دانلود محصول:بررسی اثر بخشی الگوی بالینی خلاقیت درمانی بر ارتقاء انگیزه وعملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان
تعداد 103صفحه در فایل word
بررسی اثر بخشی الگوی بالینی خلاقیت درمانی بر ارتقاء انگیزه وعملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان
چکیده:
هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی الگوی بالینی خلاقیت درمانی برارتقاء انگیزه وعملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان انجام شد.
روش: این پژوهش به روش شبه آزمایشی، از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر اول دبیرستان شهرتهران در سال تحصیلی 93/1392بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای مدرسه ای در جنوب شرق تهران انتخاب شد و 30 دانش آموزی که پایین ترین نمره در عملکرد تحصیلی را در نیم سال اول سال تحصیلی بدست آورده بودند از روش هدفمند انتخاب شدند.(پایین ترین معدل در این گروه 12.20 صدم وبالاترین معدل 15.90 صدم بود). و در دو گروه 15نفره جایگزین شدند. برای افراد گروه آزمایش یک دوره برنامه آموزشی خلاقیت درمانی در طی 10 جلسه ومدت بیست ساعت برگزار شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر است.
یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان می دهد که پس از آموزش دوره خلاقیت درمانی بین گروه آزمایش وگروه کنترل در پس آزمون انگیزش تفاوت معنی داری دیده شد به نحوی که انگیزه درونی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل افزایش یافته بود. همچنین عملکرد تحصیلی در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نیز تفاوت معناداری را نشان می دهد.
نتیجه گیری: نتایج به طور کلی حاکی از تاثیرگذاری الگوی بالینی خلاقیت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان بویژه انگیزه درونی وارتقاء عملکرد تحصیلی گروه آزمایش بود.
کلمات کلیدی: خلاقیت درمانی، انگیزه تحصیلی، عملکرد تحصیلی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.