%100تخفیف

اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی(مورد مطالعه: ادارات دولتی شهر لامرد)

تعداد142 صفحه در فایل word

کارشناسی ارشد

رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی

 

اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی(مورد مطالعه: ادارات دولتی شهر لامرد)

بیشترسازمان­ها،بیشازپیشتوجهخودرابهبالابردن دانش سازمانی و بکارگیری مدیریت دانش در سازمانهابه­منظورافزایش و بهبود عملکرد سازمانی معطوفداشتهاند. ازاینرونقشآموزشو بکارگیری مدیریت دانش و ابعاد آندرسازمانحائزاهمیتاست؛به­گونهایکهاین موضوعیکیازمهم­تریننگرانیهایمدیرانوسیاست­گذارانسازمان­هایاثربخشراتشکیلمی­دهد(عادلی، 1384). هدف از اين پژوهش بررسی و اولویت بندی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی در ادارات شهرلامرد است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ادارات دولتی شهر لامرد مي باشد که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول کوکران حجم نمونه برآورد شد و تعداد 145 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مدیریت دانش محقق ساخته و پرسشنامه استاندارد هرسی و گلداسمیت عملکرد سازمانی می‌باشد. روایی پرسشنامه با استفاده از تحلیل گویه و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 91/0 گزارش شد. داده­ها با استفاده از آمار توصیفی نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار، درصد و آمار استنباطی نظیر آزمون رگرسیون و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل برای هر سوال نشان داد که 1- بعدفرهنگ سازمانیدربهبود عملکرد سازمانیدر ادارات دولتی شهر لامردموثرمی‌باشد. 2- بعد حمایت مدیران سازمان دربهبود عملکرد سازمانیدر ادارات دولتی شهرلامردموثر می‌باشد. 3- بعد منابع انسانی دربهبود عملکرد سازمانیدر ادارات دولتی شهرلامردموثر می‌باشد. 4- بعد ساختار سازمانی دربهبود عملکرد سازمانیدر ادارات دولتی شهرلامردموثر می‌باشد. 5-بعد فن‌آوری اطلاعات دربهبود عملکرد سازمانیدر ادارات دولتی شهرلامردموثر می‌باشد. در نهایت نتایج آزمون فریدمن نشان داد که بعد فرهنگ سازمانی در اولویت رتبه بندی قرار دارد.

 

واژگان کلیدی: مدیریت دانش،فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، منابع انسانی، عملکرد سازمانی، حمایت مدیران.

چکیده 1

فصلاولکلیاتتحقیق 2

1-1: مقدمه 2

1-2: بیانموضوع : 3

1-3: اهمیتوضرورتتحقیق : 5

1-4: اهدافتحقیق : 7

1-4-1: هدفکلی : 7

1-4-2: اهداففرعی : 7

1-5: کاربردموضوع : 8

1-6:سئوالاتتحقیق: 8

1-6-1:سئوالاصلیتحقیق: 8

1-6-2:سئوالاتفرعیتحقیق: 8

1-7: فرضیاتتحقیق : 9

1-7-1: فرضیهاصلیتحقیق : 9

1-7-2: فرضیه‌هایفرعیتحقیق : 9

1-8: قلمروتحقیق : 9

1-8-1: قلمروموضوعی : 9

1-8-2: قلمروزمانی : 9

1-8-3: قلمرومکانی : 9

1-9: تعریفواژگانکلیدی : 10

1-9-1: تعریفعملیاتیعملکردسازمانی : 11

فصلدوم:مبانینظریتحقیق 12

2-1 : مقدمه 12

2-2 : تاریخچهوسیرتکاملمدیریتدانش: 14

2-3 : مفهومدانش : 15

2-4 : انواعدانش : 17

2-5 : تعاريفمختلفيازمديريتدانش : 17

2-6: مزايايمديريتدانش : 19

2-7: مزایایسازمانمتاثرازمدیریتدانش : 19

2-8: موانعاستقرارمدیریتدانشدرسازمانها : 20

2-9: مخازندانش : 21

2-10: نقشه‌هایدانش : 22

2-11: انواعنقشههايدانش : 22

2-12: برنامهريزيراهبردي : 25

2-13: ابزارهایلازمجهتمدیریتدانش: 25

2-14: روش‌هایشناسایي‌مديريتدانش : 27

2-15: راهبردهایمدیریتدانش : 28

2-16: مدلهایمدیریتدانش : 29

2-16-1 : مدلعموميدانشدرسازمان:(نمودار 2ـ 5) 29

2-16-2: مدلمدیریتدانشلیبوویتز(2000) : 30

2-16-3: مدلفیرستونومکالروی(2005) : 31

2-16-4 : مدلنوناكاوتاكوچي : 32

2-16-5 : مدلمفهومیدانش : 32

2-17 : مدیریتدانشوسرمایههایمنابعانسانی : 33

2-18 : عملکردسازمانی : 34

2-18-1 : مفهومعملکردسازمانی : 34

2-18-2 : سنجشعملکردسازمانی : 35

2-18-3 : رویکردهایسنجشعملکردسازمانی : 36

2-18-4 : مقیاس‌هایسنجشعملکردسازمانی : 37

2-18-5 : مدیریتعملکردسازمانی : 37

2-18-6 : ارتباطارزیابیومدیریتعملکردسازمانی : 38

2-18-7 : عواملموثربرعملکردسازمانی : 38

2-18-8 : مدل‌هایعملکردسازمانی : 39

2-18-8 -1 : مدلسینکوتاتل(1989) : 39

2-18-8 -2 : ماتریسعملکرد(1989) : 40

2-18-8-3 : مدلنتایجوتعیینکنندهها(1991) : 40

2-18-8 -4 : هرمعملکرد(1991) : 40

2-18-8 -5 : کارتامتیازدهیمتوازن(1992) : 41

2-18-8 -6 : مدلاچیو : 42

2-18-8 -7 : فرآیندکسبوکار(1996) : 44

2-18-8 -8 :مدلتعالیسازمان(EFQM)  : 45

2-18-8 -9 :مدلچارچوبمدوریواستیپل(2000) : 45

2-18-8 -10 :مدلجامعاجراییمدیریتعملکردسازمانها : 46

2ـ 19 : پیشینهتحقیق : 47

2ـ 19ـ 1 : پیشینهداخلی : 47

2ـ 19ـ 1 ـ 1 : تحقیقاتانجامشدهداخلیمدیریتدانش : 47

2ـ 19ـ 1 ـ 2 : تحقیقاتانجامشدهداخلیعملکردسازمانی : 48

2ـ19ـ2 : پیشینیهخارجی : 51

2ـ 19ـ 2 ـ 1 : تحقیقاتانجامشدهخارجیمدیریتدانش : 51

2ـ 19ـ 2 ـ 2 : تحقیقاتانجامشدهخارجیعملکردسازمانی : 52

2-20 :  چهارچوبنظریتحقیق (مدلمفهومی) : 54

فصلسوم: روشتحقیق 55

3ـ 1 ـمقدمه 55

3ـ 2 ـمراحلانجامتحقیق : 56

3ـ 2ـ1 :روشعلمیومراحلآن : 57

3ـ 3 ـروشوطرحتحقیق : 61

3ـ 4 ـجامعهآماریتحقیق : 62

3ـ 5 ـروشنمونه‌گیریوحجمنمونه : 70

3ـ 6 ـروشگردآوریداده‌ها : 71

3ـ 8 ـپایاییپرسشنامه : 73

3ـ 9 ـروایی( اعتبار) پرسشنامه : 74

3ـ 10 ـروشتجزیهوتحلیلدادهها : 75

3ـ10 ـ1 : تجزیهوتحلیلتوصیفی : 76

3ـ10 ـ2 : تجزیهوتحلیلاستنباطی : 76

فصلچهارم: تجزیهوتحلیلداده‌هایتحقیق 77

4-1- مقدمه 77

4-2- اطلاعاتجمعیتشناختی : 78

4-2-1ـجنسیت : 78

4-2-2ـسن : 79

4-2-3ـمیزانتحصیلات : 80

4-2-4ـسابقه‌یکار : 81

4-3- بررسیفرضیاتتحقیق : 82

4-4- مقايسهميانگينرتبهیموانعبااستفادهازآزمونفريدمن 90

فصلپنجم: بحثونتیجهگیری 91

5-1- مقدمه 91

5-2- تفسیریافتهها 92

5- 3- بحثونتیجهگیری 96

5-4- نتیجهگیریکلی 96

5-5- محدودیتهایتحقیق 97

5-5-1- محدودیتهایخارجازاختیارمحقق (محدودیتهایکاربردی) 97

5-5-2- محدودیتهایدراختیارمحقق (محدودیتهایتحقیقاتی) 97

5-6- پیشنهادهایتحقیق 98

5-6-1- پیشنهادهایکاربردی 98

5-6-2- پیشنهادهایتحقیقاتی 99

منابعوماخذ 101

پیوستها 113

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo