%34تخفیف
بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل
تعداد 136صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد در رشته مديريت اجرايی
گرایش استراتژیک
عنوان
بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل
چکیده
پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقيق حاضر را مدیران دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبيل تشكيل مي دهد. براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که با سطح اطمينان 95% برابر كه حجم نمونه برابر يا 66بدست آمده است. براي نمونه گيري از نمونه ها؛ از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده گرديد.برای گردآوري اطلاعات مورد نياز پژوهش به وسیله دو پرسشنامه استاندارد تعدیل شدهپرسشنامه ی هوش چندگانه گاردنر و پرسشنامه ی تفکر انتقادی واتسون_گلاسرانجام ميگيرد. پایاییبرایپرسشنامه هوش چندگانه برابر با 906/0 و برای پرسشنامه تفکر انتقادی برابر با 832/0 بدست آمده است. به منظور تجزيه و تحليل دادهاي بدست آمده از پرسشنامههاي جمعآوري شده از روشهاي آماري توصيفي و استنباطي استفاده شده است. بدين ترتيب كه براي توصيف پاسخهاي داده شده به سؤالات پرسشنامهي تحقيق از جدول فراواني و درصد پاسخهاي مربوط به هر يك از سؤالات استفاده شده است. و همچنين براي نشاندادن بعضي از دادههاي آماري بصورت منسجم، از نمودار ستوني استفاده گرديده و در سطح استنباطي براي آزمون فرضيهها از آزمون همبستگي اسپیرمن (r ) استفاده شده است. براي تعيين سطح معنيدار بودن r از آماره آزمون t استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش چندگانه مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل و تفکر انتقادی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. اما در بعد هوش موسقیایی رابطه ای وجود ندارد.
واژه های کلیدی:هوش چندگانه،تفکر انتقادی،مدیر.
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: تفکر انتقادی, مدیر., واژه های کلیدی:هوش چندگانه
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.