%31تخفیف

دانلود محصول:بررسی نقش صفات شخصیت ، بهزیستی مدرسه، هویت تحصیلی ،ا نگیزش تحصیلی و خود کار-آمدی تحصیلی درپیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پائین

تعداد 169صفحه در فایل word

دکتری

روانشناسی تربیتی

بررسی نقش صفات شخصیت ، بهزیستی مدرسه، هویت تحصیلی ،ا نگیزش تحصیلی و خود کار-آمدی تحصیلی درپیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پائین

چکیده:

    ارتقاء بهزیستی روانشناختی دانش آموزانبه عنوان یکی از موضوعات مهم در ادبیات پژوهش پیرامون مدرسه و نقش های آن دیده می شود. .اما پژوهش در زمینه ابعاد عاطفی دانش آموزان موضوعی فراموش شده است . هدف مطالعه حاضر بررسی الگوی روابط میان پیش بینی کننده های بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان دارای عملکرد تحصیلی بالا و پایین است.

    پژوهش حاضر در زمره تحقیقات همبستگی با استفاده ازروش های “الگویابی علی” قرار می گیرد.جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند بوده اند که به روش نمونه گیری طبقه ای 436 نفر (202پسر و 234 دختر) انتخاب شده اند.به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های پنج عامل بزرگ شخصیت، بهزیستی روانشناختی،بهزیستی مدرسه ،هویت ،انگیزش ،و خودکار آمدی تحصیلی استفاده شده است.

    تحلیل داده های پژوهش نشان دادکه:1. دو مدل به لحاظ ساختاری با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین مقایسه شاخص های برازش  مدل با محدودیت و بدون محدودیت هم نشان داد که مدل بدون محدودیت از شاخص های برازش بهتری برخوردار است.

    با توجه به نتایج پژوهش،اولا معامان و مربیان باید به نقش با اهمیت شخصیت،هویت،انگیزش،خود-کارآمدی و بهزیستی مدرسهبر بهزیستی روانشناختی توجه نمایند ، و ثانیابه این نکته توجه داشت که پردازش های شناختیدانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پائین بطور معناداری متفاوت است که می تواند بسیاری از فرایندهای روانشناختی آنان تحت تاثیر قرار دهد.

کلید واژه: پنج عامل بزرگ شخصیت،بهزیستی مدرسه، ،هویت تحصیلی،انگیزش تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی، بهزیستی روانشناختی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

فصل اول- مقدمه وکلیات پژوهش……………………………………………………………………………………………… 1

1-1.مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………2

2-1. بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………………………3

3-1. چارچوب مفهومی الگو…………………………………………………………………………………………………………….. 6

4-1. اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 9

5-1. سوالات اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………… 9

6-1. فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………………….9

7-1. اهمیت و ضرورت انجام پژوهش………………………………………………………………………………………………..10

8-1. تعاریف نظری و عملیاتی وازه ها………………………………………………………………………………………………..11

فصل دوم – ادبیات پژوهش………………………………………………………………………………………………………..17

1-2. مبانی فلسفی و علمی بهزیستی روانشناختی………………………………………………………………………………18

2-2. ابعاد بهزیستی روانشناختی……………………………………………………………………………………………………20

3-2. تعاریف بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………………………….22

4-2. پیش بینی کننده های بهزیستی روانشناختی ……………………………………………………………………………..26

        1-4-2. متغییر های جمعیت شناختی و بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………….26

        2-4-2. شخصیت و بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………….27

        3-4-2. خود کار آمدی و بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………….30

        4-4-2. پایگاه های هویت و بهزیستی روانشناختی………………………………………………………………………….32

        5-4-2. انگیزش تحصیلی و بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………..37

        6-4-2. بهزیستی مدرسه و بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………… 39

5-2. شخصیت و هویت……………………………………………………………………………………………………………………43

6-2. شخصیت و خود کار آمدی………………………………………………………………………………………………………45

7-2. شخصیت ،انگیزش و عملکرد تحصیلی………………………………………………………………………………………..47

8-2. مقایسه دانش آموزان دارای عملکرد بالا و پائین…………………………………………………………………………….50

        1-8-2. خودکارآمدی تحصیلی…………………………………………………………………………………………………50

        2-8-2. نگرش به مدرسه…………………………………………………………………………………………………………..51

        3-8-2. انگیزش و خود تنظیمی………………………………………………………………………………………………….51

        4-8-2. ارزش گذاری برای هدف……………………………………………………………………………………………..52

9-2. جمع بندی فصل دوم………………………………………………………………………………………………………………..52

فصل سوم- روش شناسی پژوهش………………………………………………………………………………………………54

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………55

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

1-3. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..55

2-3. جامعه آماری و گروه های نمونه…………………………………………………………………………………………………55

3-3. روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………56

4-3. ابزارهای جمع آوری اطلاعات،روائی و پایائی آنها………………………………………………………………………..57

        1-4-3. فهرست پنج عامل بزرگ شخصیت………………………………………………………………………………….57

        2-4-3. مقیاس های بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………….60

        3-4-3. پروفایل بهزیستی مدرسه………………………………………………………………………………………………..64

        4-4-3. مقیاس انگیزش تحصیلی………………………………………………………………………………………………..66

        5-4-3. مقیای پایگاه های هویت تحصیلی……………………………………………………………………………………68

        6-4-3. فرم خود کارآمدی برای یادگیری…………………………………………………………………………………..71

5-3. روش اجرای پرسشنامه ها………………………………………………………………………………………………………….73

6-3. روش های آماری تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………74

7-3. مفروضه های زیر بنائی مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………75

فصل جهارم- تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………79

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………80

توصیف آماری گروه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….80

توصیف آماری متغییرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………….80

ماتریس همبستگی بین متغییرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………..83

بررسی الگوی پیشنهادی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………83

بررسی فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………84

آزمون هم ارزی مدل های ساختاری…………………………………………………………………………………………………100

فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………….104

خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………………………….105

بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………………..105

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………….126

محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………127

پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………………….127

پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………127

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………130

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                    صفحه پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………….149 پیوست الف: مقیاس های بهزیستی روانشناختی……………………………………………………………………………………150

پیوست ب: مقیاس انگیزش تحصیلی والرند………………………………………………………………………………………..154

پیوست ج :فهرست پنج عامل بزرگ شخصیت……………………………………………………………………………………156

پیوست ه : مقیاس پایگاه های هویت تحصیلی…………………………………………………………………………………….158

پیوست و: فرم خود کار آمدی برای یادگیری…………………………………………………………………………………….161

پیوست ز: پروفایل بهزیستی مدرسه…………………………………………………………………………………………………..166

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

جدول1-2. ویزگی هی متفاوت دو رویکرد بهریستی………………………………………………………………………..19

جدول1-3. حجم جامعه و نمونه انتخاب در پژوهش………………………………………………………………………..56

جدول2-3. پایائی مقیاس پنج عامل شخصیت………………………………………………………………………………….58

جدول3-3. پارامترهای الگوی اندازه گیری پنج عامل شخصیت در تحلیل عامل تاییدی……………………………….58

جدول4-3. شاخص های نکوئی پرازشالگوی اندازه گیری پنج عامل شخصیت……………………………………..59

جدول 5-3. پایائی مقیاسبهزیستی روانشناختی………………………………………………………………………………….60

جدول 6-3. پارامترهای الگوی اندازه گیریبهزیستی روانشناختی در تحلیل عامل تاییدی………………………….61

جدول7-3. . شاخص های نکوئی پرازشالگوی اندازه گیریبهزیستی روانشناختی…………………………………….63

جدول8-3. پایائی مقیاس بهزیستی مدرسه………………………………………………………………………………………64

جدول9-3. پارامترهای الگوی اندازه گیری بهزیستی مدرسه در تحلیل عامل تاییدی……………………………….65

جدول10-3. شاخص های نیکوئی برازش الگوی اندازه گیری بهزیستی مدرسه……………………………………..66

جدول11-3. پایائی مقیاس انگیزش تحصیلی…………………………………………………………………………………..67

جدول 12-3. پارامترهای الگوی اندازه گیری انگیزش تحصیلی در تحلیل عامل تاییدی…………………………..67

جدول 13-3. شاخص های نیکوئی برازش الگوی اندازه گیری انگیزش تحصیلی…………………………………..68

جدول 14-3. پایائی مقیاس هویت تحصیلی………………………………………………………………………………….. 69

جدول 15-3. پارامترهای الگوی اندازه گیری پایگاههای هویت تحصیلی ……………………………………………69

جدول 16-3. شاخص های نیکوئی برازش الگوی اندازه گیری هویت تحصیلی…………………………………….70

جدول 17- 3. پایائی مقیاس خودکارآمدی تحصیلی………………………………………………………………………..71

جدول18-3.  پارامترهای الگوی اندازه گیری خودکارآمدی تحصیلی در تحلیل عامل تاییدی……………..72

.جدول 19-3. شاخص های نیکوئی برازش الگوی اندازه گیری خودکارآمدی تحصیلی…………………………73

جدول20-3. شاخص های کجی و کشیدگی………………………………………………………………………………….75

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                                    صفحه جدول21-3. آزمون بررسی نرمال بودن توزیع متغیر های پژوهش……………………………………………………….76

جدول22-3. ماتریس نمودار پراکندگی متغیر های پژوهش……………………………………………………………….77

جدول23-3. شاخص های همخطی چندگانه…………………………………………………………………………………..78

جدول1-4. شرکت کننده در پژوهش بر اساس جنسیت و عملکرد تحصیلی………………………………………….80

جدول2-4. شاخض های توصیفی وضعیت دانش آموزان بر حسب عملکرد تحصیلی……………………………..81

جدول3-4. شاخص های توصیفی وضعیت دانش آموزان بر حسب جنیست……………………………………………….82

جدول 4-4. ماتریس همبستگی بین متغیر های برون زا و درون زای پژوهش………………………………………………83

جدول5-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt)متغیر برون زای وظیفه شناسی بر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..84

جدول 6-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر برون زای روان رنجور خوئی بر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..86

جدول7-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر برون زای پذیرش بر متغیرهای درون زای مدل…………88

جدول8-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای روابط اجتماعی بر دیگر  متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

جدول9-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای خودشکوفائی بر دیگر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..91

جدول10-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای هویت آشفته بر دیگر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..92

جدول11-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای هویت موفق بر دیگر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..94

جدول12-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای خودکارآمدی بر دیگر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..95

جدول13-4. تحلیل اثرها:اثر استاندارد شده(مقادیرt) متغیر درون زای انگیزش بر دیگر متغیرهای درون زای مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………………..96

جدو.ل 14-4. شاخص های برازش مدل کلی آزمون شده………………………………………………………………………97

جدو.ل 15-4. شاخص های برازش مدل به تفکیک عملکرد دانش آموزان………………………………………………..98

جدو.ل 16-4. مفدار واریانس تبیین شده از متغیر های نهفته درون زا در مدل کلی………………………………………98

جدول17-4. مفدار واریانس تبیین شده از متغیر های نهفته درون زا در مدل دانش آموزان با عملکرد بالا……………………………………………………………………………………………………………………………………………….99

جدول 18-4. مفدار واریانس تبیین شده از متغیر های نهفته درون زا در مدل…………………………………………….100

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                                    صفحه جدول19-4. شاخصهای برازش مدل ساختاری بدون محدودیت و با محدودیت……………………………………….101

جدول20-4. فرض صحیح بودن مدل بدون محدودیت………………………………………………………………………..102

جدول21-4. جدول نسبت بحرانی برای آزمون تفاوت در عملکرد تحصیلی در ضرایب مسیر………………………102

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

شکل 1-1: الگوی پیشنهادی پژوهش……………………………………………………………………………………………………8

شکل 1-2 . مبانی نظری بهزیستی روانشناختی………………………………………………………………………………………21

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود محصول:بررسی نقش صفات شخصیت ، بهزیستی مدرسه، هویت تحصیلی ،ا نگیزش تحصیلی و خود کار-آمدی تحصیلی درپیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پائین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo