%34تخفیف
بررسی رابطه بین هوش معنوی با مهارت های ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 92-1391
تعداد137 صفحه در فایل word
ارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی
بررسی رابطه بین هوش معنوی با مهارت های ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 92-1391بررسی رابطه بین هوش معنوی با مهارت های ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 92-1391
چكيده:این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش معنوی با مهارت های ارتباطی انجام شدوروش پژوهش توصیفی/همبستگی بود.جامعه آماری این پژوهش عبارت بوداز کارکنان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی92-91 که شامل 520 نفر(270 مرد و 250 زن) بودند که از بین آنها 220 نفر(114مردو106زن) به صورت تصادفی طبقه ای وبراساس جدول کرجسی ومورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: 1- پرسشنامه هوش معنوی هیلد برانت (2011)باپایایی88/0، 2-پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون (1990)با پایایی80/0. در نهایت داده های جمع آوری شده ازطریق پرسشنامه، با روش های مناسب آماری از جمله جدول،نمودار،میانگین،فراوانی،درصد فراوانی،انحراف معیار،آزمون t تک گروهی، t مستقل، همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک متغیره آنوا ورگرسیون چند متغیره به روش همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایجی که از بررسی سوالات و فرضیات پژوهش به دست آمد عبارتند از:میزان هوش معنوی ومهارتهای ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان در حد زیاد می باشد. از بین مولفه های هوش معنوی تنها متغیر تولید معنی شخصی عامل پیش بینی کننده مهارت های ارتباطی بود و سایر متغیرها پیش بینی کننده معنادار این متغیر نبودند.بین تمامی مولفه های هوش معنوی (بجز میزان آگاهی)بامهارتهای ارتباطی رابطه وجود دارد. میزان هوش معنوی مردان بیشتر از زنان است ولی بین میزان هوش معنوی کارکنان دانشگاه لرستان از نظر سن، سنوات خدمت و میزان تحصیلات تفاوت وجود ندارد و بین میزان مهارت های ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان از لحاظ ویژگی های جمعیت شناختی(جنس، سن، سنوات خدمت و میزان تحصیلات) تفاوت وجود ندارد. |
واژههای کلیدی: هوش معنوی، مهارت های ارتباطی.کارکنان دانشگاه لرستان |