فهرست مطالب |
صفحه |
چکیده |
|
فصل اول : مقدمه و کلیات |
|
1-1مقدمه |
1 |
1-2 بیان مساله تحقیق |
2 |
1-3 اهميت موضوع |
3 |
1-4 اهداف تحقيق |
3 |
1-4-1 اهداف اصلي |
3 |
1-4– 2 اهداف فرعي |
3 |
1-5 سوالات يا فرضيه هاي تحقيق |
4 |
1-6 تبیین مسئله در ارتباط با طرح |
4 |
1-7 تعاریف کلی |
4 |
1-7 -1 مجتمع فرهنگی |
4 |
1-7-2 انسان |
5 |
1-7 -3 انسان گرایی |
5 |
1-7 -4 محیط |
6 |
1-8 نتیجه گیری |
6 |
فصل دوم : مبانی نظری طرح ) انسان گرایی و مفاهیم مرتبط با آن ) |
|
مقدمه |
7 |
2-1 مفهوم اومانيسم (انسان گرایی) |
7 |
2-2 مفهوم اومانيسم در فارسی |
8 |
2-3 تاریخچه اومانیسم : |
8 |
2-4 اهداف اومانیسم |
8 |
2-5 اقسام اومانيسم |
9 |
2-6 اصول اومانيسم |
10 |
2-7 ارزيابي اجمالي يا اومانيسم روح اوتوپيايي قرن جديد |
11 |
2-7-1 طبیعت گرایی |
11 |
2-7-2 انسان منبع ارزش ها |
12 |
2-7-3 خردگرايى |
13 |
2-7-4 مدارا |
14 |
2- 8 جمعبنديى از مؤلفههاى اومانيسم |
14 |
2- 9 نقد اومانيسم |
15 |
2- 10 انواع اومانيسم (رابطه اومانيسم با دين) |
16 |
2-11 گرایش های اومانیسم در غرب |
17 |
2-12 اسلام و اومانیسم |
19 |
2-13 نظر اسلام درمورد دیدگاه های اومانیسم |
19 |
2-14 تفاوت دیدگاه انسانیت و انسانگرایی نسبت به انسان: |
20 |
2-15 دیدگاه نظریه پردازان اومانیسم |
20 |
2-15-1 پروتاگوراس؛ طلایه دار اومانیسم |
20 |
2-15-2 دیدگاه فیور باخ |
22 |
2-15-3 دیدگاه اگوست کنت |
22 |
2-15-4 ژان ژاک روسو |
22 |
2-16 فرق رنسانس با اومانیسم در چیست ؟ |
22 |
2- 17 اومانیسم و ارتباط آن با انسان مدرن |
23 |
2-18 رابطة ميان مدرنيته ، سنت و گذشته |
23 |
2-19 انديشة انتقادي نیچه در باره مدرنیته |
24 |
2-20 مفهوم فرهنگ |
24 |
2-21 کارکرد مفهوم فرهنگ |
26 |
2-22 تحولات فرهنگ در طول زمان |
26 |
2-23 قابليت انتقال و اكتسابي بودن فرهنگ |
27 |
2-24 مفاهيم فرهنگ در كاربرد علمي و تاريخي |
28 |
2-25 ويژگي و كاركرد فرهنگ |
28 |
2-26 برخی از عوامل موثر در شکل گیری صورت فضاهای معماری |
29 |
2-27 اهميت فرهنگ |
29 |
2-28 فرهنگ مايه تمايز انسان از حيوان |
29 |
2-29 مبانی فرهنگ ایران و تاثیر آن بر معماری |
30 |
2- 30 تأثير فرهنگ بر درك بهتر فرد از موقعيتها |
31 |
2-31 فرهنگ عنصري تعيين كننده در زندگي انسان |
31 |
2-32 تأثير فرهنگ بر زندگي انسان |
32 |
2-33 تأثير فرهنگ بر فعاليتهاي زندگي انسان |
32 |
2-34 تأثير فرهنگ در رشد شخصيت |
32 |
2-35 تأثير فرهنگ بر نظام رفتاري فرد و جامعه |
33 |
2-36 اهميت نقش فرهنگ زيست فرهنگي در كنترل رفتار آدمي |
33 |
2-37 موارد استفاده از فرهنگ |
34 |
2-38 هدفدار بودن فرهنگ |
34 |
1- هدف غايي فرهنگ |
34 |
2-39 كاركرد فرهنگ در رابطه با ساز و كارهاي طبيعي |
34 |
2-41 توجه به فرهنگ از منظر اجتماعي |
35 |
2-42 اجتماعي بودن فرهنگ |
35 |
2-43 تأكيد بر مكان مند بودن فرهنگ |
35 |
2-44 تأثير فرهنگ بر جامعه |
36 |
2-45 تأثير خصلت انساني بر فرهنگ |
36 |
2-46 ويژگيهاي به ظاهر متناقض فرهنگ از دید نظریه پردازان |
36 |
2-47 رابطه فرهنگ و انسان |
38 |
2-48 تأثير محيط فرهنگي بر شخصيت افراد جامعه |
38 |
2-49 – شناخت تعريف فرهنگ بر اساس ماهيت انساني |
38 |
2-50 شناخت هويت انساني از طريق فرهنگ |
39 |
2-51 نقش انسان در شكلگيري فرهنگ |
39 |
2-52 تأثير فرهنگ بر شخصيت |
39 |
2-53 ويژگي و وجه تمايز انسان از ساير موجودات |
39 |
2-54 رابطه فرهنگ و گفتار از دیدگاه نطریه پردازان |
40 |
2-55 تأثيرپذيري رفتار از فرهنگ |
41 |
2-56 وابستگي ميان فرهنگ و جامعه |
41 |
2-57 رابطه متقابل فرهنگ و جامعه |
42 |
2-58 اومانیسم در فرهنگ |
42 |
2-59 معماري و فرهنگ |
42 |
2-60 تعامل اجتماعی و محیط ساخته شده |
47 |
2-62 ویژگیهای محیط های ساخته شده و قابلیت تعامل اجتماعی |
47 |
2-63 نهاد های اجتماعی و محیط ساخته شده |
49 |
2-64 تفاوتهای فردی، نهادهای اجتماعی و کاربرد های طراحی |
50 |
2-65 جمع بندی از بحث محیط ساخته شده |
50 |
2-66 محیط و رفتار انسان )جامعه گرایی( |
50 |
2- 67 فایده تبیین و رابطه انسان و محیط برای رشته معماری |
51 |
2-68 آنتروپومتری (انسان سنجی) و ارگونومی (مهندسی عوامل انسانی) |
53 |
2-69 رابطه فرهنگ و فرد از ديدگاه انسانشناسان |
53 |
2-70 زیبایی شناسی نمادین و جنبه های فیزیولوژیک طراحی |
54 |
2-71 آنتروپومتری ( انسان سنجی ) |
55 |
2-71 فرایندهای سوخت و ساز بدن انسان و محیط ساخته شده |
56 |
2- 72 نسبت فرهنگی ابعاد و اندازه های بدن انسان |
57 |
2-73 همبستگی های نظام رفتاری و ویژگیهای انسان سنجی |
57 |
2-74 نتیجه گیری از بحث ویژگی های انسان سنجی و مهندسی عوامل انسانی |
58 |
فصل سوم : معرفی بستر طرح |
|
3-1 مقدمه |
59 |
3-2 سوابق و پیشینه تاریخی |
59 |
3-3 وجه تسمیه |
59 |
3-4 مشخصههای جمعیتی |
60 |
3-5 بستر طبيعي: |
60 |
3-5-1 موقعيت جغرافيايي تفت: |
60 |
3-5-2 توپوگرافي شهر تفت : |
61 |
3-5-3 خاك |
61 |
3-5-4 پوشش گياهي |
62 |
3-5-5 آب و هوا |
62 |
3-5-6 عوارض طبیعی و پدیدههای جغرافیایی |
64 |
3-5-7 ارتفاعات و مهمترین قلل در ارتفاعات ناحیه شمالی |
64 |
3-5-8 ارتفاعات و مهمترین قلل ( قلهها) در ارتفاعات حد شرقی |
65 |
3-6 جاذبههای طبیعی (ارتفاعات) |
65 |
3-7 صنایع شهرستان تفت |
66 |
3-8 وضعيت اقتصادي: |
66 |
3-9 معادن شهرستان تفت |
67 |
3-10 آثار تاریخی تفت |
67 |
3-11 سيماي شهر تفت : |
68 |
3-13 معرفی سایت طرح |
70 |
3-13 وسعت سايت: |
70 |
3-14 مکان سایت |
70 |
3-14-1 دليل انتخاب سايت |
70 |
3-14-2 نقاط ضعف و قوت سايت |
71 |
3-15 همجواری های سايت |
71 |
3-16 باد مطلوب ، باد نامطلوب |
72 |
3-17 نور خورشید |
72 |
3-18 آلودگی های صوتی |
73 |
3-19 دسترسي سايت: |
73 |
3-20 عناصر طبيعي و مصنوعي : |
74 |
3-21 دید ها ی داخلی از سایت |
75 |
3-22 فرصت ها وتهديدها |
75 |
3-22-1- فرصت ها |
75 |
3-22-2- تهديدها |
75 |
3-23نتیجه گیری |
76 |
فصل چهارم : ظوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا |
|
4-1 مقدمه بخشهای فرهنگسرا |
77 |
4-2 محورهای مجتمع فرهنگی |
77 |
4-3 عملکرد هر فضا |
77 |
4-4 فضاهاي اصلي مجموعه |
77 |
4-4-1 فضاهاي ورودي |
77 |
4-4-2 کتابخانه |
77 |
4-4-3 کلاسهایی آموزشی |
77 |
4-4-4 سالن ورزشی |
78 |
4-4-5 حسینیه |
78 |
4-4-6 فضاهاي خدماتي و تاسيساتي |
78 |
4-4-7 رستوران |
78 |
4-4-8 فضاي بازي و فضای سبز در محوطه |
78 |
4-5 ضوابط سالن های ورزشی (فوتسال) |
78 |
4-5-1 تعريف اماكن ورزشي |
78 |
4-5-2 قانون زمین فوتسال |
78 |
4-5-3 اتاق بازیکنان |
79 |
4-5-4 دستشویی در سالنهای ورزشی |
79 |
4-5- 5 سکوهای تماشایان |
79 |
4-5-6 گرم کردن بدن قبل از ورزش |
80 |
4-6 کلاسهای آموزشي- تئوري: |
80 |
4-6-1 ویژگی های یه فضای آموزشی : |
80 |
4-6-2 كلاس درس |
80 |
4-6-3 نور |
80 |
4-6-4 مصالح |
81 |
4-6-5 رنگ |
81 |
4-7 كتابخانه |
81 |
4-7-1 اتاق هاي مطالعه فردي |
81 |
4-7-2 سالن مطالعه |
82 |
4-7-3 میزان فضاهای کتابخانه |
82 |
4-7-4 ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان |
82 |
4-7-5 طول قفسه ها |
83 |
4-7-6 ارتفاع قفسه ها |
83 |
4-7-7 استاندارد میزها |
83 |
4-7-8 نور |
84 |
4-7-9 نور مخزن كتاب |
84 |
4-7-10 نور محل متصدي |
84 |
4-8 رستوران ضیافتی |
84 |
4-8-1 ویژگیهای یک رستوران |
84 |
4-9 استانداردهای فضای داخلی رستوران |
85 |
4-9-1 فضای داخلی رستوران |
85 |
4-9-2قسمت های داخل آشپزخانه |
85 |
4-10 ظوابط ایمنی مساجد ، حسینیه ها و تکایا |
86 |
4-11 سرویس بهداشتی |
87 |
4-12 راهرو و دیوارها |
87 |
4-13 پله و رمپ در فضا های همگانی |
87 |
4-13-1 ابعاد |
87 |
4-13-2 مقطع طولی |
88 |
4-13-3 سطوح شیب دار ( رمپ ها |
88 |
4-13-4 رمپ های پلکان: |
88 |
4-13-5 پله و رمپ |
88 |
4-13-6 تغییر سطح |
88 |
4-13-7 پلکان جهت نشستن |
88 |
4-13-8ایمنی |
88 |
4-13-9روشنایی |
89 |
4-14 نماز خانه |
89 |
4-14-1 وضو خانه |
89 |
4-14-2 فضاي نمازخانه |
89 |
4-15 مصادیق |
90 |
4-15-1 مصداق نمونه خارجی شماره 1 فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
90 |
4-15-2 شناسنامه طرح |
90 |
4-15-3 ایده های طراح |
90 |
4-15-4 الگو برداری از مصالح |
92 |
4-16 روند طراحی طبقات |
94 |
4-17 سایت پلان |
94 |
4-18 پلان طبقه همکف |
95 |
4- 19 مقطع |
96 |
4-20 نماهای داخلی و خارجی از مجموعه |
97 |
4-21 نمای بیرونی |
97 |
4-22 احکام برداشت شده از این مصداق : |
97 |
4-23 مصداق نمونه خارجی شماره 2 : مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو |
98 |
4-24 شناسنامه طرح |
98 |
4-25 سایت پلان |
98 |
4-26 موقعیت سایت |
99 |
4-27 معرفی پروژه (بیان کانسپت کلی) |
99 |
4-28 پلان طبقات همکف : |
100 |
4-29 پلان طبقه اول |
100 |
4-30 پلان طبقه دوم |
101 |
4-31 مقاطع |
102 |
4-32 تحلیل نما |
103 |
4-33 مصادیق نمونه داخلی شماره 3 فرهنگسراي نياوران |
104 |
4-33 -1 بررسی از نظر اقليم |
105 |
4-33-2 بررسی بنا : |
105 |
4-34 تقسیمات فصای اداری |
106 |
4-35 – ویژگیهای کلی فرهنگسرای نیاورا |
106 |
4- 36 ویژگیهای بنا |
107 |
4-37-1 پلانهای مجموعه |
108 |
4-37-2 دسترسی – همسایگی وموقعیت استقرار سایت |
108 |
4-37-3 پلان طبقات |
109 |
3-37-3 پلان طبقه همکف |
109 |
3-37-4 پلان طبقه اول |
110 |
3-37-5 مقطع مجموعه |
110 |
3-37-6 نمای مجموعه : |
111 |
4-38 تجزیه و تحلیل و نقد بنا |
111 |
4-39:نور گیری |
112 |
4-40 نتیجه گیری : |
114 |
قسمت عملی پایان نامه : نقشه های طرح |
|
4-41 مقدمه ای بر طراحی فرهنگسرا |
116 |
4-42 روند طراحی |
116 |
4- 42 -1 آلترناتیو شماره 1 و 2 |
116 |
4- 42 -2 آلترناتیو شماره 3 و4 |
117 |
4-43 سایت پلان |
118 |
4-44 پلان زیر زمین |
119 |
4- 45 پلان طبقه همکف |
120 |
4- 46 نما و مقطع |
121 |
4- 47 پرسپکتیو خارجی |
122 |
4- 48 پرسپکتیو داخلی |
124 |
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادات |
|
5-1پیشنهادات : |
126 |
5- 2 نتیجهگیری |
126 |
منابع و ماخذ |
127 |
صفحه |
فهرست اشكال |
24 |
شکل 2-1 فرهنگ در یک نگاه |
47 |
شکل 2- 1 تاثیرطراحی بر تعاملات اجتماعی و محیط |
54 |
شکل 2- 4 جنبه نمادین ساختمان بر فضای باز |
54 |
شکل 2- 5 زیبا شناسی نمادین با عدم آسایش انسان |
55 |
شکل 2- 6 تاثیر باورهای مذهبی بر شکل گیری خانه |
55 |
شکل 2- 7 انسان سنجی ایستا |
55 |
شکل 2-8 انسان سنجی پویا |
56 |
شکل 2- 9 ادراک آسایش محیط |
64 |
شکل 3- 1 آبشار درگاهان تفت |
65 |
شکل 3- 2 کوه عقابکوه تفت |
67 |
شکل 3-3 پیر برحق(دره سیر) |
67 |
شکل 3-4 بقعه شیخ جنید توران پشت |
70 |
شكل 3-5 : عکس هوایی سایت |
71 |
شكل 3-6 : همجواری ها اطراف سایت |
72 |
شكل 3-7 : جهت باد مطلوب و نا مطلوب |
72 |
شكل 3-8 : جهت حرکت خورشید |
73 |
شكل 3-9 : صداهای ناهنجار |
74 |
شكل 3-10 درجه بندی دسترسی ها |
74 |
شكل 3-11 موانع و مشکلات سایت |
75 |
شكل 3-12 دید و منظر از سایت |
79 |
شکل 4-1 استاندارد زمین بازی فوتسال |
91 |
شکل 4-1 مجموعه نگی پترا در اردن |
92 |
شکل 4-2 غاردر منطقه پترا |
92 |
شکل 4-3 فرم دیداره های گلی کوه پترا |
93 |
شکل 4-4 جنس بدنه دیواره های کوهستانی گلگون و فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
93 |
شکل 4-5 فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
94 |
شکل 4-6 روند طراحی در فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
94 |
شکل 4-7 سایت پلان فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
95 |
شکل 4-8 نقشه همکف فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
96 |
شکل 4-9 مقطع فرهنگسرا شاه عبدالله دوم در اردن |
96 |
شکل 4- 10 مقطع شماتیک از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
96 |
شکل 4-11 مقطع فاز دو از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 |
شکل 4-12 پرسپکتبو خارجی فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 |
شکل 4-13 پرسپکتیو داخلی از فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
97 |
شکل 4-14 نمای اصلی فرهنگسرا شاه عبدالله دوم |
98 |
شکل 4-15 عکس هوایی |
99 |
شکل 4-16موقعیت سایت مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
100 |
شکل 4-17 نقشه طبقه همکف مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
100 |
شکل 4-18 نقشه طبقه اول مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
101 |
شکل 4-19 نقشه طبقه دوم مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 |
شکل 4-20 مقطع A.A مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 |
شکل 4-20 مقطع B.B مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
102 |
شکل 4-21 مقطع C.C مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 |
شکل 4-22 نماهای خارجی مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 |
شکل 4-23 خط آسمان مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
103 |
شکل 4-24 نماهای خارجی مرکز فرهنگی حیدر علی اف |
104 |
شکل 4-25 فرم حوض و مسیر ارتباطی در فرهنگسرای نیاوران |
105 |
شکل 4-26 کشیدگی شرقی – غربی مجموعه نیاوران |
105 |
شکل 4-27 حیاط فرهنگسرای نیاوران |
106 |
شکل 4-28 دیاگرام فضای اداری با فضاهای جانبی |
106 |
شکل 4-29 دیاگرام فضای سالن آمفی تئاتر با فضاهای جانبی |
107 |
شکل 4-30 ارتباط بصری فضاهای اصلی با محیط بیرونی |
108 |
شکل 4-31 عکس هوایی از فرهنگسرا نیاوران |
108 |
شکل 4-32 سایت پلان فرهنگسرا نیاوران |
109 |
شکل 4-33 جانمایی فضاها در طبقه همکف فرهنگسرا نیاوران |
109 |
شکل 4-34 پلان همکف فرهنگسرا نیاوران |
110 |
شکل 4-35 جانمایی فضاها در طبقه همکف فرهنگسرا نیاوران |
110 |
شکل 4-36 مقطع طولی فرهنگسرای نیاوران |
110 |
شکل 4-37 مقطع آمفی تئاتر |
110 |
شکل 4-38 چگونگی نور گیری گالری |
111 |
شکل 4-39 نمای غربی فرهنگسرا نیاوران |
111 |
شکل 4-40 مسیر های حرکتی در فرهنگسرا نیاوران |
111 |
شکل 4-41 فضاهای پر و خالی در فرهنگسرا نیاوران |
112 |
شکل 4-42 نور گیری ساختمان نیاوران |
112 |
شکل 4-43 نور گیری نگارخانه سقفی |
112 |
شکل 4-44 نور گیری میان نگاررخانه |
112 |
شکل 4-45 نور پردازی طبیعی و غیر مستقیم مجموعه |
113 |
شکل 4-46 نمای مجموعه نیاوران از بتن و سنگ |
113 |
شکل 4-47 خط آسمان مجموعه نیاوران |
113 |
شکل 4-48 تصاویری از حیاط مجموعه |
114 |
شکل 4-49 ورودی مجموعه |
114 |
شکل 4-50 ورودی سالن امفی تئاتر |
116 |
شکل 4-51 روند طراحی (آلترناتیو 1 و 2) |
117 |
شکل 4-52 روند طراحی (آلترناتیو 3 و 4) |
118 |
شکل 4-53 سایت پلان مجموعه فرهنگی |
121 |
شکل4-54 نمای اصلی از خیابان 12 بهمن |
121 |
شکل4- 55 مقطع A.A |
122 |
شکل 4-56 پرسپکتیو خارجی |
123 |
شکل 4-57 نمای دید پرنده از مجموعه فرهنگی |
124 |
شکل 4-58 پرسپکتیو از فضای باز مجموعه |
124 |
شکل 4-59 پرسپکتیو از نمای خیابان 12 بهمن |
124 |
شکل 4-60 پرسپکتیو از ورودی کتابخانه |
125 |
شکل 4-61 پرسپکتیو جسینیه |
125 |
شکل 4-62 پرسپکتیو حسینیه و زمین بازی محله ای |
125 |
شکل 4-63 پرسپکتیو فضای باز مجموعه |
صفحه |
فهرست جداول |
63 |
جدول شمارة 1-3: ميانگين درجة حرارت ماهانه و سالانة شهر تفت |
63 |
جدول شمارة 2-3متوسط بارندگي ماهانه در سالهاي زراعي 1346تا 1392و ميانگين بارندگي دراين 46 سال |
63 |
ميزان بارندگي سالانه در شهر تفت در سالهاي زراعي 1374 تا و1392 وميانگين 10 سالة آن |
66 |
جدول شماره3-4 : برخي از واحدهاي توليدي شهر تفت |
inquimb –
Therefore, despite the efficacy of tamoxifen for breast cancer, alternative additional endocrine therapies are needed where can i buy omifin
inquimb –
Fundamentals You Have To Get Started Make Keto Easy With Custom Made Keto Meal Plans, Computerized Macro Tracking, Auto Generated Grocery Record, Delicious Low Carb Recipes, And Extra These Are The Keto Food Plan Basics, And It S Best To Begin Out Simple Meat, Eggs, Fat, And Veggies Primarily Once You Have It Down, You Can Experiment With Extras Like Low Carb Keto Desserts Or Extra Advanced Recipes, However It S Not Needed Some Folks Following A Ketogenic Food Plan Select To Depend Whole Carbs Instead Of Web Carbs Some Of The Reasoning Is That Technically, Soluble Fiber Is Partially Digestible, But Not Often Differentiated From Insoluble Fiber On Labels priligy and cialis
inquimb –
hydrocortisone will decrease the level or effect of amlodipine by affecting hepatic intestinal enzyme CYP3A4 metabolism cialis with dapoxetine
vrGNvrnHK –
Single application of Doxycycline Hyclate The single application of Doxycycline Hyclate was administered by the other clinician on the first visit of the patient in that group levitra 20mg en france This website was a renowned seller and they were dealing only with top- notch drugs and high- quality steroid products
Elistex –
order cialis Since tamoxifen might act as a
Fclxyp –
best antihistamine decongestant combo how long do antihistamines take to work prescription vs over the counter