فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………..1
1-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………3
1-2 تشریح و بیان مسئله تحقیق……………………………………………………………………………………..4
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………7
1-4 اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………..9
1-5 طرح سؤال اصلی تحقیق………………………………………………………………………………………10
1-6 فرضیههای تحقیق……………………………………………………………………………………………….10
1-7 مدل تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………………………………..10
1-8 روششناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………….11
1-9 تعریف واژهها و اصطلاحات کلیدی………………………………………………………………………12
1-10 ساختار تحقیق………………………………………………………………………………………………….12
1-11 خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………15
2-2 سود و سیاستهای سود تقسیمی……………………………………………………………………………16
2-3 عوامل مؤثر بر تقسیم سود…………………………………………………………………………………….17
2-4 دلایل تقسیم سود در شرکتها……………………………………………………………………………..18
2-5 سیاستهای متداول تقسیم سود در شرکتها………………………………………………………….19
2-5-1 خطمشی تقسیم سود ثابت……………………………………………………………………………19
2-5-2 خطمشی سود متغیر(نسبت سود تقسیمی ثابت)………………………………………………..20
2-5-3 خطمشی تقسیم سود ثابت به علاوه سود اضافی……………………………………………….20
2-6 نظریههای تقسیم سود………………………………………………………………………………………….20
2-6-1 نظریههای اطلاعاتی کامل-عامل مالیات(مدلهای تعدیلشده مالیاتی)………………….21
2-6-2 نظریههای عدم تقارن اطلاعاتی……………………………………………………………………..21
2-6-2-1 نظریه علامتدهی………………………………………………………………………………22
2-6-2-2 نظریه هزینه نمایندگی………………………………………………………………………….22
2-6-2-3 نظریه جریان نقد آزاد………………………………………………………………………….23
2-6-3 نظریههای رفتاري……………………………………………………………………………………….23
2-7 مشتریان……………………………………………………………………………………………………………24
2-8 تأمینکنندگان……………………………………………………………………………………………………24
2-9 مديريت روابط با تأمینکنندگان……………………………………………………………………………24
2-10 مدیریت ارتباط با مشتری……………………………………………………………………………………26
2-11 بازاریابی رابطه مند……………………………………………………………………………………………27
2-12 ابزارهای ارتباط با مشتری…………………………………………………………………………………..28
2-13 رضایت مشتری………………………………………………………………………………………………..28
2-14 ارزش مشتری…………………………………………………………………………………………………..29
2-15 توان چانهزنی…………………………………………………………………………………………………..30
2-15-1 توان چانهزنی مشتریان……………………………………………………………………………….30
2-15-2 توان چانهزنی تأمینکنندگان………………………………………………………………………31
2-15-3 عوامل مؤثر بر توان چانهزنی تأمینکنندگان و مشتریان…………………………………….31
2-16 تأمینکنندگان و مشتریان و تقاضا براي حسابداري محافظهکارانه……………………………….32
2-17 اهمیت اطلاعات مالی محافظهکارانه براي تأمینکنندگان و مشتریان……………………………33
2-18 سطوح سود سهام……………………………………………………………………………………………..35
2-19 رابطة مشتری- تأمینکننده و پرداخت سود سهام ……………………………………………………35
2-20 عوامل مؤثر بر روابط مشتری- عرضهکننده و پرداخت سود سهام……………………………….38
2-20-1 سرمایهگذاریهای خاص در روابط کسبوکار……………………………………………..38
2-20-2 هموارسازی و تغییرات سود سهام………………………………………………………………..40
2-20-3 مسئله جریان نقد آزاد……………………………………………………………………………….40
2-20-4 اعلان کاهش سود سهام…………………………………………………………………………….41
2-20-5 ارزش شرکت…………………………………………………………………………………………41
2-21 بازده دارایی…………………………………………………………………………………………………….42
2-22 اندازه شرکت…………………………………………………………………………………………………..42
2-23 پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………43
2-23-1 تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………43
2-23-1-1 خلاصه نتایج تحقیقات داخلی……………………………………………………………..47
2-23-2 تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………….49
2-23-2-1 خلاصه نتایج تحقیقات خارجی……………………………………………………………55
2-24 خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………58
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………60
3-2 روششناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………….60
3-2-1 قلمرو مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………60
3-2-2 قلمرو زمانی تحقیق…………………………………………………………………………………….61
3-2-3 قلمرو موضوعی تحقیق……………………………………………………………………………….61
3-2-4 جامعه،نمونه آماري و روش نمونهگیری………………………………………………………….61
3-2-5 ابزار جمعآوری اطلاعات……………………………………………………………………………62
3-3 معرفی متغیرها و نحوه محاسبه آنها……………………………………………………………………….62
3-3-1 نحوه اندازهگیری متغیر خرید عمده……………………………………………………………….63
3-3-2 نحوه اندازهگیری متغیر فروش عمده………………………………………………………………63
3-3-3 نحوه محاسبه متغیر ریسک جریان وجوه نقد……………………………………………………63
3-4 فرضیهها و الگوهاي تحقیق…………………………………………………………………………………..64
3-5 استدلال فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………64
3-6 روشهای آماري………………………………………………………………………………………………..65
3-6-1 نرمال بودن توزیع باقیماندهها……………………………………………………………………….65
3-6-2 ضریب همبستگی پیرسون……………………………………………………………………………66
3-6-3 عامل تورم واریانس(VIF)………………………………………………………………………….66
3-6-4 آزمونF لیمر…………………………………………………………………………………………….66
3-6-5 آزمون هاسمن…………………………………………………………………………………………..66
3-6-6 آزمون خودهمبستگی دوربین واتسون……………………………………………………………67
3-6-7 آزمون معنادار بودن الگوی رگرسیونی(آمارهF)………………………………………………67
3-6-8 آزمون معنادار بودن ضرایب رگرسیونی(آمارهT)…………………………………………….67
3-7 خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………..67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………69
4-2 آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………….69
4-3 آزمون همبستگی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………76
4-4 بررسی همخطی بین متغیرهاي مستقل تحقیق……………………………………………………………78
4-5 بررسی نرمال بودن متغیرهاي تحقیق……………………………………………………………………….78
4-6 تحلیل استنباطی فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………79
4-6-1 تحلیل استنباطی فرضیه اصلی اول………………………………………………………………….80
4-6-1-1 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی1-1…………………………………………………………..80
4-6-1-2 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی1-2…………………………………………………………..81
4-6-2 تحلیل استنباطی فرضیه اصلی دوم………………………………………………………………….82
4-6-2-1 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی2-1…………………………………………………………..82
4-6-2-2 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی2-2………………………………………………………….84
4-7 خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………..85
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….87
5-2 خلاصه موضوع و روش تحقیق……………………………………………………………………………..84
5-3 تجزیه وتحلیل نتایج یافتههای تحقیق………………………………………………………………………89
5-3-1 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول………………………………………………………..89
5-3-1-1 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول………………………………………..90
5-3-1-2 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم………………………………………..90
5-3-2 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم………………………………………………………..90
5-3-2-1 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول………………………………………..90
5-3-2-2 تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم………………………………………..91
5-4 بررسی تطبیقی نتایج تحقیق با تحقیق مشابه خارجی…………………………………………………..91
5-5 محدودیت تحقیق……………………………………………………………………………………………….93
5-6 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………94
5-7 پیشنهاداتی براي تحقیقهای آتی……………………………………………………………………………95
5-8 خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………………….96
منابع و ماخذ
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………..98
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………103
ضمائم و پیوستها
پیوست شماره 1- لیست شرکتهای نمونه…………………………………………………………………..110
پیوست شماره 2- خروجی نرمافزارEviews……………………………………………………………….114
فهرست جداول
جدول2-1: خلاصه نتایج تحقیقات داخلی……………………………………………………………………..47
جدول2-2: خلاصه نتایج تحقیقات خارجی……………………………………………………………………55
جدول3-1: متغیرها و نحوه محاسبه آنها……………………………………………………………………….62
جدول 4-1: جدول پراکندگی شرکتهای نمونه در سطح صنایع……………………………………….69
جدول 4-2 : تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………..70
جدول 4-3 : تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق(خرید عمده بزرگتر از میانگین)…………………..72
جدول 4-4 : تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق(خرید عمده کوچکتر از میانگین)…………………73
جدول 4-5 : تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق(فروش عمده بزرگتر از میانگین)………………….74
جدول 4-6 : تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق(فروش عمده کوچکتر از میانگین)……………….75
جدول4-7 : آزمون همبستگی متغیرهاي تحقیق………………………………………………………………76
جدول 4-8 : نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف……………………………………………………..78
جدول4-9 : تحلیل ضریب متغیر مستقل در بررسی فرضیهها………………………………………………80
جدول 4-10: تحلیل ضریب متغیر مستقل در بررسی فرضیهها…………………………………………….81
جدول 4-11: تحلیل ضریب متغیر مستقل در بررسی فرضیهها…………………………………………….83
جدول 4-12: تحلیل ضریب متغیر مستقل در بررسی فرضیهها…………………………………………….84
جدول 5-1: خلاصه آزمون فرضیههای تحقیق………………………………………………………………..91
جدول 5-2: مقایسه نتایج تحقیق با تحقیق مشابه خارجی…………………………………………………..93
Rastrear Celular –
Agora que muitas pessoas estão usando smartphones, podemos considerar o posicionamento do telefone móvel por meio de redes sem fio ou estações base.
Rastrear Celular –
Desde que haja uma rede, a gravação remota em tempo real pode ser realizada sem instalação de hardware especial. https://www.mycellspy.com/br/tutorials/how-remotely-monitor-and-record-another-phone-surround-sound/