هرسهم پيش بيني شده  رابطه هاي معناداري در تمام صنايع با سود خالص و سود خالص هر سهم تحقق يافته ديده مي شود.

کلمات کلیدی: سود ناخالص پیش بینی شده  ، سود ناخالص تحقق یافته ، سود عملیاتی پش بینی شده  ،  سود عملیاتی تحقق یافته ، سود قبل از کسر مالیات پش بینی شده ، سود قبل از کسر مالیات تحقق یافته ، سود خالص پس از مالیات پش بینی شده ، سود خالص تحقق ، سود خالص  هر سهم پس از مالیات پیش بینی ، سود خالص هر سهم تحقق یافته

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2

1-2- بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 4

1-4- پرسش های اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 5

1-5-  فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………… 5

1-6- هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار……………………………………………………………………………………………….. 6

1-7- جنبه نوآوری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….. 6

1-8- روش کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… 7

1-9- قلمرو های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 8

1-9-1- قلمرو موضوعی …………………………………………………………………………………………………………………………….. 8

1-9-2- قلمرو زمانی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 8

1-9-3- قلمرو مکانی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 8

1-10- روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه…………………………………………………………………………………………. 8

1-11- چارچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 8

1-11-1- کاربرد اصول حسابداری به کار رفته در پیش بینی سود………………………………………………………………… 9

1-12- شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 9

2- فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12

2-1-1- تعریف سود………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12

2-1-2- جایگاه و مفهوم سود در حسابداری ……………………………………………………………………………………………… 13

2-1-3- مفاهیم ساختاری سود…………………………………………………………………………………………………………………. 14

2-1-4-  اندازه گیری سود به روش رویداد مالی ……………………………………………………………………………………….. 14

2-1-5-  اندازه گیری سود به روش فعالیت ها …………………………………………………………………………………………… 15

2-1-6- مفاهیم تفسیری سود…………………………………………………………………………………………………………………… 15

2-1-7- مفاهیم رفتاری سود……………………………………………………………………………………………………………………… 16

2-1-8- مکتب های فکری پیرامون اندازه گیری سود …………………………………………………………………………………. 16

2-1-9-  اهمیت سود……………………………………………………………………………………………………………………………….. 17

2-1-10-  مفهوم سود حسابداری……………………………………………………………………………………………………………… 18

2-1-11-  نقاط قوت سود حسابداری………………………………………………………………………………………………………… 19

2-1-12- نقاط ضعف سود حسابداری……………………………………………………………………………………………………….. 19

2-1-13- مبانی نظری چگونگی تغییرات سود……………………………………………………………………………………………. 19

2-1-14-  هموار سازی سود……………………………………………………………………………………………………………………… 21

2-1-15- اهداف گزارشگری سود………………………………………………………………………………………………………………. 23

2-1-16- سود و اهمیت آن به عنوان ابزار پیش بینی…………………………………………………………………………………. 24

2-1-17- دستورالعمل اجرایی بورس در مورد افشای اطلاعات در رابطه با زمان ارا ئه گزارش های سالانه و میان دوره ای  25

2-1-18- رابطه سود حسابداری با جریان های فرعی…………………………………………………………………………………. 27

2-1-19-  ارتباط بین سود و قیمت سهام…………………………………………………………………………………………………. 28

2-2- پیش بینی سود………………………………………………………………………………………………………………………………… 29

2-2-1- تعریف اصطلاح پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………….. 30

2-2-2-  تعریف مساله پیش بینی……………………………………………………………………………………………………………… 30

2-2-3-  هدف پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………………………… 31

2-2-4-  خطای پیش بینی……………………………………………………………………………………………………………………….. 31

2-2-5-  سودمندی در پیش بینی ……………………………………………………………………………………………………………. 32

2-2-6- ویژگی های پیش بینی سود…………………………………………………………………………………………………………. 33

2-2-7- محتوای اطلاعاتی( قابلیت اتکاء) پیش بینی سود………………………………………………………………………….. 33

2-2-8-  انواع پیش بینی سود…………………………………………………………………………………………………………………… 34

2-2-9-  ارزش، اهمیت و کاربرد پیش بینی سود………………………………………………………………………………………. 34

2-2-10- کاربردهای سود پیش‌بینی شده………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-10-1- کمک به ارزیابی توان سودآوری واحد تجاری………………………………………………………………………….. 36

2-2-10-2- تعیین ارزش یک دارایی…………………………………………………………………………………………………………. 36

2-2-10-3-  بررسی ریسک سرمایه‌گذاری در واحد تجاری(خرید سهام تجاری)…………………………………………. 37

2-2-10-4-  برآورد ریسک وام اعطایی به واحد تجاری……………………………………………………………………………… 37

2-2-11- استفاده کنندگان پیش بینی سود………………………………………………………………………………………………. 37

2-2-12- مبانی تهیه پیش بینی سود……………………………………………………………………………………………………….. 38

2-2-13-  اهداف پیش بینی های سود……………………………………………………………………………………………………… 39

2-2-14- اجزای تشکیل دهنده پیش بینی سود………………………………………………………………………………………… 40

2-2-15-  صورت های مالی پیش بینی شده و تاریخی………………………………………………………………………………. 41

2-2-16- افشای اطلاعات مالی، مفروضات سایر اطلاعات………………………………………………………………………….. 41

2-2-17-  افشای اطلاعات مالی………………………………………………………………………………………………………………… 42

2-2-18- افشای مفروضات……………………………………………………………………………………………………………………….. 43

2-2-19- افشای سایر اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………. 44

2-2-20- گزارشگری عمومی پیش بینی های مالی شرکت…………………………………………………………………………. 44

2-3- پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………… 45

2-3-1-  تحقیقات خارجی ………………………………………………………………………………………………………………………. 45

2-3-2- تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………………………………….. 50

 

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

3-1 -مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 56

3-2-روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………… 56

3-3- فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………… 57

  • 4 -روش و ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………….. 57

3-5 – جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………… 58

3-6- تبیین مدل تحلیلی متغیرهای تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیرها…………………………………………………….. 59

3 -7 – روش تجزيه و تحليل داده­ها…………………………………………………………………………………………………………… 60

3-8 – روشهای آماری………………………………………………………………………………………………………………………………… 60

3- 9- نرم افزار تحلیل آماری …………………………………………………………………………………………………………………….. 66

 

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 68

4-2 – آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 68

4-3 – نرمال بودن توزیع متغیر ها………………………………………………………………………………………………………………. 70

4-4-  تحلیل ماهیت و ویژگی­های متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………. 71

4-5 – تجزیه و تحلیل فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………………. 71

 

فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات

5-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 83

5-2- ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها ……………………………………………………………………………………………. 83

5-2-1- نتایج فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………… 83

5-2-2 – نتایج فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………………………. 84

5-2-3- نتایج فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………………………………….. 86

5-2-4- نتایج فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………. 87

5-2-5- نتایج فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………………………… 88

5-3 – نتیجه گیری کلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 90

5-4- پیشنهاد ها………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90

5-4-1 – پیشنهاد مبتنی برنتایج تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 90

5-4-2 – پیشنهاد برای پژوهش های آتی………………………………………………………………………………………………….. 91

5-5 محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 91

منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 92

منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94

چکیده لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 96

 

 

فهرست جداول

جدول (3-1) غربالگری…………………………………………………………………………………………………………………………… 58

جدول (3-2) توصیف نمونه آماری به تفکیک صنعت…………………………………………………………………………. 59

جدول (4-1) آمار توصیفی داده ها……………………………………………………………………………………………………….. 69

جدول(4-2) آزمون نرمال بودن متغیرها (کلموگروف-اسمیرونوف)……………………………………………………. 70

جدول(4-3)  نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها جهت آزمون فرضیه اول…………………………………………………. 71

جدول(4-4)  نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها جهت آزمون فرضیه دوم…………………………………………………. 73

جدول(4-5)  نتایج تجزیه و تحلیل داده ها جهت آزمون فرضیه سوم………………………………………………. 75

جدول(4-6)  نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها جهت آزمون فرضیه چهارم…………………………………………….. 77

جدول(4-7)  نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها جهت آزمون فرضیه پنجم………………………………………………. 79

1 دیدگاه برای دانلود محصول:مقایسه اقلام صورت سود وزیان بودجه شده و واقعی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

  1. Rastrear Teléfono Celular

    Los motivos más comunes de infidelidad entre parejas son la infidelidad y la falta de confianza. En una época sin teléfonos celulares ni Internet, los problemas de desconfianza y deslealtad eran menos problemáticos que en la actualidad. https://www.xtmove.com/es/how-to-secretly-hack-my-wife-phone/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo