%34تخفیف

بررسي رابطه عملكرد مديريتي مديران آموزشي با رضايتمندي كاركنان آموزش ودانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمان  سال تحصيلي92-91

تعداد93صفحه در فایل word

گروه مدیریت آموزشی

كارشناسي ارشد در رشته مدیریت آموزشی (M.A)

بررسي رابطه عملكرد مديريتي مديران آموزشي با رضايتمندي كاركنان آموزش ودانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمان  سال تحصيلي92-91

 

چكيده:

عنوان تحقیق حاضر، بررسی رابطه عملكرد مديريتي مديران آموزشي با رضايتمندي كاركنان آموزش و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمان می باشد که با هدف شناسایی رابطه و میزان رضایتمندی صورت گرفته است. لذا درا ین پژوهش رابطه بین عملکردهای مدیران آموزش با کارکنان آموزش و دانشجویان به عنوان مشتریان دانشگاه مطالعه می شود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان آموزش دانشگاه
علوم پزشکی کرمان که تعداد آنها70 نفراست با حجم نمونه 60 نفر و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان(شامل هفت دانشکده) که تعداد آنها 2900 نفر است و با حجم  نمونه 246 نفر در نیمسال دوم تحصیلی92-1391 با استفاده از روش همبستگی انجام پذیرفت. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه های رضایتمندی کارکنان و رضایتمندی دانشجویان صورت پذیرفت. روایی پرسشنامه رضايتمندي كاركنان (85 درصد) توسط محقق درسال (1392) به دست آمده است. وپایایی آن ازطریق آزمون آلفای کرونباخ توسط محقق(91درصد) اعلام شده است.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss,version20، آمار توصیفی و استنباطی (آزمون همبستگی کندال، اسپرمن وt مستقل وt  تک نمونه ای) استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که رابطه معناداری عملكرد مديريتي مديران آموزشي و رضايتمندي كاركنان آموزش ودانشجويان دانشگاه
علوم پزشكي كرمان وجود دارد؛ اما تفاوت معنادار آماری بین عملکرد مدیریتی مدیران آموزش و رضایتمندی زنان و مردان دانشجوو رضایتمندی زنان ومردان کارمند آموزش از نظر جنسیت وجود ندارد.

واژه های کلیدی : عملکردهای مدیریتی، رضایتمندی

فهرست مطالب

عنوان                                         صفحه

فصل اول: كليات پژوهش

1-1 مقدمه……………………………….. 2

1-2 بيان مسأله ………………………….. 3

1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقيق……………… 5

1-4 اهداف مشخص تحقيق……………………… 7

       1-4-1 اهداف اصلي…………………….. 7

       1-4-2 اهداف ویژه ……………………. 7

1-5  فرضيه‏هاي تحقیق………………………. 8

1-6متغيرهاي تحقيق……………………………………………………………………………………………………..8

    1-6-1 متغیر پیش بین: عملكرد مديريتي مديران آموزشي……………………………………………..8

    1-6-2 متغیرملاک: رضايتمندي كاركنان آموزش ودانشجويان دانشگاه…………………………….8

1-7 قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………..8

    1-7-1 قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………..8.

    1-7-2 قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………8

    1-7-3 قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………..8.

1-8 تعريف نظری وعملیاتی متغیرها……………. .8

   1-8-1 تعريف نظري عملكردهاي مديريتي………. 8

      1-8-2 تعريف عملياتي عملكردهاي مديريتي…… 9

      1-8-3 تعريف نظري رضایتمندی……………… 9

      1-8-4 تعريف عملياتي رضایتمندی…………… 9

فصل دوم: ادبيات و پيشينه پژوهش

2-1 مقدمه……………………………….. 11

2-2 تاریخچه مدیریت……………………….. 11

2-3 كليات مهارت‌های سه‌گانه مدیریت…………… 12

2-4 مهارتهای ضروری مدیران سازمانهای آموزشی….. 14

2-5 وظایف مدیران نسبت به کارمندان………….. 16

2-6 كليات مديريت آموزشي…………………… 16

2-7 نظريه هاي کلاسيک مديريت………………… 18

   2-7- 1نظريه مديريت علمي……………………………………………………………………………………..19

      2-7- 2نظريه مديريت اداري (اصول گرايان)……………………………………………………………….19

      2-7- 3-نظريه بوروکراسي ……………………………………………………………………………………….19

      2-7- 4-مکتب روابط انساني…………………………………………………………………………………….20

      2-7- 5-تئوري مقداري مديريت (علم مديريت)………………………………………………………….21

      2-7- 6-نگرش سيستمي- مديريت نظام گرا……………………………………………………………….21

      2-7- 7-مديريت اقتضايي………………………………………………………………………………………..21

    2-8 تاثير تئوري هاي مديريت بر مديريت آموزشي………………………………………………………..22

2-9 تئوري پيشنهادي محقق: روابط انساني…………………………………………………………………….23

       2-9- 1- شاخص هاي روابط انساني مطلوب درمحيط آموزشي……………………………………24

   2-10 تعاریف…………………………….. 25

2-11 وظایف اساسی مدیریت آموزشی…………….. 29

2-12 پیشینه تحقیق………………………… 30

     2-12-1 پیشینه داخلي……………………………………………………………………………………………30

     2-12-2 پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………………..34

   2-13 مدل تحليلي…………………………………………………………………………………………………………35

فصل سوم : روش پژوهش

3-1 مقدمه……………………………….. 37

3-2 روش شناسی تحقیق………………………. 37

3-3 متغیرها……………………………… 38

3-4 ابزار گردآوري داده‏ها …………………. 38

    3-4-1 مطالعات کتابخانه ای……………… 38

        3-4-2 پرسشنامه……………………… 38

3-5 جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه …. 39

3-6 روش‌ها تجزيه و تحليل داده‏ها…………….. 39

       3-6-1پرسشنامه رضايتمندي………………. 39

     3-6-2 روایی ………………………… 40

         3-6-3 پایایی ……………………… 40

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4-1 مقدمه……………………………….. 42

4-2 تحلیل توصیفی داده ها………………….. 42

4-2 تحلیل استنباطی داده ها………………… 53

فصل پنجم: نتيجه گيري، پيشنهادات

5-1 مقدمه……………………………….. 66

5-2  جمع بندی نتایج ……………………… 66

        5-2-1 بررسی فرضیه های تحقیق …………. 66

    5-2-2 بحث ونتیجه گیری ………………… 68

5-3 پیشنهادات …………………………… 69

        5-3-1 پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی … 69

        5-3-2 پیشنهادات کاربردی براساس نتایج پژوهشی  69

5-4 محدودیتهای پژوهش …………………….. 70

منابع و ماخذ…………………………….. 71

منابع لاتین………………………………. 74

ضمائم…………………………………… 75

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………80

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                         صفحه

جدول شماره (4-1-1) توزیع فراوانی  پاسخگویان برحسب رده سنی    42

جدول شماره (4-1-2) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت 43

جدول شماره (4-1-3) توزیع فراوانی دانشجویان برحسب دانشکده     45

جدول شماره (4-1-4) توزیع فراوانی کارمندان آموزش برحسب میزان تحصیلات    46

جدول شماره (4-1-5) توصیف کمی متغیر عملکرد فنی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………………………… 47

جدول شماره (4-1-6) توصیف کمی متغیر عملکرد ادراکی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………………… 48

جدول شماره (4-1-7) توصیف کمی متغیر عملکرد انسانی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………………… 49

جدول شماره (4-1-8) توصیف کمی متغیر عملکرد فنی براساس پاسخ دهی کارمندان آموزش…………………………………………. 50

جدول شماره (4-1-9) توصیف کمی متغیر عملکرد انسانی براساس پاسخ دهی کارمندان آموزش…………………………………………. 51

جدول شماره (4-1-10) توصیف کمی متغیر عملکرد ادراکی  براساس پاسخ دهی کارمندان آموزش…………………………………. 52

جدول شماره (4-2-1) آزمون فرضیه اصلي اول براساس ضریب همبستگی ااسپرمن وکندال ……………………………………….. 54

جدول شماره (4-2-2) آزمون فرضیه فرعي اول براساس ضریب همبستگی وکندال    54

جدول شماره (4-2-3) آزمون فرضیه فرعي دوم  براساس ضریب همبستگی وکندال   55

جدول شماره (4-2-4) آزمون فرضیه فرعي سوم  براساس ضریب همبستگی وکندال   57

جدول شماره (4-2-5) آزمون فرضیه اصلي دوم براساس ضریب همبستگی ااسپرمن وکندال ……………………………………….. 58

جدول شماره (4-2-6) آزمون فرضیه فرعي چهارم  براساس ضریب همبستگی وکندال 59

جدول شماره (4-2-7) آزمون فرضیه فرعي پنجم  براساس ضریب همبستگی وکندال  60

جدول شماره (4-2-8) آزمون فرضیه فرعي ششم  براساس ضریب همبستگی وکندال   62

جدول شماره (4-2-9) آزمون فرضیه  فرعي هفتم براساس آزمون t   مستقل 63

جدول شماره (4-2-10) آزمون فرضیه فرعي هشتم  براساس آزمون t   مستقل      63

فهرست نمودارها

عنوان                                         صفحه

نمودار شماره (4-1-1) نمودار میله ای برای سن دانشجویان  43

نمودار شماره (4-1-2) نمودار میله ای برای جنسیت دانشجویان    44

نمودار شماره (4-1-3) نمودار میله ای برای سن کارمندان آموزش  44

نمودار شماره (4-1-4) نمودار میله ای برای توزیع فراوانی دانشجویان برحسب دانشگده……………………………… 46

نمودار (4-1-5) نمودار میله ای کارمندان آموزش برحسب میزان تحصیلات 47

نمودار شماره (4-1-6) هیستوگرام برای توصیف کمی متغیر عملکرد فنی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………….. 48

نمودار شماره (4-1-6) هیستوگرام برای توصیف کمی متغیر عملکرد فنی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………….. 48

نمودار شماره (4-1-6) هیستوگرام برای توصیف کمی متغیر عملکرد فنی براساس پاسخ دهی دانشجویان……………………………….. 48

نمودار شماره  (4-1-7) هیستوگرام برای متغیر بعد آگاهی اجتماعی درهوش هیجانی……………………………………. 75

نمودار شماره (4-1-8) توصیف کمی متغیر مدیریت رابطه از مولفه هوش اجتماعي…………………………………… 76

نمودار شماره (4-1-9) هیستوگرام برای متغیر هوش هیجانی   77

نمودار شماره (4-1-10) نمودار میله ای برای متتغیر پیشرفت تحصیلی  78

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo