%38تخفیف

دانلود پروژه: هنرستان هنرهای زیبا با رویکرد هنر پست مدرن

تعداد 97صفحه فایل word قابل ویرایش

هنرستان هنرهای زیبا با رویکرد هنر پست مدرن

 
چکیده
:

     فضای مدرسه و کلاس های درس می تواند با بهره گیری از نحوه ساماندهی پویا و سازنده خود کیفیت زندگی دانش آموزان در محیط تعلیم را ارتقا بخشیده و بدین ترتیب راندمان آموزش افزایش دهد.از آنجا که تاثیر سازنده فضا بر روی انسان بیشتر زمانیست که ذهن در حال تحول است و شروع عمده این تحولات در زمان بلوغ می باشد بدین دلیل فضای آموزشی گروه سنی خاص بلوغ یعنی دوره تحصیلی هنرستان به منظور این تحقیق در نظر گرفته شده است وهمچنین از سبک معماری پست مدرن در طراحی فضای هنرستان بهره گیری  شده است .

موضوع این تحقیق طراحی هنرستان هنرهای زیبا در سایتی با کاربری آموزشی در منطقه 6شهر قم می باشد. این سایت در بافتی مسکونی و پر جمعیت قرار گرفته و با توجه به نبودن مدرسه در این منطقه لزوم آن بیشتر احساس می شود.مدرسه فوق با سه دوره کامل شامل 12 کلاس درس30 نفره برای 360 دانش آموز می باشد.

واژگان کلیدی: مدرسه، فضا، کلاس،پست مدرن، دانش آموز، هنرستان…

فهرست مطالب

عنوان                                                                                               صفحه

مقدمه. 1

فصل اول:کلیات (طرح تحقیق)…………………………………………………………………………………………………………2

1-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………3

1-2طرح موضوع و بیان مساله………………………………………………………………………………………………………….3

1-3ضرورت انجام پژوهش………………………………………………………………………………………………………………3

1-4سوابق و پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………3

1-5فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………3

1-6اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………4

1-7هدف کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………….4

1-8جنبه جدید بودن و نوآوری در پژوهش……………………………………………………………………………………….4

1-9روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………..4

1-10کاربرد نتایج پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….4

فصل دوم : شناخت موضوع و بستر پروژه 5

1-1مفهوم کلی تعلیم و تربیت… 6

1-1-1 تعلیم و تربیت جدید. 6

1-2 تعریف آموزش و پرورش…. 6

1-2-1یادگیری.. 7

1-3 پیشینه تاریخی آموزش و پرورش در ایران. 7

1-3-1 نظام آموزش و پرورش درایران باستان. 7

1-3-2 نظام آموزش و پرورش پس از اسلام. 8

1-3-2-1 مکتب خانه. 8

1-3-2-2 مدارس غربی.. 9

1-3-3 نظام آموزش و پرورش معاصر ایران. 9

1-3-4 آموزش و پرورش دوره تحصيلي راهنمايي.. 10

1-3-4-1 ساختار آموزشی.. 10

الف

1-3-4-2 اهمیت آموزش و پرورش دوره راهنمایی.. 10

1-3-4-3 خصوصیات دانش آموزان دوره تحصیلی راهنمایی.. 11

1-3-4-4 اهداف دوره راهنمايي تحصيلي.. 12

1-4 تاثیر عوامل فیزیکی مدرسه بر دانش آموزان. 13

1-5 اصول معماری مدارس…. 14

1-5-1 انواع سیستم های سازماندهی در مدارس…. 14

1-5-1-1 سیستم سازماندهی مرکزی.. 14

1-5-1-2  سیستم سازماندهی خطی.. 15

1-5-1-3  سیستم سازماندهی شعاعی در مدارس… 15

1-5-1-4   سیستم سازماندهی مجموعه ای در مدارس… 16

1-6 معماری فضاي بسته مدرسه. 16

1-6-1 معماری فضاي باز و نیمه باز مدرسه. 17

بستر پروژه……………………………………………………………………………………………………………………………………19

1-7 استان قم. 19

1-7-1 پیشینه تاریخی قم. 19

1-7-2سیمای شهر قم. 19

1-7-3 مراکز زیارتی و سیاحتی شهر قم. 20

1-8عوامل طبیعی استان قم. 21

1-8-1 آب وهوا 21

1-9 اقلیم استان قم. 22

1-9-1 باد. 22

1-9-2 بارندگی.. 23

1-9-3 دما 23

1-10 ویژگی‌های معماری بومی مناطق گرم و خشک…. 24

1-11معماری استان قم. 24

1-11-1  بافت شهری.. 24

1-11-2  فرم کالبدی ساختمان. 25

1-11-3 مصالح ساختمانی.. 25

1-12  برخی راهکارهای طراحی با توجه به اقلیم قم. 26

1-12-1 جهت استقرار ساختمان. 26

ب

1-12-2 جلوگیری از تابش آفتاب در فصل تابستان. 27

1-12-3جلوگیری از وزش باد نامطلوب……………………………………………………………………………….28

2-12-4  فرم مطلوب طراحی در اقلیم. 28

فصل سوم : مبانی نظری.. 29

3-1هنر پست مدرن. 30

3-1-1واژه ی پست مدرن. 30

3-2ویژگی ها و خصوصیات پست مدرنیسم. 33

3-3  تعریف فرم و رنگ و نور در مدرسه. 35

3-3-1احجام ساده 35

3-3-2 حیاط مرکزی.. 35

3-3-3  ایوان مسقف…. 35

3-3-4 رنگ…. 36

3-3-5 استفاده از نور طبيعي خورشيد. 36

3-3-6 استفاده از روشنايي مصنوعي.. 37

3-4 محوطه سازی.. 37

3-4-1 انواع محوطه سازی مدارس…. 37

فصل چهارم :  بررسي استانداردهاو ضوابط و طراحي.. 39

4-1ضرورت شناخت ضوابط و استانداردها 40

4-2 اصول وضوابط طراحی فضاهای مدرسه. 41

4-2-1اصول و ضوابط  طراحی کلاس: 41

4-2-2 آزمایشگاه 43

4-2-3 سالن آمفی تئاتر. 44

4-2-4 کتابخانه. 46

4-2-5اتاق مشاوره 47

4-2-6 اتاق فعالیتهای پرورشی.. 47

4-2-7 اتاق بهداشت و کمکهای اولیه. 47

4-2-8 فضاهای اداری.. 47

4-2-9 بوفه. 48

4-2-10 آبدارخانه. 48

4-2-11 انبار. 49

4-2-12 ورودی.. 49

4-2-13 فضاهاي بازي و ورزش…. 49

ج

4-2-14 فضای سبز. 49

4-2-15 محل صف جمع.. 50

4-2-16 سرویس های بهداشتی.. 50

4-3  ضوابط عمومي طراحي فضا 51

4-3-1 بازشوها (پنجره ها) 51

4-3-2 بازشوها (درها) 52

4-3-3 راهرو و پاگرد. 52

4-3-4 پله ها 53

4-3-5 رامپ ها 53

4-3-6 آسانسور. 54

4-4 استانداردها و ضوابط ایمنی.. 54

4-4-1 آتش سوزی.. 54

4-4-2ايمني در مسيرهاي حركت… 55

4-4-3 ايمني در راهروها 55

4-4-4 ايمني در مسير پله‌ها 55

4-4-5شرايط ايمني درها 56

4-4-6 شرايط ايمني پوشش كف…. 56

4-4-7شرايط ايمني در فضاهاي بهداشتي.. 56

4-4-8مستحكم سازي و حفاظت ساختمان‌ها در برابر زلزله. 56

4-4-9 ضوابط معلولین.. 57

4-4-10 زوایای دید یک معلول. 57

4-4-11ابعاد عبوری.. 58

4-4-12پهنای گذرگاه صندلی چرخدار. 58

4-4-13گردش دست… 58

4-5 برنامه ريزي فيزيكي.. 59

4-5-1 برنامه كاري.. 59

4-5-2  نيروي انساني.. 59

4-5-3  فضاهاي آموزشي.. 62

4-5-4  ظرفيت كالبدي مدارس در فضاهاي شهري.. 65

4-5-5 ظرفيت مطلوب مدارس…. 67

4-6 جدول برنامه فیزیکی.. 69

فصل پنجم : بررسی نمونه های مشابه. 73

د

5-1 نمونه های خارجی.. 74

5-1-1 دبیرستانی در امریکا 74

5-1-2 مجتمع آموزشی کاج در آمریکا 75

5-2 نمونه های ایرانی.. 77

5-2-1دبيرستان امام صادق (حكيم نظامي قم) 77

5-2-2 نتیجه گیری.. 78

5-3 نمونه سبک وهنرستان پیشنهادی.. 79

منابع و مأخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………………82

چكيده انگليسي ………………………………………………………………………………………………………………………………

فهرست جداول

جدول شماره (أ)…………………………………………………………………………………………………………………………..42

جدول شماره(ب)…………………………………………………………………………………………………………………………44
جدول شماره (ج)…………………………………………………………………………………………………………………………45

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروژه: هنرستان هنرهای زیبا با رویکرد هنر پست مدرن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo