%37تخفیف
راهكارهاي غني سازي برنامه ريزي درسي درمدارس عادي ازديدگاه معلمان مقطع دبيرستان شهرتهران درسال تحصيلي 91-
تعداد163صفحه در فایل word
(گروه مديريت آموزشي
كارشناسي ارشد(M.A)
راهكارهاي غني سازي برنامه ريزي درسي درمدارس عادي ازديدگاه معلمان مقطع دبيرستان شهرتهران درسال تحصيلي 91-
چكيده
پژوهش حاضر با عنوان راهكارهاي غنيسازي برنامهريزي درسي در مدارس عادي از ديدگاه معلمان مقطع دبيرستان شهر تهران درسال تحصيلي 91-90 انجام شد. روش انجام پژوهش، به لحاظ گردآوري داده توصيفي _ پيمايشي به لحاظ هدف پژوهش كاربردي بود. جامعه آماري پژوهش شامل معلمان مقطع دبيرستان شهر تهران درسال تحصيلي 91- 90 به وسيله نمونهگيري خوشهاي تصادفي چند مرحله اي انجام شد و تعداد 340 نفر مي باشد. براي تجزيه و تحليل داده هاي جمعآوري شده از آمار توصيفي و آمار استنباطي (آزمون T تك مولفه اي) استفاده شد. به منظور جمعآوري اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 36 گويه بسته پاسخ تهيه گرديده و براي برآورد، روايي پرسشنامه از روايي متخصصان و صاحبنظران، استفاده شده و بعد از اجراي آزمايشي پرسشنامه با استفاده از روش آلفاي كرونباخ پايايي پرسشنامه 94% برآورد شد. يافته هاي پژوهش نشان ميدهد مولفههاي مورد مطالعه در اين تحقيق (اهداف، محتوا، روش تدريس، ارزشيابي) و در ميانگين بدست آمده بين مولفههاي مورد مطالعه رابطه معنادار وجود دارد. از بين مولفههاي مورد مطالعه مولفه هاي ، حوزه عاطفي از اهداف آموزشي و محتواي تلفيقي و روش تدريس حل مسئله، و استفاده ارزشيابي استاندارد، پيش بيني كننده هاي معنيداري در غنيسازي برنامه ريزي درسي به شمار مي روند.
كليد واژه ها : غني سازي، برنامه درسي، اهداف آموزشي، روش تدريس، محتواي تلفيقي، ارزشيابي
دسته: علوم اجتماعی, علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: ارزشيابي, اهداف آموزشي, برنامه درسي, روش تدريس, كليد واژه ها : غني سازي, محتواي تلفيقي