%31تخفیف

دانلود محصول:نقش تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری در پیش بینی شادکامی دانش آموزان مقطع متوسطه

تعداد 118 صفحات این فایل word

چکیده

هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری در پیش بینی شادکامی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گرمسار انجام گرفت. روش: روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه شهرستان گرمسار در سال 1392-93 بود. تعداد 272 دانش آموز (132 پسر و 145 دختر) در پژوهش حاضر شرکت داشتند که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل پرسش نامه شادکامی آکسفورد، پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شوارتز و مقیاس امید اشنایدر بود. داده های پژوهش با نرم افزار SPSS و روش آماری همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج بدست آمده در این پژوهش نشان داد که بین خودکارآمدی با شادکامی (41/0=r)، و تاب آوری با شادکامی(40/0=r)، و امید با شادکامی (38/0=r) و مؤلفه های آن (تفکر عاملی با شادکامی(31/0=r)،  و تفکر راهبردی با شادکامی (30/0=r) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که هر سه متغیر تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری توانستند روی هر رفته 20 درصد از  واريانس شادكامي را به صورت معنادار پیش بینی کنند.

       كليد واژه ها: شادکامی، تاب آوری، خودکارآمدی،  امیدواری.

 

فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                                                        صفحه    

فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1- مقدمه. 2

1-2- بيان مسأله. 4

1-3-  اهميت و ضرورت تحقيق.. 8

1-4- اهداف پژوهش10

1-4-1- هدف اصلی پژوهش10

1-4-2- اهداف فرعی.. 10

1-5-  فرضيه هاي پژوهش10

1-6-  تعاریف اصطلاحات و واژه ها 11

1-6-1- تعاريف نظری متغيرها 11

1-6- 2- تعاريف عملياتي متغیرها 11

فصل دوم: پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه. 14

2-2- شادکامی.. 14

2-3- تعاریف شادکامی.. 15

2-4- اثرات شادکامی.. 17

2-5- دیدگاه های نظری در مورد شادکامی.. 18

2-6- منابع و عوامل مرتبط با شادکامی.. 21

2-6-1- شادکامی و بعد شناختی.. 21

2-6-2- شادکامی و بعد عاطفی.. 25

2-6-3- شادکامی و بعد اجتماعی.. 27

2-6-4- شادکامی و بعد جسمانی.. 29

2-7- تاب آوری.. 30

2-8- تعاریف تاب آوری.. 31

2-9- عوامل مؤثر بر تاب آوری.. 33

2-10- ویژگی های افراد تاب آور. 33

2-11- مدل های تاب آوری.. 35

2-12- چارچوب تاب آوری کامپفر. 40

2-13- تئوری های تبیین تاب آوری.. 42

2-14- خودکارآمدی.. 43

2-15- تعریف خودکارآمدی.. 46

2-16- ابعاد خودکارآمدی ادراک شده. 47

2-17- منابع خودکارآمدی.. 47

2-18- فرآیندهای واسطه خودکارآمدی.. 50

2-19- ظرفیت ها و قابلیت مؤثر در خودکارآمدی.. 54

2-20- تأثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی بر روی باورهای خودکارآمدی.. 57

2-21- نقش باورهای خودکارآمدی در انگیزش رفتار و انتخاب اهداف آگاهانه. 57

2-22- امیدواری.. 59

2-23- تعاریف امیدواری.. 61

2-24- نظریه امید. 62

2-25- ابعاد امیدواری از منظر نظریه امیدواری اشنایدر. 63

2-26- نقش موانع در پرورش امیدواری.. 65

2-27- خلاصه امیدواری.. 67

2-28- پژوهش های انجام شده در داخل و خارج از کشور. 68

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

 

3-1- مقدمه. 72

3-2- طرح پژوهش72

3-3- جامعۀ  آماري.. 72

3-4- نمونۀ  آماري.. 72

3-5- روش نمونه گیری و روش اجرا 72

3-6- ابزار پژوهش73

3-7- روش تجزیه و تحليل داده ها 74

فصل چهارم: یافته های پژوهش

4-1- مقدمه. 76

4-2-بخش اول: اطلاعات توصیفی.. 76

4-3- بخش دوم: اطلاعات استنباطی.. 77

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- بحث و نتیجه گیری.. 81

5-2- محدودیت های پژوهش90

5-3- پیشنهادهای پژوهش90

منابع

منابع فارسی.. 93

منابع لاتین.. 96

 

پیوست ها

پیوست ها 104

 

فهرست جدول ها

     عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

جدول 4-1 توزیع فراروانی آزمودنی ها بر حسب جنسیت، پایه و رشته تحصیلی…………………………………………….76

  • جدول 4-2 شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………….77

جدول 4-3 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………78

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون شادکامی از روی تاب آوری، خودکارآمدی و امید……………………………………..78

جدول5-4  تحليل واريانس مربوط به رگرسیون شادكامي از روي آوري، خود كارامدي و  اميد………………..79

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo