%46تخفیف
بررسی تأثیر برنامه درسی کارآفرینی در تعامل با خودکارآمدي بر ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه تبریز
تعداد110صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد
در رشته علوم تربیتی – گرایش برنامه ریزی درسی
بررسی تأثیر برنامه درسی کارآفرینی در تعامل با خودکارآمدي بر ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه تبریز
کلمات کلیدی: برنامه درسی کارآفرینی ، خود کارآمدی، روحیه کارآفرینی |
چکیده: هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر برنامه درسی کارآفرینی در تعامل با خودکارآمدي بر ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه تبریز می باشد. روش تحقیق در این مطالعه از نوع علی و مقایسه ای است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی در رشتههای کشاورزی، علوم پایه و فنی و مهندسی تشکیل میدهد که مجاز بودند درس کارآفرینی را در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی1391-1392 به عنوان 2 واحد درسی انتخاب کنند. تعداد دانشجویانی که درس کارآفرینی را در نیمسال اول و دوم سال1391-1392 گذراندهاند 198 نفر میباشد. بنابراین بر اساس جدول مورگان 133 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد و با 133نفر از دانشجویانی که درس کارآفرینی را آموزش ندیدهاند در رشتههای مورد مطالعه مقایسه شده است. ابزار مورد استفاده این پژوهش پرسشنامه روحیه کارآفرینی و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر بوده است. داده های حاصل از این پژوهش از طریق نرم افزار SPSS و به روش تحلیل واریانس چند عاملی (ما نوا ) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر آن است که آموزش برنامه درسی کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی و مؤلفه های آن در دانشجویان تأثیر مثبت دارد ولی آموزش برنامه درسی کارآفرینی در تعامل با خود کارآمدی بر مؤلفه های روحیه کارآفرینی تأثیری ندارد.
|