%38تخفیف

بررسی مقایسه ای عوامل موفقیت بر بانک دولتی ملی و بانک خصوصی اقتصاد نوین (مطالعه موردی استان اصفهان)

تعداد 124 صفحه در فایل word

بررسی مقایسه ای عوامل موفقیت بر بانک دولتی ملی و بانک خصوصی اقتصاد نوین (مطالعه موردی استان اصفهان)

 کارشناسي ارشد مدیریت بازرگانی ـ بین الملل

چكيده

مقایسه و بررسی عوامل موفقیت بانک های خصوصی ودولتی

از مهمترین اهداف فعالیت شبکه بانکی در وضعیت رقابت موجود کمک به ایجاد اقتصاد سالم و به دوراز فعالیتهای نامشروع اقتصادی در کشور می باشد که هرچه موفقیت اینگونه بنگاههای اقتصادی(بانکها)در کشور روزافزون باشد بر اوضاع اقتصادی و وضع معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت. بانکها از زمان بدو تاسیس با توجه به برنامه ریزی های بلندمدت در جذب منابع سرمایه ای و گسترش شعب در سطح کشور و میزان توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و با در نظرگرفتن میزان رضایت مشتریان همواره سعی در ایجاد تمایز نسبت به سایر بانکها و رقیبان خود دارند.

طي سال هاي اخير، صنعت خدمات پولي و مالي در ايران تغييرات زيادي را شاهد بوده است اسيس بانك هاي خصوصي، صندوق هاي قرض الحسنه و موسسات مالي و اعتبار ي، منجر به وضعيت رقابتي شده است. به علاوه ورود فن آوري هاي جديد به ايران و تغيير قوانين و مقررات، محيط اين بازار را بسيار پيچيده و پويا كرده است با توجه به موارد مذکور، مقایسه و بررسی عوامل موفقیت بانک های خصوصی ودولتی حائز اهمیت می باشد

با اذعان‌ به مطالب‌ فوق‌، هدف از تحقیق حاضر  مقایسه عوامل موثربرموفقیت بانک دولتی ملی وبانک خصوصی اقتصاد نوین(مطالعه ی موردی استان اصفهان) می باشد تا گامی در جهت مرتفع ساختن مسائل بانک ها، پی بردن به خواسته ها و ترجیحات مشتریان، و برآورده کردن آن ها باشد.

جامعه آماری کلیه مشتریان بانک ملی وبانک اقتصاد نوین در سطح شهر اصفهان می‌باشد ونمونه آماری با استفاده از جدول گرجسی و مورگان 384 نفر تعیین گردید. روش‌ تحقيق‌ به­كار رفته‌ نيز پيمايشي‌، توصيفي‌ و از شاخه‌ ميداني‌ است. اطلاعات ‌بدست‌ آمده‌ از طريق‌ نرم‌افزار آماري‌ SPSS تجزيه‌ و تحليل‌ شد، كه‌ در اين‌ فرآيند از شاخص­هاي ‌آمار توصيفي‌ و استنباطي‌ از جمله‌ فراواني‌، درصد، انحراف‌ معيار و ميانگين‌ و آزمون‌ آماري‌ t تك‌ متغيره‌، استفاده‌ شده است.

نتايج‌ بدست‌ آمده‌ بيانگر آن‌ است‌ که 1- میانگین میزان تکریم مشتریان  در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است 2- میانگین میزان شایستگی و مهارت کارکنان در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است، 3- میانگین میزان گستردگی شعب در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است4- میانگین میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است

كلمات کليدي: بانک خصوصی اقتصاد نوین، بانک دولتی ملی، عوامل موفقیت

 

 

فهرست مطالب

فصل اول. 3

کلیات تحقیق. 3

مقدمه:. 3

بیان مسئله. 3

ضرورت تحقیق. 3

اهداف تحقیق. 3

سوالات تحقیق. 3

فرضیات تحقیق. 3

روش تحقیق. 3

جامعه آماری. 3

نمونه آماری. 3

تعریف واژه ها. 3

فصل دوم. 3

ادبیات تحقیق. 3

مقدمه. 3

مبانی نظری. 3

عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع. 3

عوامل خدماتی. 3

عوامل مالی. 3

عوامل ارتباطی و انسانی. 3

عوامل و شرایط فیزیکی. 3

عوامل وابستگی سازمانی. 3

مؤلفه‌های تأثیر گذار بر تجهیز منابع پولی در بانكداری نوین   3

مولفه های موثر بر جذب منابع بانکی. 3

معرفی مؤلفه‌هاي موثر در افزايش قدرت بانك‌ها در جذب منابع مالي   3

عوامل خدماتي. 3

عوامل مالي. 3

عوامل ارتباطي و انساني. 3

عوامل و شرايط فيزيكي. 3

عوامل وابستگي سازماني. 3

پیشینه تحقیق. 3

پیشینه داخلی تحقیق. 3

نتیجه گیری. 3

ابزار جمع آوری اطلاعات. 3

اهداف تحقيق. 3

فصل سوم. 3

روش تحقیق. 3

مقدمه:. 3

روش تحقیق. 3

جامعه آماری. 3

نمونه آماری. 3

واحد نمونه گیری. 3

اندازه نمونه:. 3

متغییرهای تحقیق. 3

ابزارها و جمع آوری داده ها:. 3

پرسشنامه. 3

سنجش پایایی. 3

سنجش روایی پرسشنامه. 3

تجزيه و تحليل اطلاعات. 3

آزمون فریدمن. 3

جمع بندی و خلاصه فصل سوم. 3

فصل چهارم. 3

تجزیه و تحلیل داده ها. 3

مقدمه. 3

توصيف داده ها. 3

تجزیه و تحلیل فرضیه اول. 3

تجزیه و تحلیل فرضیه دوم. 3

تجزیه و تحلیل فرضیه سوم. 3

تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم. 3

فصل پنجم. 3

بحث و نتیجه. 3

مقدمه. 3

یافته های تحقیق. 3

الف)یافته های توصیفی. 3

ب)یافته های استنباطی:. 3

محدودیت های تحقیق. 3

پیشنهادات تحقیق:. 3

پیشنهادات پژوهشی. 3

ضمیمه (1) : پرسشنامه. 3

منابع. 3

چکیده انگلیسی. 112

فهرست جداول

جدول(4-1): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب گروه سنی. 3

جدول(4-2): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب جنسيت. 3

جدول(4-3): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب وضعيت تاهل. 3

جدول(4-4): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب ميزان تحصيلات. 3

جدول(4-5): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب وضعيت شغلی. 3

جدول(4-6): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب درآمد. 3

جدول(4-7): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب ميزان تکريم مشتريان و مشتری مداری. 3

جدول(4-8): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب ميزان شايستگی و مهارت کارکنان   3

جدول(4-9): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب ميزان  گستردگی شعب بانکی   3

جدول(4-10): توزيع فراوانی پاسخگويان بر حسب ميزان نحوه ی پاسخگويی و ارائه ی خدمات بانک ملی. 3

جدول (4-11): آماره هاي توصيفي ميزان تکريم مشتريان و مشتری مداری در بانک ملی و بانک اقتصاد نوين. 3

جدول (4-12): نتايج آزمون برای مقايسه دو گروه  بر حسب ميزان تکريم مشتريان و مشتری مداری. 3

جدول (4-13): آماره هاي توصيفي ميزان شايستگی و مهارت کارکنان در بانک ملی و بانک اقتصاد نوين. 3

جدول (4-14): نتايج آزمون  برای مقايسه دو گروه  بر حسب ميزان شايستگی و مهارت کارکنان. 3

جدول (4-15): آماره هاي توصيفي میزان گستردگی شعب در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3

جدول (4-16): نتایج آزمون برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان گستردگی شعب   3

جدول (4-17): آماره هاي توصيفي نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3

جدول (4-18): نتایج آزمون برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات. 3

جدول (4-19)نتایج آزمون فریدمن پیرامون اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت بانک های خصوصی و دولتی. 3

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی مقایسه ای عوامل موفقیت بر بانک دولتی ملی و بانک خصوصی اقتصاد نوین (مطالعه موردی استان اصفهان)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo