%46تخفیف
هدف تحقیق حاضر مقایسه اثربخشی مدارس متوسطهی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار براساس ابعاد و مؤلفه های سازمان یادگیرنده بود. این تحقیق به شیوه توصیفی (همبستگی) انجام شد و جامعه آماری آن، کلیه مدیران و دبیران مدارس متوسطه ی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار در سال
مقایسه اثربخشی مدارس متوسطه¬ی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار
تعداد89 صفحه در فایل word
مقایسه اثربخشی مدارس متوسطه¬ی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار
هدف تحقیق حاضر مقایسه اثربخشی مدارس متوسطهی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار براساس ابعاد و مؤلفه های سازمان یادگیرنده بود. این تحقیق به شیوه توصیفی (همبستگی) انجام شد و جامعه آماری آن، کلیه مدیران و دبیران مدارس متوسطه ی دولتی و غیر دولتی شهرستان گرمسار در سال
90- 1389 به تعداد 418 نفر بودند. طبق جدول گرجسی و مورگان نمونه آماری تحقیق 201 نفر تعیین گردید که به روش نمونه گیری تصادفی، طبقهای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته سازمان یادگیرنده استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و …) و شاخص های آمار استنباطی (آزمونt گروه های مستقل و …) تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که با توجه به ابعاد پنجگانه تئوری پیترسنج در رابطه با سازمان یادگیرنده، بین مدارس دولتی و غیر دولتی مقطع متوسطه شهرستان گرمسار تنها از نظر بعد تسلط فردی تفاوت معناداری وجود دارد و از نظر بعد یادگیری تیمی، بعد مدلهای ذهنی، بعد آرمان مشترک و بعد تفکر سیستمی تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج آزمون t مرتبط با متغیر سازمان یادگیرنده نشان داد که بین مدارس متوسطه دولتی و غیر دولتی در سازمانهای یادگیرنده تفاوت معناداری وجود ندارد، ولی بین مدارس متوسطه دولتی و غیر دولتی دخترانه و همچنین بین مدارس متوسطه دولتی و غیر دولتی پسرانه در سازمان یادگیرنده تفاوت معناداری در سطح 99% وجود دارد.
کلید واژه ها: سازمان یادگیرنده، مدارس متوسطه، اثربخشی، شهرستان گرمسار.
دسته: علوم انسانی, علوم تربیتی, علوم سیاسی
برچسب: اثربخشی, شهرستان گرمسار, کلید واژه ها: سازمان یادگیرنده, مدارس متوسطه