%34تخفیف
پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطهشهرستان ورامین بر اساس میزان مهارتهای ارتباطی معلمان آنها در سال تحصیلی 94-
تعداد118 صفحه در فایل word
کارشناسیارشدرشتهمدیریت آموزشی
پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطهشهرستان ورامین بر اساس میزان مهارتهای ارتباطی معلمان آنها در سال تحصیلی 94-
تحقیق حاضر با هدف”پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین بر اساس مهارتهای ارتباطی معلمان آنها در سال تحصیلی94-1393″ انجام شده است. متغیر پیش بین(مستقل) مهارت های ارتباطی معلمان مشتمل برمهارتهای قاطعیت ، بینش ، گوش دادن ، دریافت و ارسال پیام ، کنترل عواطف بودهو متغییر ملاک (وابسته) افت تحصیلی دانش آموزان بوده است. جامعه آماری تحقیق، دانش- آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین( 7010 نفر ) و نمونه آماری 364 نفر (177 نفر دختر و 187 نفر پسر ) بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی – همبستگیبوده است.ابزار سنجش شامل پرسشنامه مهارتهای ارتباطی معلمانو کارنامه تحصیلی دانش آموزانبود.روایی محتویات پرسشنامه توسط اساتید و صاحبنظران علوم تربیتی مورد ارزیابی قرارگرفت و پس از رفع ایرادها، پرسشنامه نهایی تهیه و تکمیل شد. پایایی محتویات پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ گویههای مربوط به متغیر مهارتهای ارتباطی معلمان تایید شد، مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای مهارتهای ارتباطی معلمان79/0محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده هااز روشهای آماری توصیفی(فراوانی،درصد،میانگین، انحراف معیار) و آماراستنباطی استفاده شده است.برای بررسی فرضیهها از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شد.
بر اساس نتایج آزمون رگرسیون مشخص شد که بین مهارتهای ارتباطی معلمانبا افت تحصیلی با ضریب همبستگی120/0- و سطح معناداری 021/0 رابطه معناداری وجود دارد. ضریب تبیین برابر با 0114/0 است که نشان میدهد متغیر مهارتهای ارتباطی معلمانمیتوانند با 4/1 درصد واریانس میزان افت تحصیلی دانش- آموزان را تبیین می کند.
به عبارت دیگر افزایش مهارتهای ارتباطی معلمان منجر به کاهش افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و یک رابطه معکوس بین آنها وجود دارد.در بین مؤلفه های مهارتهای ارتباطی، مهارت قاطعیت معلمان بیشترین تأثیر و کنترل عواطف کمترین تأثیر را در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان دارد.
واژگان کلیدی :
مهارت هاي ارتباطی، افت تحصيلي، قاطعیت، بینش، گوش دادن، دریافت و ارسال پیام، کنترل عواطف
دسته: علوم اجتماعی, علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: افت تحصيلي, بینش, دریافت و ارسال پیام, قاطعیت, کنترل عواطف, گوش دادن, مهارت هاي ارتباطی