%41تخفیف

دانلود پروژه:ارزیابی عملکرد عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین صنایع غذایی (مطالعه موردی: صنایع لبنی مانیزان)

تعداد187صفحه در فایل word

کارشناسي ارشد (M. A.)

رشته: مدیریت بازرگانی (بازاریابی)

ارزیابی عملکرد عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین صنایع غذایی (مطالعه موردی: صنایع لبنی مانیزان)

چکیده

امروزه شرکت ها نیازمند هستند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرآیندهای تولیدی از مواد خام تا کالاهای مصرفی نهایی ایجاد کنند. زنجیره تأمین به عنوان یک رویداد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا،اطلاعات و جریان پولی،توانایی پاسخگویی به این شرایط را دارد.بنابراین در پژوهش حاضر با عنوان ارزیابی عملکرد عوامل موثر بر زنجیره تأمین، که این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب نوع داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی -همبستگی است. با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه که توسط 217نفر از پرسنل شرکت مانیزان پاسخ داده شده،و به منظور کشف رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته پژوهش از نرم افزار SPSS ، Lisrelو تحلیل عاملی تأییدی و به منظور کشف روابط علت و معلولی بین متغیرها و مؤلفه های مورد بررسی از نرم افزار معادلات ساختاری AMOS استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از وجود رابطه مستقیم و معنادار بین متغیرهای مستقل تدارکات،انبارداری،انتقال، پردازش سفارشات،زمانبندی تولید، زمان حمل کالاو بسته بندی با متغیر وابسته زنجیره تأمین است. ودر این راستا پیشنهاد می شود که شرکت مانیزان در شهرها و مناطقی که محصولات خود را به آنجا صادر می کند در نقاط مختلف آن شهرها دفتر مرکزی فروش و انبار توزیع مرکزی دایر نماید.

کلید واژه ها: زنجیره تأمین ، عملکرد، صنایع غذایی، صنایع لبنی مانیزان.

عنوان                                                                                       صفحه

چکیده

فصل اول کلیات

1-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….2

1-2- بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………5

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………7

1-4- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………8

    1-4-1- هدف کلی………………………………………………………………………………………………8

    1-4-2- اهداف جزئی………………………………………………………………………………………… 9

1-5- فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………..9

1-6- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………..9

1-6-1- متغیرهای مستقل…………………………………………………………………………………… 9

1-6-2- متغیر وابسته………………………………………………………………………………………….10

1-7- روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………10

1-8- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………..10

1-8-1- قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………….. 10

1-8-2- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………..10

1-8-3- قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………10

1-9- تعاریف و اصطلاحات فنی و تخصصی……………………………………………………………………10

1-9-1- تعاریف عملیاتی…………………………………………………………………………………..10

1-9-2- تعاریف مفهومی……………………………………………………………………………………12

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………..16

2-2- مفهوم زنجیره تأمین و تعاریف آن……………………………………………………………………………18

2-3- مدیریت زنجیره تأمین و تعاریف آن………………………………………………………………………..21

2-4- مبانی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….22

2-5- اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین………………………………………………………………………….. 23

2-6- طرح کلی یک زنجیره تأمین…………………………………………………………………………………  27

2-7- انقلاب زنجیره تأمین……………………………………………………………………………………………. 27

2-8- دلایل و ضرورت های مدیریت زنجیره تأمین………………………………………………………….. 28

2-9- اصول و مقدمات زنجیره تأمین………………………………………………………………………………..29

2-10- حوزه های تصمیم گیری زنجیره تأمین…………………………………………………………………..29

2-11- اعضای زنجیره تأمین…………………………………………………………………………………………. 31

2-12- انواع زنجیره تأمین……………………………………………………………………………………………….31

2-13- عملکرد مدیریت در برابر چالش های زنجیره تأمین……………………………………………….. 33

2-14- فازهای اصلی زنجیره تأمین…………………………………………………………………………………..34

2-15- تاریخچه زنجیره تأمین…………………………………………………………………………………………35

2-16- سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین…………………………………………………………………………..36

2-17- دهه 1990 میلادی و رشد سریع زنجیره های تأمین……………………………………………….. 40

2-18- مدل کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………….42

2-19- معرفی شرکت مانیزان…………………………………………………………………………………………..43

    2-19-1- تاریخچه مانیزان………………………………………………………………………………….43

    2-19-2-کارخانجات و امکانات………………………………………………………………………….43

    2-19-3- محصولات وفرآورده ها……………………………………………………………………….44

    2-19-4- بازار مصرف فرآورده ها……………………………………………………………………….44

2-20-پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………….44

    2-20-1- پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………….. 44 2-20-2- پیشینه خارجی………………………………………………………………………………….  50

فصل سوم روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….53

3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………..54

3-3- مراحل انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………55

3-4- منابع و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات………………………………………………………………..55

3-5- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………..56

3-6- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………..56

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………57

3-8- مدل معادلات ساختاری ………………………………………………………………………………………..58

3-9- تحلیل عاملی  ………………………………………………………………………………………………………59

3-10- معیارهای برازش ………………………………………………………………………………………………..59

3-11- روایی ……………………………………………………………………………………………………………….61

3-12- انواع روایی ……………………………………………………………………………………………………….61

3-13- پایایی ………………………………………………………………………………………………………………62

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………..65

4-2- توصیف داده ها…………………………………………………………………………………………………….66

4-3- وضعیت پاسخگوئی به سوالات پرسشنامه…………………………………………………………………71

4-4 اعتبار سنجی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ………………………………………………………72

4-5- اعتبار سنجی مدل تحقیق با مدل معادلات ساختاری ………………………………………………….72

4-6 متغیرها و ابعاد تشکیل دهنده آنها ……………………………………………………………………………..74

4-7- مدل کلی پژوهش………………………………………………………………………………………………..122

4-8 بررسی فرضیه های فرعی تحقیق…………………………………………………………………………….133

فصل پنجم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..142

5-2-  نتایج بررسی فرضیات با استفاده از آزمون های آماری…………………………………………….142

5-3- پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………….144

5-4- محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………146

فهرست منابع و مأخذ ………………………………………………………………………………………………….148

 یوست……………………………………………………………………………………………………………………….152

فهرست جدول ها مدل و نمودارها…………………………………………………………………………………153

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………….159

چکیده انگلیسی

 

 

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo