فهرست مطالب:
فصل اول؛ کلیات و مفاهیم
1-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………. 2
1-2- طرح موضوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………. 8
1-3- بیان مساله تحقيق……………………………………………………………………………………………………. ……………………. 8
1-4- فرضیه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ……………………. 9
1-5- اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………… ………………….. 10
1-6- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. ………………….. 11
1-7- پیشینهی تحقیق………………………………………………………………………………………………………. ………………….. 11
1-8- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… ………………….. 12
1-9- بررسی تاریخی موضوع …………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10- شیوه ورود به مسأله …………………………………………………………………………………………………………………… 15
1-11- مفاهیم مرتبط ……………………………………………………………………………………………………………………………. 16
1-11-1- جنگ نرم ………………………………………………………………………………………………………………………………. 16
1-11-2- اقتصاد، علم اقتصاد و مکاتب اقتصادی، اقتصاد مقاومتی………………………………………………………. 16
1-11-3- دشمن …………………………………………………………………………………………………………………………………… 17
1-11-4- جهاد ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 17
1-11-5- تحریم ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 17
1-11-6- فتنه اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………… 17
فصل دوم؛ هجمههای اقتصادی دشمن
2-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 20
2-1-1- اهداف جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی …………………………………………………………………………. 20
2-1-2- دسته بندی اخلالگران اقتصادی ……………………………………………………………………………………………….. 23
2-1-2-1- دشمنان داخلی …………………………………………………………………………………………………………………….. 26
2-1-2-1-1- دشمنان آگاه معاند ………………………………………………………………………………………………………….. 26
2-1-2-1-2- مزدوران جاهل …………………………………………………………………………………………………………………. 27
2-1-2-2- دشمنان خارجی …………………………………………………………………………………………………………………… 28
2-1-2-3- عوام جاهل ……………………………………………………………………………………………………………………………. 29
2-1-3- ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده دشمن ……………………………………………………………………………………. 30
2-1-4- فتنه اقتصادی ……………………………………………………………………………………………………………………………. 31
2-2- انواع تهدیدهای اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………. 32
2-2-1- تحریم اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………… 32
2-2-2- سیاستهای در ارتباط با محصول ………………………………………………………………………………………………. 35
2-2-2-1- خرابکاری و مَکر در محصولات و مواد اولیه وارداتی تولید غرب …………………………………………. 35
2-2-2-2- کاهش کیفیت و تبلیغات سوء درخصوص محصولات داخلی ………………………………………………. 36
2-2-2-3- ایجاد تمایل به محصولات تولیدی بیگانه …………………………………………………………………………….. 37
2-2-3- ترویج مصرف گرایی و اسراف ……………………………………………………………………………………………………. 37
2-2-4- تبلیغ رفاه زدگی و اتراف …………………………………………………………………………………………………………… 39
2-2-5- ایجاد روحیه تجملگرایی و عدم شکرگزاری و قناعت ……………………………………………………………… 40
2-2-6- ایجاد روحیه تنوع طلبی افراطی و رویگردانی از خدمات تعمیری…………………………………………… 41
2-2-7- فریب از طریق شایعه ……………………………………………………………………………………………………………….. 42
2-2-8- تحریف در اخبار ……………………………………………………………………………………………………………………….. 43
2-2-9- ترور شخصیتها و شکستن حرمت خواص خط مقدم ……………………………………………………………. 45
2-2-10- ایجاد بدبینی و فضای عدم اعتماد………………………………………………………………………………………….. 46
2-2-11- قبحزدایی از تمایل به دشمن………………………………………………………………………………………………….. 47
فصل سوم؛ روشهای جهاد و مقابله نرم اقتصادی اسلام
3-1-مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 51
3-1-1- رزمندگان خط مقدم جهاد نرم؛ آموزش و آماده سازی …………………………………………………………… 51
3-1-2- اقتصاد مقاومتی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 52
3-1-2- استقلال و قاعده نفی سبیل ……………………………………………………………………………………………………… 54
3-2- روشهای جهاد و مقابله اقتصادی …………………………………………………………………………………………………… 62
3-2-1- عمران(استنماء)، آبادانی(استعمار) و تولید ثروت(استثمار) ……………………………………………………… 62
3-2-2- عدم چشمداشت به تولیدات بیگانگان ………………………………………………………………………………………. 67
3-2-3- مدیریت و استفاده بهینه از منابع تولید ……………………………………………………………………………………. 69
3-2-3-1- بنگاههای دانش بنیان و زودبازده …………………………………………………………………………………………. 73
3-2-4- حساسیت در انتخاب ماموران حکومت …………………………………………………………………………………….. 74
3-2-5- صرفهجویی و مدیریت الگوی مصرف ……………………………………………………………………………………….. 80
3-2-6- الگوسازی سادهزیستی و مبارزه با تکاثر و کَنز …………………………………………………………………………. 85
3-2-7- مبارزه با فساد اقتصادی و ویژهخواری………………………………………………………………………………………. 94
3-2-8- حراست از امنیت اقتصادی(جذب سرمایه خارجی) ……………………………………………………………. 109
3-2-9- نظارت دقیق بر ثروت و کنترل آن ……………………………………………………………………………………… 113
3-2-10- ایجاد فرهنگ انتقادپذیری و دوری از تملقگویی …………………………………………………………… 117
3-2-11- هشیاری و مدیریت در برابر فتنه و خرابکاری اقتصادی …………………………………………………… 122
3-2-12- حساسیت در برابر بیتالمال …………………………………………………………………………………………….. 134
3-2-13- تقویت ایمان به امداد الهی در تلاش خیرخواهانه و توکل………………………………………………… 138
3-2-14- شناخت و تشخیص رفتار منافقانه ……………………………………………………………………………………. 143
3-2-15- بررسی صحت اطلاعات و اخبار………………………………………………………………………………………….. 148
3-2-16- رازداری و هشیاری اطلاعاتی …………………………………………………………………………………………….. 149
3-2-17- ایجاد و تقویت روحیه تعاون و برادری در نظام اقتصادی جامعه ……………………………………… 152
3-2-18- تهدید نمودن دشمن به عنوان یک استراتژی دفاعی ……………………………………………………….. 157
فصل چهارم؛ شرایط مراودات تجاری با بیگانگان
4-1- شرایط مذاکره با بیگانگان ………………………………………………………………………………………………………… 160
4-2- افق مذاکرات هسته ای با تحقیقی در آیات قرآنکریم ……………………………………………………………. 167
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………. ………………. 171
منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 172
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.