%28تخفیف

دانلود محصول:تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد

تعداد17 صفحه  درword

تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد

چکیده

هدف از پژوهش حاضر تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی روابط آنها با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد است.با استفاده از متغیرهای سرمایه انسانی،سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی به عنوان متغیر مستقل و بهره وری،سودآوری و ارزش بازار به عنوان متغیرهای وابسته تحت عنوان عملکرد شرکت،مدل تحقیق شکل گرفته است.روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی توصیفی همبستگی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده ها جمع آوری شده است.جامعه آماری این پژوهش کارخانجات کاشی شهر یزد می باشد، و از روش نمونه گیری به روش تصادفی ساده استفاده گردیده و تعداد 55 پرسشنامه قابل قبول جمع آوری گردیده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss18 و مدل سازی معادلات ساختاری انجام شده است؛ نتایج پژوهش نشان می دهد که سرمایه فکری رابطه معنی دار و مستقیمی با عملکرد داشته و از بین مؤلفه های سرمایه فکری تنها سرمایه انسانی با عملکرد رابطه مستقیمی دارد.

کلمات کلیدی: سرمایه فکری،سرمایه انسانی،سرمایه ساختاری،سرمایه ارتباطی،عملکرد،بهره وری،سودآوری،ارزش سهام بازار

  • مقدمه

سرمایه فکری،ابتکار و ارزش آفرینی امروزه موضوع خاص مورد توجه مدیران، سرمایه‌گذاران، موسسات اقتصادی و دولت‌ها است.این موارد به عنوان موضوع مطالعات اخیراً در دانشگاه‌ها و محیط‌های حرفه ای افزایش یافته است.

امروزه شمار زیادی از سازمانها با نیاز روز افزون به داشتن خلاقیت،مزیت رقابتی و انعطاف پذیری متحورانه روبرو هستند.اهمیت نیاز به رقابت پذیر و بهره ور بودن و رویارویی با مخاطرات آتی همراه با تغییرات سازمانی روز بروز افزایش یافته است.

بر طبق نظر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بسیاری از شرکت‌ها امروزه در آموزش کارکنان، تحقیق و توسعه،ارتباط با مشتری،سیستم‌های کامپیوتری و تبلیغات سرمایه گذاری می‌کنند. این سرمایه گذاری‌ها اغلب به عنوان سرمایه فکری نام برده می‌شوند و با سرمایه مالی و فیزیکی در بعضی از کشورها مقایسه می‌شوند(زگال و مالول[1]،39،2010).

مهمترین جزء از منابع شرکت دارایی های فیزیکی و ملموس آن محسوب نمی گردد،بلکه منابع و دارایی های ناملموس بدلیل کمیاب،ارزشمند و غیر قابل تقلید بودن بسیار با اهمیت هستند.در فرایند یافتن یک روش برای اندازه گیری و ارزیابی داراییهای نامشهود،سرمایه های فکری می توانند یک مدل جدید کامل برای مشاهده ی ارزش سازمانی ارائه کنند.سرمایه های فکری می توانند یک ابزار جدید برای مشاهده ارزشهای پنهان سازمانی محسوب گردند(جو[2] و همکاران،2006).

چندین مؤلف این تغییر در سرمایه گذاری را به عنوان ظهور یک دانش جدید در اقتصاد معرفی کرده اند.دیگر مؤلفان به سرمایه فکری به عنوان منبع اصلی ارزش آفرینی در اقتصاد جدید تاکید کرده‌اند(زگال و مالول،2010).اهمیت موضوع سرمایه فکری موجب شده است تا در تحقیق حاضر به بررسی این موضوع و رابطه آن با عملکرد سازمانی پرداخته شود. بدین منظور در فصل حاضر به مباحث پیرامون کلیات تحقیق نظیر بیان مساله، اهداف،فرضیه‌ها و روش تحقیق پرداخته شده است.

[1] Zeghal & Malloul

[2]  cho

2 دیدگاه برای دانلود محصول:تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد

  1. wuFDPuNDx

    cialis tadalafil or 1 h after adrenocorticotropic hormone stimulation 8, and there were no adverse effects of relatively high doses on the diurnal variation of serum cortisol levels 9

  2. cig

    Бренд первым в масс-маркете сделал ставку на брови — и выиграл. Последнее пополнение немаленькой линейки для бровей — фибровая тушь Brow Precise: в отличие от бестселлера Brow Drama, она не только прокрашивает и фиксирует волоски, но и придает им дополнительный объем и «прорисовывает» бровь, так что можно легко обойтись без карандаша. Тушь для бровей Brow Drama поступит в продажу в украинские магазины в августе 2015. Обсудим бюджетную тушь для бровей BelorDesign Brow Maker, которую я успела ухватить перед самым отъездом? В 2018 цветные брови не собираются уходить. Наоборот, они атакуют! Чего только стоит новинка Kat Von D 24-Hour Super Brow Long-Wear Pomade. Целых 16 цветных помад и все для бровей. Вы только представьте, что еще 5 лет назад не было ни одной помады для бровей…а теперь! Тушь для бровей Brow Drama поступит в продажу в украинские магазины в августе 2015. Фото: Юрий Орлов, Сеть городских порталов BY.MAYAK-PROFI.RU – Сервис поиска товаров и услуг в интернет-магазинах. Большой каталог с огромным выбором и низкими ценами.
    https://urlscan.io/result/0c3a927d-beca-4cec-8dc9-2f147b55afe1/loading
    Средства для роста ресниц сегодня представлены разными компаниями-производителями. Отличаются они в основном по своему составу. Каждая фирма самостоятельно подбирает элементы для препарата. Базовыми компонентами таких средств являются: Большое количество фирм, которые работают в индустрии красоты, предлагают разнообразные средства, помогающие увеличить рост ресниц, сделать их гуще и длиннее. Бесспорно, многие девушки интересуются такими предложениями и каждый раз готовы пробовать что-то новенькое ради того, чтобы получить красивый взгляд. Стоит рассмотреть главные препараты, которые известны многим и завоевали популярность. Через месяц сомнений не было — ресницы действительно стали длиннее. Конечно, они подросли буквально на пару миллиметров, но если их накрасить удлиняющей тушью — такое впечатление, что на сантиметр. Плюс ресницы стали крепче и гуще (особенно заметно во внутренних уголках глаз) и перестали выпадать. А вот цвет ресниц не изменился, тут врать не буду: на кончиках они не потемнели и остались такими же светлыми.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo