%36تخفیف
در این پژوهش به بررسی اصطکاک در ماشینکاری فولاد کم کربن 37–stو تغیيرات تنش پسماندی که پس از ماشینکاری درقطعه کار باقی میماندمی پردازیم، تنش پسماند به تنشهایی گقته میشود که پس از برداشته شدن تمام نیروهای خارجی همچنان در ماده باقی میمانند براساس نوع بارگذاری تنشهای پسماند میتوانند به دو صورت کششی وفشاری در ماده باقی بمانند
بررسی اصطکاک در ماشینکاری فولاد کم کربن ST37 و تغییرات تنش پسماند
تغداد 80صفحه در word
کارشناسی ارشد در رشته مکانیک (M.Sc)
گرایش: ساخت و تولید
بررسی اصطکاک در ماشینکاری فولاد کم کربن ST37 و تغییرات تنش پسماند
چكيده
در این پژوهش به بررسی اصطکاک در ماشینکاری فولاد کم کربن 37–stو تغیيرات تنش پسماندی که پس از ماشینکاری درقطعه کار باقی میماندمی پردازیم، تنش پسماند به تنشهایی گقته میشود که پس از برداشته شدن تمام نیروهای خارجی همچنان در ماده باقی میمانند براساس نوع بارگذاری تنشهای پسماند میتوانند به دو صورت کششی وفشاری در ماده باقی بمانند
تنشهای پسماند فشاری درجسم میتوانند استحکام ماده در برابر بارهای وارده به ویژه استحکام خستگی بهبود بخشند، لذا باید نوع تنش شناسایی شود، با توجه به اینکه در عملیات آزمایشگاهی میزان تنش پسماند قابلشناسایی و اندازه گیری نمیباشد، دراین تحقيق مدل سازی فرآیند ماشینکاری و شبیه سازی آن به کمک روش اجزاء محدود مورد بررسی قرار میگیرد، با
اندازه گیری میزان تنش پسماند و تاثیر عوامل مهمی همچون سرعتبرشي،سرعتپيشروي،عمقبرش، شعاعابزار، میزان اصطکاک بین ابزار برشی و قطعه نمونه اشاره کرد که در این تحقیق به تأثیر پارامتر اصطکاک بر توزیع تنش پسماند پرداخته
میشود، درتعریف رفتار پلاستیک مواد از الگوی جانسون _ کوک استفاده شده، ثابت های این الگو از آزمایش در دما و نرخ کرنشهای این فولاد محاسبه شدهاند، برای راستی آزمایی نتایج شبیه سازی اجزاء محدود از نتایج آزمایش و شبیه سازی
پژهشهای پیشین استفاده شده است . نتایج این پژوهش نشان می دهد که عمق و میزان تنش پسماند، با فزایش ضریب اصطکاک مولفه توزیع تنش در راستای حرکت افقی ابزار (محورx) با الگوی یکسانی افزایش پیدا می کند سرعت این افزایش در ضرایب اصطکاک بالاتر بیشتر محسوس است، اما مولفه توزیع تنش درراستای عمق ( محور z ) این روند مشاهده نمیشود، و با افزایش عمق نفوذ به کمترین مقدار میرسد. بکارگیری روش اجزاء محدود در محاسبه تنش پسماند به جای روشهای تجربی علاوه برکاهش هزینه وزمان توزیع تنش پسماند درعمق بیشتر نمایان میسازد.
کلیدواژگان :
ماشینکاری ، روش اجزاء محدود، تنش پسماند، الگوی جانسون _ کوک،مش
دسته: فنی و مهندسی, مکانیک مهندسی
برچسب: الگوی جانسون _ کوک, تنش پسماند, روش اجزاء محدود, ماشینکاری, مش
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بررسی اصطکاک در ماشینکاری فولاد کم کربن ST37 و تغییرات تنش پسماند” لغو پاسخ
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.