فهرست
فصل اول: كليات پژوهش.. 5
1-1. مقدمه. 5
1-2. بيان مسئله. 6
1-3. اهداف تحقیق.. 7
1-4. سوال های پژوهش.. 8
1-5. فرضیه ها 9
1-6. تعاريف.. 10
1-6.1. انیمیشن. 10
1-6.2. والت دیزنی.. 16
1-6.3. پيام. 23
1-6.4. پيام مخفي.. 24
1-6.5. آموزش و یادگیری پنهان. 34
1-6.6. سواد رسانه ای.. 36
1-6.7. کلیشه سازی.. 37
1-6.8. امپریالیسم فرهنگي.. 39
1-6.9. تماشاگران ایرانی.. 44
1-7. كاربردهاي متصور از تحقيق: 46
فصل دوم: چارچوب نظري و ادبیات تحقیق.. 47
2-1. چارچوب نظری.. 47
كودك و رسانه. 49
تاثیر تلویزیون بر رفتار و تربیت.. 51
تلويزيون و فضاسازی رسانه ای.. 53
تلويزيون و آشكارسازي وقايع. 57
تلويزيون و تحریف واقعیت.. 57
تلویزیون و خشونت.. 58
تلويزيون و يادگيري كودكان. 60
و |
تلويزيون، ابزار آموزشي.. 61
تلويزيون و انتقال مفاهيم فرهنگی.. 62
انيميشن و تبليغات سياسي.. 64
الف- ديپلماسي عمومي ايالات متحده و نياز به در اختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 68
ب- دكترين يهود در دراختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 71
ج- اجراي عمليات رواني و نياز به در اختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 81
فصل سوم:.. 83
تحليل نشانه شناختي: 84
نشانه شناسی فرهنگ و آموزه هاي اسلامي: 99
مصاحبه. 107
کلیشه سازی و کلیشه ها 109
روش آزمايشي.. 113
انيميشن هاي مورد بررسي.. 117
فصل چهارم.. 119
بررسي نشانه شناختي انيميشن ها 120
کلیشه های یافت شده در انیمیشن ها: 133
پيام هاي نهفته ي والت ديزني.. 137
نقد انیمیشن شير شاه (Lion King). 142
نقد انیمیشن دامبو (Dumbo). 153
طراحی یک آزمایش بر روی گروه انسانی.. 157
آزمايش شماره 1. 159
آزمايش شماره 2. 165
فصل پنجم.. 172
نتيجه آزمايش شماره 1. 179
نتايج آزمايش شماره 2. 179
پيشنهادات.. 181
منابع.. 183
كتب و مقالات فارسی: 183
منابع لاتین. 190
منابع اینترنتی: 194
ز |
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.