عنوان |
صفحه |
|||
تشکر و قدردانی…………………………………………………………………………………………………………………… |
د |
|||
اهدا …………………………………………………………………………………………………………………………………… |
هـ |
|||
فهرست مطالب…………………………………………………………………………………………………………………….. |
و |
|||
فهرست پیوستها………………………………………………………………………………………………………………… |
ط |
|||
فهرست جدولها………………………………………………………………………………………………………………….. |
ط |
|||
فهرست شکل ها ………………………………………………………………………………………………………………….. |
ی |
|||
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
1 |
|||
فصل اول: کلیات پژوهش |
||||
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
3 |
|||
بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………. |
5 |
|||
اهمیت و ضرورت انجام پژوهش…………………………………………………………………………………………. |
7 |
|||
اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….. |
9 |
|||
فرضیات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. |
10 |
|||
تعریف مفاهیم و اصطلاحات به صورت مفهومی …………………………………………………………………… |
10 |
|||
تعریف واژهها، اصطلاحات و مفاهیم به صورت عملیاتی ……………………………………………………….. |
12 |
|||
فصل دوم: ادبیات پژوهش |
||||
مقدمه فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….. |
15 |
|||
آموزش ریاضی …………………………………………………………………………………………………………………. |
15 |
|||
اهمیت آموزش درس ریاضی ……………………………………………………………………………………………… |
17 |
|||
روش های سنتی در تدریس ریاضی ……………………………………………………………………………………. |
17 |
|||
چالش های پیش روی روش های یاددهی یادگیری ریاضی در دوره ابتدایی ……………………………… |
18 |
|||
رفتار ریاضی چیست؟ ……………………………………………………………………………………………………….. |
20 |
|||
تأثیر ریاضیات در زندگی ……………………………………………………………………………………………………. |
20 |
|||
اهمیت تدریس هندسه ……………………………………………………………………………………………………….. |
21 |
|||
کاربرد هندسه در زندگی ……………………………………………………………………………………………………. |
22 |
|||
سطوح یادگیری مفاهیم هندسی …………………………………………………………………………………………… |
23 |
|||
مفاهیم توپولوژیک هندسی در دوره ابتدایی ………………………………………………………………………….. |
24 |
|||
اوریگامی …………………………………………………………………………………………………………………………. |
25 |
|||
اوریگامی برای آموزش و هنر ……………………………………………………………………………………………… |
26 |
|||
تاریخچه فراکتال ……………………………………………………………………………………………………………….. |
27 |
|||
فراکتال چیست؟ ……………………………………………………………………………………………………………….. |
27 |
|||
چگونگی ساخت انواع فراکتال ……………………………………………………………………………………………. |
28 |
|||
خود همانندی در اشکال هندسی (فراکتال) …………………………………………………………………………… |
31 |
|||
آموزش هندسه به روش موزاییک کاری ……………………………………………………………………………….. |
31 |
|||
آموزش هندسه به روش کتاب سازی …………………………………………………………………………………… |
33 |
|||
لزوم استفاده از رایانه در آموزش …………………………………………………………………………………………. |
35 |
|||
تاریخچه ی ایجاد و استفاده از انیمیشن ………………………………………………………………………………… |
36 |
|||
اهمیت و کاربرد انیمیشن در آموزش ……………………………………………………………………………………. |
37 |
|||
کاربرد انیمیشن در آموزش هندسه ………………………………………………………………………………………. |
37 |
|||
ادراک بصری و هندسه ………………………………………………………………………………………………………. |
38 |
|||
هوش های چند گانه …………………………………………………………………………………………………………. |
39 |
|||
هوش منطقی – ریاضی ……………………………………………………………………………………………………… |
40 |
|||
هوش فضایی/دیداری ………………………………………………………………………………………………………… |
41 |
|||
رابطه هوش فضایی و هندسه ……………………………………………………………………………………………… |
42 |
|||
پیشینه پژوهش در داخل ایران …………………………………………………………………………………………….. |
43 |
|||
پیشینه پژوهش در خارج ایران ……………………………………………………………………………………………. |
44 |
|||
فصل سوم: روش شناسی پژوهش |
||||
مقدمه فصل سوم ………………………………………………………………………………………………………………. |
50 |
|||
نوع و روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… |
50 |
|||
متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………… |
50 |
|||
ابزارهای اندازه گیری و شیوه اندازه گیری متغیرها …………………………………………………………………. |
51 |
|||
روایی و پایایی ابزار……………………………………………………………………………………………………………. |
54 |
|||
روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………….. |
55 |
|||
جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………. |
56 |
|||
حجم نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………. |
56 |
|||
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………. |
57 |
|||
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها |
||||
مقدمه فصل چهارم ……………………………………………………………………………………………………………. |
59 |
|||
تحلیل فرضیات پژوهش (آمار استنباطی) ……………………………………………………………………………… |
59 |
|||
جمع بندی نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در بررسی فرضیات پژوهش ……………………………………… |
73 |
|||
فصل پنجم: تفسیر یافتهها |
||||
مقدمه فصل پنجم ……………………………………………………………………………………………………………… |
75 |
|||
خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. |
75 |
|||
بحث و تفسیر یافتهها ………………………………………………………………………………………………………… |
76 |
|||
پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………………… |
78 |
|||
پیشنهادهایی پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………. |
79 |
|||
محدودیتهای در اختیار پژوهشگر………………………………………………………………………………………. |
79 |
|||
محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر ……………………………………………………………………………. |
80 |
|||
منابع |
|
|||
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………. |
81 |
|||
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
86 |
|||
پیوستها |
||||
طرح درس های آموزشی ………………………………………………………………………………………………….. |
89 |
|||
فهرست جداول |
||
جدول شماره (1-2). هوش های هشت گانه گاردنر ………………………………………………………………. |
39 |
|
جدول شماره (2-2). خلاصه ی مطالعات تجربی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع پژوهش ……… |
46 |
|
جدول شماره (1-3). طرح شبه آزمایشی مورد استفاده در پژوهش ……………………………………………. |
50 |
|
جدول شماره (2-3). توزیع نمونه های آماری مورد مطالعه در گروه های شش گانه ……………………. |
56 |
|
جدول شماره (1-4). نتایج تحلیل واریانس میزان یادگیری مفاهیم ساده شناختی ………………………… |
59 |
|
جدول شماره (2-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان یادگیری مفاهیم ساده شناختی …………………….. |
60 |
|
جدول شماره (3-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل مفاهیم ساده شناختی ………………. |
60 |
|
جدول شماره (4-4). نتایج تحلیل واریانس میزان یادگیری مفاهیم متوسط شناختی ……………………… |
61 |
|
جدول شماره (5-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان یادگیری مفاهیم متوسط شناختی ………………….. |
62 |
|
جدول شماره (6-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل مفاهیم متوسط شناختی …………… |
62 |
|
جدول شماره (7-4). نتایج تحلیل واریانس میزان یادگیری مفاهیم مشکل شناختی ………………………. |
63 |
|
جدول شماره (8-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان یادگیری مفاهیم مشکل شناختی ………………….. |
64 |
|
جدول شماره (9-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل مفاهیم مشکل شناختی ……………. |
64 |
|
جدول شماره (10-4). نتایج تحلیل واریانس میزان یادگیری مفاهیم هندسی ………………………………. |
65 |
|
جدول شماره (11-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان یادگیری مفاهیم هندسی …………………………… |
66 |
|
جدول شماره (12-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل مفاهیم هندسی …………………….. |
66 |
|
جدول شماره (13-4). نتایج تحلیل واریانس میزان خلاقیت گروهای شش گانه …………………………. |
67 |
|
جدول شماره (14-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان خلاقیت گروهای شش گانه ……………………… |
68 |
|
جدول شماره (15-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل خلاقیت گروهای شش گانه …. |
68 |
|
جدول شماره (16-4). نتایج تحلیل واریانس میزان هوش منطقی ریاضی گروه های شش گانه ……… |
69 |
|
جدول شماره (17-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان هوش منطقی ریاضی گروه های شش گانه ….. |
70 |
|
جدول شماره (18-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل هوش منطقی ریاضی گروه ها…. |
70 |
|
جدول شماره (19-4). نتایج تحلیل واریانس میزان هوش فضایی گروه های شش گانه ……………….. |
71 |
|
جدول شماره (20-4). نتایج تحلیل کوواریانس میزان هوش فضایی گروه های شش گانه ……………. |
72 |
|
جدول شماره (21-4). مقایسه ی میانگین های قبل و بعد از تعدیل هوش فضایی گروه ها ………….. |
72 |
|
جدول شماره (22-4). خلاصه نتایج آزمون تحلیل کوواریانس مقایسه ی متغیرهای هفت گانه …….. |
73 |
|
فهرست اشکال |
||
شکل شماره (1-2). طرح موزاییک کاری ……………………………………………………………………………….. |
32 |
|