فصل اول: کلیات پژوهش
عنوان صفحه
پیشگفتار…………………………………………………………………………………………………………………………………………………1
-
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..2
-
بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………..3
-
اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………………………5
-
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..6
-
هدف کلی………………………………………………………………………………………………………………………….6
-
اهداف جزیی……………………………………………………………………………………………………………………..6
-
-
سئوالهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………6
-
سئوال اصلی………………………………………………………………………………………………………………………6
-
سئوالهای فرعی……………………………………………………………………………………………………………….6
-
-
تعريف واژهها و اصطلاحات……………………………………………………………………………………………….7
-
تعریف مفهومی…………………………………………………………………………………………………………………7
-
تعریف عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………………7
-
فصل دوم: ادبیات پژوهش
-
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..8
بخش اول
-
پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………..9
-
عوامل آموزشی – آموزشگاهی………………………………………………………………………………………….9
-
روش تدریس…………………………………………………………………………………………………………………….9
-
ارزشیابی…………………………………………………………………………………………………………………………10
-
جو اجتماعی مدرسه………………………………………………………………………………………………………10
-
سلامت سازمانی مدرسه…………………………………………………………………………………………………11
-
جو عاطفی کلاس…………………………………………………………………………………………………………..11
-
مشارکت در یادگیری……………………………………………………………………………………………………..11
-
-
عوامل روان شناختی………………………………………………………………………………………………………12
-
نظریهی یادگیری خود تنظیمی…………………………………………………………………………………….12
-
-
عنوان صفحه
-
صفات شخصیتی…………………………………………………………………………………………………………….14
-
سبکهای یادگیری………………………………………………………………………………………………………..14
-
هوش هیجانی…………………………………………………………………………………………………………………15
-
منبع کنترل……………………………………………………………………………………………………………………15
-
عزت نفس و خود پنداره………………………………………………………………………………………………..16
-
هوش و استعداد……………………………………………………………………………………………………………..16
-
عوامل خانوادگی……………………………………………………………………………………………………………..17
-
سبکهای فزرند پروری………………………………………………………………………………………………….17
-
موقعیت اقتصادی و اجتماعی…………………………………………………………………………………………18
-
اشتغال مادران………………………………………………………………………………………………………………..18
-
بخش دوم
-
انضباط……………………………………………………………………………………………………………………………19
-
انواع انضباط…………………………………………………………………………………………………………………..19
-
انضباط شخصی………………………………………………………………………………………………………………19
-
انضباط تحمیلی……………………………………………………………………………………………………………..19
-
انضباط واسطهای……………………………………………………………………………………………………………20
-
انضباط به معنی حفظ نظم و مقررات……………………………………………………………………………20
-
-
هدف نضباط…………………………………………………………………………………………………………………..20
-
فنون انضباط…………………………………………………………………………………………………………………..20
-
فن انضباطی قدرت طلب……………………………………………………………………………………………….21
-
فن انضباطی آسان گیر…………………………………………………………………………………………………..21
-
فن انضباطی دموکراتیک………………………………………………………………………………………………..21
-
-
انضباط آموزشی……………………………………………………………………………………………………………..21
-
پایگاه اجتماعی – اقتصادی خانواده و انضباط آموزشگاهی…………………………………………..22
-
روابط انسانی کار گزاران آموزشگاه و انضباط آموزشگاهی…………………………………………….23
-
نا همنوایی گروه دوستان و انضباط آموزشگاهی……………………………………………………………25
-
خود پندارهی تحصیلی و انضباط آموزشگاهی……………………………………………………………….26
-
بخش سوم
-
فوق برنامه………………………………………………………………………………………………………………………27
-
فعالیتهای تربیتی…………………………………………………………………………………………………………27
-
فعالیتهای اجتماعی……………………………………………………………………………………………………..28
-
عنوان صفحه
-
دیدگاههای موجود…………………………………………………………………………………………………………29
-
فلسفه و اخلاق………………………………………………………………………………………………………………29
-
جامعه شناسی………………………………………………………………………………………………………………..29
-
روان شناسی………………………………………………………………………………………………………………….29
-
علوم تربیتی……………………………………………………………………………………………………………………29
-
-
هدف فعالیتهای تربیتی – اجتماعی……………………………………………………………………………29
-
انواع فعالیتهای فوق برنامه…………………………………………………………………………………………..29
-
فوق برنامهی متصل……………………………………………………………………………………………………….29
-
فوق برنامهی مستقل………………………………………………………………………………………………………30
-
فوق برنامهی مستقل برون مدرسه………………………………………………………………………………..30
-
فوق برنامهی مستقل درون مدرسه……………………………………………………………………………….30
-
فوق برنامهی عام…………………………………………………………………………………………………………….30
-
فوق برنامهی خاص………………………………………………………………………………………………………..30
-
-
ويژگی فعالیتهای فوق برنامه و اصول حاکم بر آن………………………………………………………30
-
ارزش و اهمیت فعالیتهای فوق برنامه…………………………………………………………………………31
-
حفظ کودکان در مسیر درست………………………………………………………………………………………33
-
بالا رفتن پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………33
-
بهبود مهارتهای اجتماعی و روابط دانش آموزان با بزرگسالان و همسالان………………..33
-
تقویت رابطه بین مدرسه، خانواده و جامعه…………………………………………………………………..34
-
-
برنامه ریزی فعالیتهای فوق برنامه………………………………………………………………………………34
-
زمان………………………………………………………………………………………………………………………………..34
-
مربی……………………………………………………………………………………………………………………………….34
-
هدفمندی……………………………………………………………………………………………………………………….34
-
آگاهی بخشی………………………………………………………………………………………………………………….35
-
رفع موانع………………………………………………………………………………………………………………………..35
-
نقش فعال فراگیران……………………………………………………………………………………………………….35
-
توجه به ويژگیهای مختلف فرهنگی و اجتماعی افراد………………………………………………….35
-
-
عوامل مؤثر در استقبال از فعالیتهای فوق برنامه………………………………………………………..36
-
خصوصیات عاملان اجرایی……………………………………………………………………………………………..36
-
نوع و محتوای برنامه ها………………………………………………………………………………………………….36
-
روش و شیوههای تربیتی مدارس…………………………………………………………………………………..36
-
عنوان صفحه
-
توجه به نیازهای فردی دانش آموزان…………………………………………………………………………….37
-
شرایط محیطی……………………………………………………………………………………………………………….37
بخش چهارم
-
فعالیتهای یادگیری………………………………………………………………………………………………………37
-
یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………38
-
اهمیت یادگیری…………………………………………………………………………………………………………….39
-
دستاوردهای یادگیری……………………………………………………………………………………………………39
-
عوامل مؤثر بر یادگیری………………………………………………………………………………………………….40
-
انگیزه و هدف…………………………………………………………………………………………………………………40
-
آمادگی یادگیرنده…………………………………………………………………………………………………………..40
-
تجربیات قبلی…………………………………………………………………………………………………………………41
-
روش تدریس معلم…………………………………………………………………………………………………………41
-
سبک یادگیری دانش آموزان…………………………………………………………………………………………41
-
فعالیت یادگیرنده……………………………………………………………………………………………………………41
-
-
اصل فعالیت……………………………………………………………………………………………………………………42
-
ماهیت تجربه………………………………………………………………………………………………………………….42
-
فعالیتهای یادگیری………………………………………………………………………………………………………42
-
اصول حاکم بر انتخاب تجارب و فعالیتهای یادگیری………………………………………………….43
-
بخش پنجم
-
پیشینهی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………..44
-
پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………………………………..44
-
پژوهشهای خارجی……………………………………………………………………………………………………….47
-
فصل سوم: روش پژوهش
-
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..58
-
روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….59
-
جامعهی آماری……………………………………………………………………………………………………………….59
-
تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….59
-
روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………..59
-
ابزار جمع آوری دادهها…………………………………………………………………………………………………..59
-
پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………60
-
روایی………………………………………………………………………………………………………………………………61
عنوان صفحه
-
روش جمع آوری دادهها…………………………………………………………………………………………………61
-
روشهای آماری……………………………………………………………………………………………………………..61
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
-
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..62
-
بررسی توصیفی دادههای پژوهش………………………………………………………………………………….63
-
بررسی استنباطی دادههای پژوهش……………………………………………………………………………….66
-
بررسی توصیفی و استنباطی مؤلفهی پیشرفت تحصیلی………………………………………………70
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
-
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..73
-
بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………….74
-
سئوال اول………………………………………………………………………………………………………………………76
-
سئوال دوم……………………………………………………………………………………………………………………..76
-
سئوال سوم…………………………………………………………………………………………………………………….78
-
سئوال چهارم………………………………………………………………………………………………………………….79
-
سئوال پنجم……………………………………………………………………………………………………………………80
-
سئوال ششم…………………………………………………………………………………………………………………..82
-
-
محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………..83
-
پيشنهادهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………..84
-
پيشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………….84
-
پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………….84
-
سطح کلان………………………………………………………………………………………………………………………85
-
سطح مياني و خرد………………………………………………………………………………………………………..85
-
-