فهرست مطالب
چکیدة فارسیفصل اول: معرفی موضوع پژوهش |
|
||
1ـ1 مقدمه |
1 |
||
2ـ1 بیان مسئله |
2 |
||
3ـ1 چهارچوب نظری پژوهش |
8 |
||
4ـ1 اهمیت و ضرورت پژوهش |
10 |
||
5-1 اهداف پژوهش |
12 |
||
6-1 فرضیهها و سؤالهای پژوهش |
12 |
||
7-1 تعریفهای مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش |
13 |
||
فصل دوم: گسترة نظری و پیشینة پژوهشی مسئلة مورد بررسی |
|
||
1ـ2 نوجوانی: تعریفها و مفهومپردازیها |
19 |
||
1ـ1ـ2 الگوی تعاملی |
20 |
||
2-1-2 الگوی بومشناختی |
22 |
||
|
23 |
||
|
23 |
||
1ـ1ـ2ـ2 هویت: تعریفها و مفهومپردازیها |
24 |
||
1. نظریة اریک اریکسون |
24 |
||
1ـ1 الگوی شخصیت |
25 |
||
2ـ1 مراحل تحول |
30 |
||
3ـ1 بحران هویت |
31 |
||
4ـ1تعویق رواناجتماعی |
33 |
||
5ـ1 ابعاد هویت |
34 |
||
2. الگوی جیمز مارسیا |
35 |
||
2ـ1ـ2ـ2 هویت: تفاوتهای جنسی و اقتصادی اجتماعی |
38 |
||
3ـ1ـ2ـ2 هویت و فرهنگ |
40 |
||
4ـ1ـ2ـ2 اندازهگیری هویت |
43 |
||
2ـ2ـ2 تحول رفتاری |
45 |
||
1ـ2ـ2ـ2 رفتار مشکلآفرین: تعریفها و مفهومپردازیها |
46 |
||
1. نظریة رفتار مشکلآفرین |
48 |
||
2. الگوی تبادلی |
52 |
||
3. الگوی بومشناختی |
54 |
||
4. الگوی بومشناختی تحولی |
56 |
||
2ـ2ـ2ـ2 رفتار مشکلآفرین: تفاوتهای تحولی و جنسی |
59 |
||
3ـ2ـ2ـ2 رفتار مشکلآفرین: تأثیر عوامل درونشخصی (هویت) |
63 |
||
4ـ2ـ2ـ2 رفتار مشکلآفرین: اندازهگیری |
65 |
||
3ـ2 نوجوانی: بافتهای تأثیرگذار |
67 |
||
1ـ3ـ2 خانواده |
67 |
||
الف) روابط والد- نوجوان |
68 |
||
1ـ الف) نظریههای روابط والد- نوجوان |
71 |
||
ب) والدگری |
73 |
||
1ـ ب) الگوهای والدگری |
74 |
||
پ) فرهنگ و فرزندپروری |
77 |
||
1ـ1ـ3ـ2 تأثیر خانواده بر هویت |
78 |
||
2ـ1ـ3ـ2 تأثیر خانواده بر رفتار مشکلآفرین |
81 |
||
2ـ3ـ2 گروه همسال |
87 |
||
1ـ2ـ3ـ2 ماهیت گروه همسال در نوجوانی |
89 |
||
2ـ2ـ3ـ2 سازمان روابط همسالان در نوجوانی |
89 |
||
3ـ2ـ3ـ2 نظریههای تأثیر همسالان |
92 |
||
4ـ2ـ3ـ2 تأثیرات خانواده- همسال در نوجوانی |
94 |
||
5ـ2ـ3ـ2 فرهنگ و روابط با همسال |
96 |
||
6ـ2ـ3ـ2 تأثیر همسال بر هویت |
98 |
||
7ـ2ـ3ـ2 تأثیر همسال بر رفتار مشکلآفرین |
101 |
||
3ـ3ـ2 مدرسه |
103 |
||
1ـ3ـ3ـ2 الگوی بومتحولی تأثیر مدرسه بر تحول نوجوان |
106 |
||
2ـ3ـ3ـ2 جوّ کلاس |
107 |
||
3ـ3ـ3ـ2 پیوند با مدرسه: تعریفها و مفهومپردازیها |
108 |
||
4ـ3ـ3ـ2 پیوند با مدرسه: نظریهها |
109 |
||
5ـ3ـ3ـ2 تأثیر مدرسه بر هویت |
112 |
||
6ـ3ـ3ـ2 تأثیر مدرسه بر رفتار مشکلآفرین |
114 |
||
4ـ2 عوامل بافتی و رفتار مشکلآفرین: واسطهگری هویت |
117 |
||
فصل سوم: فرایند روششناختی پژوهش |
|||
1ـ3 طرح و روش پژوهش |
119 |
||
2ـ3 رویآورد آماری پژوهش: الگویابی معادلة ساختاری |
119 |
||
1ـ2ـ3 الگویابی معادلة ساختاری: مفروضهها، گامها و شاخصهای برازندگی |
120 |
||
2ـ2ـ3 الگویابی معادلة ساختاری: اندازهگیری اثر واسطهگر |
124 |
||
3ـ3 جامعه و نمونة آماری |
127 |
||
1ـ3ـ3 جامعة آماری |
127 |
||
2ـ3ـ3 روش نمونهگیری و حجم نمونه |
128 |
||
4ـ3 ابزارهای گردآوری اطلاعات |
128 |
||
1ـ4ـ3 رویة اجرای پرسشنامهها |
129 |
||
2ـ4ـ3 پرسشنامة جمعآوری اطلاعات |
131 |
||
3ـ4ـ3 بافت خانواده |
131 |
||
الف) مقیاس شیوههای والدگری |
131 |
||
ا- الف) پایایی زیرمقیاسهای دلمشغولی والدین و والدگری مثبت |
132 |
||
2- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس دلمشغولی والدین |
132 |
||
3- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس والدگری مثبت |
134 |
||
ب) مقیاس ارتباط والد ـ نوجوان |
135 |
||
ا- ب) پایایی مقیاس |
136 |
||
2- ب) تحلیل عاملی اکتشافی |
136 |
||
پ) مقیاس روابط خانوادگی |
138 |
||
ا- پ) پایایی زیرمقیاس حمایت خانواده |
139 |
||
2- پ) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت خانواده |
139 |
||
4ـ4ـ3 بافت مدرسه |
140 |
||
الف) مقیاس اشخاص زندگی من |
140 |
||
ا- الف) پایایی زیرمقیاس پیوند با مدرسه |
141 |
||
2- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس پیوند با مدرسه |
141 |
||
ب) مقیاس ارزیابی حمایت اجتماعی |
142 |
||
ا- ب) پایایی زیرمقیاس حمایت معلم |
142 |
||
2- ب) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت معلم |
142 |
||
5ـ4ـ3 بافت همسال |
143 |
||
الف) مقیاس ارزیابی حمایت اجتماعی |
143 |
||
ا- الف) پایایی زیرمقیاس حمایت همسال |
144 |
||
2-الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت همسال |
144 |
||
6ـ4ـ3 هویت |
144 |
||
الف) فهرست مراحل رواناجتماعی اریکسون |
145 |
||
ا- الف) پایایی زیرمقیاسها |
145 |
||
2- الف) اعتبار سازة زیرمقیاسها |
146 |
||
1ـ2ـ الف) تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس هویت |
146 |
||
2ـ2ـ الف) تحلیل عاملی تأییدی زیرمقیاس انسجام هویت |
147 |
||
3ـ2ـ الف) تحلیل عاملی تأییدی زیرمقیاس سردرگمی هویت |
148 |
||
7ـ4ـ3 رفتار مشکلآفرین |
149 |
||
الف) خودگزارشده نوجوان |
150 |
||
ا- الف) پایایی زیرمقیاسها |
150 |
||
2- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار پرخاشگرانه |
150 |
||
3- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار نقض قانون |
151 |
||
4- الف) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس مشکلات توجه |
152 |
||
ب) سیاهة رفتاری کودک |
152 |
||
ا- ب) پایایی زیرمقیاسها |
153 |
||
2- ب) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار پرخاشگرانه |
153 |
||
3- ب) تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار نقض قانون |
154 |
||
5-3 الگوی اندازهگیری کلی |
155 |
||
6-3 الگوی اندازهگیری دختران |
156 |
||
7-3 الگوی اندازهگیری پسران |
158 |
||
فصل چهارم: ارائه و تحلیل دادههای کمّی |
|||
1-4 توصیف آماری دادههای الگوی کلی |
163 |
||
2-4 توصیف آماری دادههای الگوی دختران |
164 |
||
3-4 توصیف آماری دادههای الگوی پسران |
166 |
||
4-4 همبستگیهای دو متغیرة سازهها |
167 |
||
5-4 پارامترهای الگوهای پژوهش |
169 |
||
1ـ 5-4 پارامترهای الگوی کلی |
169 |
||
2ـ 5-4 پارامترهای الگوی دختران |
175 |
||
3ـ 5-4 پارامترهای الگوی پسران |
183 |
||
فصل پنجم: وارسی، جمعبندی و تفسیر |
|||
1-5 وارسی فرضیهها و سؤالهای پژوهش در پرتو دادههای کمی |
191 |
||
2-5 جمعبندی و تحلیل نتایج |
196 |
||
3-5 بحث و تبیین یافتههای نهایی |
198 |
||
4-5 محدودیتها |
205 |
||
5-5 پیشنهادها |
206 |
||
6-5 نتیجهگیری و مضامین |
208 |
||
منابع |
214 |
||
پیوستها |
|
||
پیوست الف: نمونهای از مواد پرسشنامههای پژوهش |
|
||
پیوست ب: بروندادهای نرمافزاری پژوهشپیوست پ: الگوی اندازهگیری و ساختاری پژوهش |
|
||
چکیدة انگلیسی |
|
ث |
فهرست جدولها |
|
|
جدول 1ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس دلمشغولی والدین (گزارش نوجوان) |
133 |
|
جدول 2ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس دلمشغولی والدین (گزارش والد) |
133 |
|
جدول 3ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس والدگری مثبت (گزارش نوجوان) |
134 |
|
جدول 4ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس والدگری مثبت (گزارش والد) |
135 |
|
جدول 5ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس ارتباط والد- نوجوان (گزارش نوجوان) |
137 |
|
جدول 6ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس ارتباط والد- نوجوان (گزارش والد) |
138 |
|
جدول7 ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت خانواده (گزارش نوجوان) |
139 |
|
جدول 8ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت خانواده (گزارش والد) |
140 |
|
جدول 9ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس پیوند با مدرسه |
141 |
|
جدول 10ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت معلم |
143 |
|
جدول 11ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس حمایت همسال |
144 |
|
جدول 12ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس هویت |
146 |
|
جدول 13ـ3 ماتریس چرخشیافتة عوامل مقیاس هویت |
146 |
|
جدول 14ـ3 تحلیل عاملی تأییدی زیرمقیاس انسجام هویت |
147 |
|
جدول 15ـ3 تحلیل عاملی تأییدی زیرمقیاس سردرگمی هویت |
148 |
|
جدول 16ـ3 شاخصهای برازندگی الگوی اندازهگیری سردرگمی هویت |
148 |
|
جدول 17ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار پرخاشگرانه |
151 |
|
جدول 18ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار نقض قانون |
151 |
|
جدول 19ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس مشکلات توجه |
152 |
|
جدول 20ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار پرخاشگرانه |
153 |
|
جدول 21ـ3 تحلیل عاملی اکتشافی زیرمقیاس رفتار نقض قانون |
154 |
|
جدول 22ـ3 الگوی اندازهگیری کلی |
155 |
|
جدول 23ـ3 الگوی اندازهگیری در نمونة دختران |
157 |
|
جدول 24ـ3 الگوی اندازهگیری در نمونة پسران |
158 |
|
جدول 1ـ4 توصیف آماری دادههای نمونة کلی |
163 |
|
جدول 2ـ4 توصیف آماری دادههای نمونة دختران |
164 |
|
جدول 3ـ4 توصیف آماری دادههای نمونة پسران |
166 |
|
جدول 4ـ4 نتایج همبستگی دو متغیره بین متغیرهای نهفته در الگوی کلی |
168 |
|
جدول 5ـ4 نتایج همبستگی دو متغیره بین متغیرهای نهفته در الگوی دختران و پسران |
168 |
|
جدول 6ـ4 اثر مستقیم متغیرهای نهفتة درونزا بر دیگر متغیرهای نهفتة درونزا ( بتا) |
170 |
|
جدول 7ـ4 اثر مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای نهفتة درونزا |
170 |
|
جدول 8ـ4 اثر متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای مشاهدهشده X (لامبدای X) |
172 |
|
جدول 9ـ4 اثر متغیرهای نهفتة درونزا بر متغیرهای مشاهدهشده Y (لامبدایY) |
174 |
|
جدول10ـ4 شاخصهای برازندگی الگوی کلی |
175 |
|
جدول 11ـ4 اثر مستقیم متغیرهای نهفتة درونزا بر دیگر متغیرهای نهفتة درونزا (الگوی دختران) |
175 |
|
جدول 12ـ4 اثر مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای نهفتة درونزا(الگوی دختران) |
177 |
|
جدول 13ـ4 اثر متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای مشاهدهشده X (الگوی دختران) |
178 |
|
جدول 14ـ4 اثر متغیرهای نهفتة درونزا بر متغیرهای مشاهدهشده Y (الگوی دختران) |
180 |
|
جدول 15ـ4 شاخصهای برازندگی الگوی دختران |
181 |
|
جدول 16ـ4 اثر مستقیم متغیرهای نهفتة درونزا بر دیگر متغیرهای نهفتة درونزا (الگوی پسران) |
183 |
|
جدول 17ـ4 اثر مستقیم، غیرمستقیم و کلّ متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای نهفتة درونزا(الگوی پسران) |
183 |
|
جدول 18ـ4 اثر متغیرهای نهفتة برونزا بر متغیرهای مشاهدهشده X (الگوی پسران) |
185 |
|
جدول 19ـ4 اثر متغیرهای نهفتة درونزا بر متغیرهای مشاهدهشده Y (الگوی پسران) |
187 |
|
جدول20ـ4 شاخصهای برازندگی الگوی پسران |
188 |
|
چ |
فهرست شکلها
شکل 1ـ1 الگوی نظری پژوهش |
9 |
شکل 1ـ2 الگوی تعاملی لرنر |
20 |
شکل 2ـ2 ساختارهای روان و سازمان شخصیت از دیدگاه اریکسون |
25 |
شکل 3ـ2 مقولههای پایگاه هویت از دیدگاه مارسیا |
36 |
شکل 4ـ2 برچسب رفتار مشکلآفرین از کودکی تا نوجوانی |
47 |
شکل 5ـ2 ساختار مفهومی نظریة رفتار مشکلآفرین |
49 |
شکل 6ـ2 الگوی زیسترواناجتماعی تحول مشکلات رفتار ارتباطی مزمن نوجوان |
52 |
شکل 7ـ2 بومشناسی رفتار ضد اجتماعی |
54 |
شکل 8ـ2 الگوی تحول و بومشناسی رفتار ضد اجتماعی |
55 |
شکل 9ـ2 الگوی بومتحولی |
56 |
شکل 10ـ2 الگوی فرضی رفتار مشکلآفرین |
95 |
شکل 1ـ3 نمودار مسیرها در الگوهای واسطهگر |
125 |
شکل 2ـ3 الگوی پیشنهادی پژوهش همراه با متغیرهای مشاهدهشدة هر یک از متغیرهای نهفته |
161 |
شکل 1ـ4 الگوی کلی پس از برازش |
176 |
شکل 2ـ4 الگوی دختران پس از برازش |
182 |
شکل 3ـ4 الگوی پسران پس از برازش |
189 |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.