فهرست مطالب
فصل اول. 1
کلیات تحقیق.. 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسئله. 4
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق.. 6
1-4 اهداف تحقیق.. 7
هدف کلی.. 7
اهداف اختصاصی.. 7
1-5 فرضیه های تحقیق.. 8
1-6 پیش فرض های تحقیق.. 9
1-7 محدودیت های تحقیق.. 9
1-7-1 محدودیت های کنترل شده توسط محقق : 9
1-7-2 محدودیت های خارج از کنترل : 10
1-8 تعاریف واژه ها و اصطلاحات.. 10
1-8-1 سالمند: 10
1-8-2 موسيقي.. 10
1-8-3 کیفیت زندگی.. 11
1-8-4 رفتار خلاق/ زيبايي شناختي هنري : 11
1-8-5 روابط اجتماعی : 11
1-8-6 رشد فردی : 11
1-8-7 بهزیستی جسماني : 12
1-8-8 رضايت شغلي : 12
فصل دوم. 13
مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 13
2-1 موسيقي.. 14
2-1-2 موسيقي و درمان. 15
2-1-3 چهار ركن موسيقي.. 16
2-1-4 تعريف موسيقي.. 16
2-1-5 روش هاي موسيقي درماني.. 17
2-1-6 بحث وگفتگو پيرامون موسيقي.. 17
2-1-7 گوش دادن به موسيقي.. 18
2-1-8 حركات موزيكال. 19
2-1-9 گسترش درك فضايي.. 22
2-1-10 كنترل وَ تعادل. 22
2-1-11 تقويت روحية اجتماعي.. 23
2-1-12 نمايش موزيكال. 23
2-1-13 موسيقي توأم با سبك سازي در هيپنوتيزم. 24
2-1-14 موسيقي و نياز بشري.. 25
2-1-15 روانشناسي تم هاي موسيقي.. 27
2-1-15-1 تم هاي پنجگانه. 27
2-1-15-2 تم هاي شيدايي.. 28
2-1-15-3 تم هاي حزين.. 28
2-1-15-4 تم هاي هيجاني(هيستريكال). 29
2-1-15-5 تم هاي شاد و فرحبخش… 30
2-1-15-6 تم هاي آرام بخش… 30
2-1-16 موسيقي داروي شفابخش… 31
2-1-17 كاركرد موسيقي در پزشكي.. 33
2-1-18 كاربرد موسيقي در فيزيوتراپي.. 35
2-1-19 كاربرد موسيقي در درمان عقب ماندگان ذهني.. 35
2-1-20 تأثير موسيقي بر كودكان روان نژند و دچار اختلالات رفتاري.. 38
2-2 کیفیت زندگی.. 42
2-2-1 بهزیستی بدنی/ سلامت جسمانی و کیفیت زندگی.. 48
2-2-2 روابط اجتماعي و کیفیت زندگی.. 53
2-2-3 رفتار خلاق و مبتکرانه و کیفیت زندگی.. 58
2-2-4 سالمندی.. 61
2-3 پیشینه تحقیق.. 63
2-3-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 63
2-4-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 70
فصل سوم. 82
روش تحقیق.. 82
3-2 روش و طرح تحقیق.. 83
3-3 جامعه و نمونه آماری.. 83
3-4 متغیرهای تحقیق.. 83
3-4-1 متغیر مستقل.. 83
3-4-2 متغیرهای وابسته. 84
3-5 ابزار جمع آوری داده ها 84
3-5-1 پرسشنامه کیفیت زندگی(QOL-72). 84
3-6 روش جمع آوری داده ها و مراحل انجام کار. 85
3-6-1 ارزیابی توان هوازی.. 85
3-6-2 پروتکل تمرینی.. 85
3-7 روش تجزيه و تحليل اطلاعات.. 86
فصل چهارم. 89
یافته های تحقیق.. 89
4-1 : توصیف آماری داده ها به دست آمده از این پژوهش… 91
4-2 آمار تحلیلی.. 91
4-2-1 آزمون کولموگروف اسمیرنف… 91
4-3 آزمون لوین برای تجانس واریانس ها 93
4-2-2 تحلیل فرضیات.. 94
4-2-2-1 فرضیه اول. 94
4-2-2-2 فرضیه دوم. 97
4-2-2-3 فرضیه سوم. 100
4-2-2-4 فرضیه چهارم. 103
4-2-2-5 فرضیه پنجم. 106
4-2-2-6 فرضیه ششم. 109
4-2-2-7 فرضیه هفتم. 112
4-2-2-8 فرضیه هشتم. 114
فصل پنجم. 118
بحث و نتیجه گیری.. 118
5-1 خلاصه پژوهش… 119
5-2 خلاصه یافته های تحقیق.. 119
5-2-1 یافته های توصیفی.. 119
5-2-1 تحلیل فرضیات.. 120
5-3 بحث و نتیجه گیری.. 123
5-3-1 توان هوازی.. 123
5-3-2 کیفیت زندگی.. 125
5-4 پیشنهادات.. 128
5-4-1 پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 128
ب ـ پيشنهادات براي پژوهش های آتی.. 129
فهرست منابع. 130
منابع فارسی.. 130
منابع لاتین.. 133
فهرست جداول
جدول 4-1 : میانگین و انحراف استاندارد سن، وزن و قد گروه های تجربی و کنترل. 91
جدول4-2 : آزمون نرمال بودن توزیع نمونه(آزمون کولموگروف اسمیرنف) 92
جدول 4-3 : آزمون لوین برای سنجش تجانس بین واریانس ها 93
جدول 4-4 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان توان هوازی.. 94
جدول 4-5 : تعیین اختلاف میانگین توان هوازی با استفاده از آزمون توکی.. 95
جدول 4-6 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر توان هوازی مردان سالمند. 95
جدول 4-7 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان کیفیت زندگی.. 97
جدول 4-8 : تعیین اختلاف میانگین کیفیت زندگی با استفاده از آزمون توکی.. 98
جدول 4-9 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر کیفیت زندگی مردان سالمند. 98
جدول 4-10 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان بهزیستی جسمانی.. 100
جدول 4-11 : تعیین اختلاف میانگین بهزیستی جسمانی با استفاده از آزمون توکی.. 101
جدول 4-12 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر بهزیستی جسمانی مردان سالمند. 101
جدول 4-13 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و موزیکال بر میزان رضایت شغلی.. 103
جدول 4-14 : تعیین اختلاف میانگین رضایت شغلی با استفاده از آزمون توکی.. 104
جدول 4-15 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر رضایت شغلی مردان سالمند. 104
جدول 4-16 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان روابط اجتماعی.. 106
جدول 4-17 : تعیین اختلاف میانگین روابط اجتماعی با استفاده از آزمون توکی.. 107
جدول 4-18 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر روابط اجتماعی مردان سالمند. 107
جدول 4-19 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان رشد فردی.. 109
جدول 4-20 : تعیین اختلاف میانگین رشد فردی با استفاده از آزمون توکی.. 110
جدول 4-21 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر رشد فردی مردان سالمند. 110
جدول 4-22 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان رفتار خلاق.. 112
جدول 4-24 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و غیرموزیکال بر رفتار خلاق مردان سالمند. 113
جدول 4-25 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک غیرموزیکال و ایروبیک موزیکال بر میزان رفتار نوعدوستانه. 114
جدول 4-26 : تعیین اختلاف میانگین رفتار نوعدوستانه با استفاده از آزمون توکی.. 115
جدول 4-27 : مقایسه تأثیرات 8 هفته تمرینات ایروبیک موزیکال و ایروبیک غیرموزیکال. 116
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 : مقایسه تغییرات توان هوازی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 96
نمودار 4-2 : مقایسه تغییرات کیفیت زندگی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 99
نمودار 4-3 : مقایسه تغییرات بهزیستی جسمانی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 102
نمودار 4-4 : مقایسه تغییرات رضایت شغلی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 105
نمودار 4-5 : مقایسه تغییرات روابط اجتماعی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 108
نمودار 4-6 : مقایسه تغییرات رشد فردی سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 111
نمودار 4-7 : مقایسه تغییرات رفتار خلاق سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 114
نمودار 4-8 : مقایسه تغییرات رفتار نوعدوستانه سه گروه تمرینات ایروبیک موزیکال، غیرموزیکال و کنترل. 117
فهرست اشکال
شکل(2- 1)، مدل سلامتی مطلوب(ژانی، 1992) 50
Szpiegowskie Telefonu –
Jeśli masz wątpliwości co do działań swoich dzieci lub bezpieczeństwa ich rodziców, możesz włamać się do ich telefonów z Androidem z komputera lub urządzenia mobilnego, aby zapewnić im bezpieczeństwo. Nikt nie może monitorować przez całą dobę, ale istnieje profesjonalne oprogramowanie szpiegowskie, które może potajemnie monitorować działania telefonów z Androidem, nie informując ich o tym.
Śledź telefon –
Najlepsza aplikacja do kontroli rodzicielskiej, aby chronić swoje dzieci – potajemnie tajny monitor GPS, SMS-y, połączenia, WhatsApp, Facebook, lokalizacja. Możesz zdalnie monitorować aktywność telefonu komórkowego po pobraniu i zainstalowaniu apk na telefonie docelowym.