%28تخفیف

دانلود محصول:بررسی تأثیر فرصت­های رشد و استراتژی­های تنوع بر ارزش شرکت (مطالعه موردی: شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)

تعداد 101صفحه در فایل word

 

بررسی تأثیر فرصت­های رشد و استراتژی­های تنوع بر ارزش شرکت (مطالعه موردی: شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)

چکیده

پژوهش حاضر بر اين است تا با انتخاب نمونه­اي از شركت­هاي بورس اوراق بهادار تهران به محاسبه و تأثیر موجود فرصت­های رشد و استراتژی­های تنوع بر ارزش شرکت بپردازد. تعيين ارزش شركت، از جمله عوامل مهم در فرآيند سرمايه­گذاري است. ارزش هر شركت با توجه به ارزش سهام آن قابل تعيين است، از اين رو، سرمايه­گذار با توجه به ارزش شركت، اولويت خود را در سرمايه­گذاري مشخص مي­كند. از جمله عوامل مؤثر بر ارزش سهام شركت، تصميم­گيري­هاي مالي(فرصت­های رشد و استراتژی­های تنوع) است. روش پژوهش بر حسب نوع داده­ها، توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی و پس­رویدادی است. این پژوهش­ از منظر هدف پژوهش­، پژوهش­ کاربردی می­باشد. روش پژوهش بر حسب نحوه اجراء، بدین صورت است که ابتدا داده­های مربوط به محاسبه و اندازه­گیری متغیرهای مربوط به مدل از بانک­های اطلاعاتی بورس و نرم افزار ره­آورد نوین اخذ شده و پس از محاسبه متغیرها، با استفاده از تکنیک­های آمار توصیفی و استنباطی، متغیرهای پژوهش تجزیه و تحلیل شد و فرضیات مورد آزمون قرار گرفت و در نهایت نتایج آزمون فرضیات گزارش و در نهایت اهداف پژوهش پوشش داده شد. در مدل اول و دوم که متغیر وابستهCV (ارزش شرکت)، است با توجه به مقدار آماره t و سطح احتمال مربوط به آن (0000/0)، متغير ارزش شرکت دارای تأثیر مثبت و معنی­دار بر استراتژی­های تنوع و فرصت­های رشد بوده است بنابراین تأثیر معنادار بین متغیر­ها تأیید شد. نتایج نشان می­دهد که یک ارتباط قوی بلندمدت میان متغیرها وجود دارد. با توجه به نتايج پژوهش به استفاده­كنندگان و تحليل­گران مالي پيشنهاد مي­شود در تعيين ارزش شركت و بررسي عملكرد آن فرصت­هاي رشد موجود را مدنظر قرار دهند.

واژه­های کلیدی: فرصت­های رشد، استراتژ­های تنوع، ارزش شرکت.

مقدمه

هدف حسابداري فراهم آوردن اطلاعات مالی براي استفاده­کنندگان، در جهت کمک به بهبود فرایند تصمیم­گیري می­باشد، درحالی که هدف از انجام پژوهش­ها و مطالعات حسابداري ارزیابی مفید بودن اطلاعات براي سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان می­باشد(نوروش، 1389: 48-35). صورت­هاي مالی منا بع بسیار مهمی از اطلاعاتی می­باشند که سرمایه­گذاران در تصمیم­گیری­هاي مربوط به سرمایه­گذاري به آن نیاز دارند. بین اطلاعات حسابداري و قیمت یا بازدهی سهام رابطه معنی­دار آماري وجود دارد و اطلاعات حسابداري قادرند به شیوه­اي مناسب علل تغییرات قیمت­ها را تحت مفروضات بازار سرمایه که طبق آن قیمت­ها همه اطلاعات موجود را منعکس می­کنند، توضیح دهند(قالیباف، 1380). تعیین ارزش یک شرکت و شناسایی عوامل موثر بر آن در بازارهاي سرمایه همواره از مباحث چالش برانگیز براي سرمایه­گذاران و تحلیل­گران مالی بوده است. آن­ها همواره در پی شناسایی عوامل موثر بر ارزش شرکت بوده­اند، تا از طریق کنترل این عوامل بتوانند، ارزش شرکت را به طور واقعی تعیین نمایند. در نتیجه ارزش بازار شرکت به ارزش ذاتی آن نزدیک گردد. با توجه به موارد فوق اهمیت تعیین ارزش شرکت و عوامل موثر بر آن مشخص می­گردد(ولی­پور، 1389: 107-93).  بنابراین برآورد ارزش آتی شرکت­ها همواره یکی از دغدغه­هاي سرمایه­گذاران بوده است و در این راه ابزارهاي مالی متفاوتی به کار گرفته شده است، که از آن جمله می­توان به درآمد فروش، سود ناخالص، سود عملیاتی، سود قبل از مالیات و سود خالص اشاره نمود، که همگی از اجزاي صورت سود و زیان شرکت­ها محسوب می­گردند، بنابراین مطالعه محتواي اطلاعاتی این متغیرها در پیش بینی ارزش شرکت­ها ضرورتی انکارناپذیر می­باشد.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود محصول:بررسی تأثیر فرصت­های رشد و استراتژی­های تنوع بر ارزش شرکت (مطالعه موردی: شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo