%34تخفیف
بررسی تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه دشمن زیاری در سال تحصیلی 88-87 .
تعداد82 صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد M.A .
رشته: برنامه ریزی درسی
بررسی تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی
دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه دشمن زیاری در سال تحصیلی 88-87 .
پژوهش حاضرباهدف بررسي تأثيرارائه تكليف به روش حل تمرين برعملكردتحصيلي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي آموزش وپرورش منطقه دشمن زياري در سال تحصيلي 87 – 88 موردبررسي قرارگرفته است.
باتوجه به ماهيت واهداف تحقيق اين تحقيق از نوع شبه تجربي(آزمايشي)بوده است.به اين صورت كه دو گروه آزمودني انتخاب شدند.گروهي كه تكاليف تمريني به آن هاارائه شده،به عنوان گروه آزمايش؛وگروه ديگر که تكاليف تمريني به آن ها ارائه نشده است،عنوان گروه كنترل بوده اند.در اين پژوهش از طرح پيش آزمون – پس آزمون استفاده شده است.
جامعه آماري اين تحقيق شامل كليه دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي آموزش و پرورش منطقه دشمن زياري در سال تحصيلي 87 – 88 است ،كه با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه دشمن زياري كليه دانش آموزان اين پايه كه در حال تحصيل بوده اند،131نفر مي باشد . بادرنظر گرفتن تعداد كل جامعه آماري،تعدادافراد نمونه 30 نفر انتخاب شده اند ، كه از اين تعداد 15 نفر گروه آزمايش و 15 نفر گروه كنترل را شامل شده است.محقق اطلاعات رااز چند طرق مختلف از جمله : مراجعه كتابخانه اي،پرسشنامه عملكرد تحصيلي EPT جمع آوري كرده و سپس به تجزيه و تحليل آن ها پرداخته است .و فرضيه هاي تدوين شده خود را مورد ارزيابي قرار داده و بر اساس نتايج آزمون،فرضيه هارا نتيجه گيري كرده و پاسخ مسأله خود را يافته است. به منظور تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق در سطح آمار توصيفي از شاخص هاي فراواني،ميانه و درصد استفاده شده است .
براي آزمون فرضيات تحقيق از روش آماري كو واريانس استفاده شده است.لازم به ذكر است جهت تسهيل و دقت در تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار آماري SPSS استفاده شده است .
نتايج تحقيق نشان مي دهد كه ارائه تكليف به روش حل تمرين بر عملكرد تحصيلي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي آموزش و پرورش منطقه دشمن زياري تأ ثير دارد .
كليد واژه:ارائه تكليف،حل تمرين،عملكرد تحصيلي .
دسته: علوم اجتماعی, علوم انسانی, علوم تربیتی
برچسب: حل تمرين, عملكرد تحصيلي, كليد واژه:ارائه تكليف