%36تخفیف
بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری (مطالعه موردی فروشگاههای سونی شهر کرمانشاه)
کارشناسي ارشد رشته ی مدیریت اجرایی(گرایش استراتژیک) (M.A)
تعداد 147صفحه در فایل word
عنوان
بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری
(مطالعه موردی فروشگاههای سونی شهر کرمانشاه)
چکیده
ارزش ویژه برند هر ساله توسط مؤسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بینالمللی اندازه گیری میشود اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکتها برخوردار است، زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنان است. به همین دلیل ارزش ویژه برند از ارزش داراییهای فیزیکی به مراتب بیشتر بوده که این امر نشانگر اهمیت بالای آن است. مدل گیل و همکاران (2007) برگرفته از یافتههای آکر، یو و …. است که در کشور اسپانیا آزمون گردیده است با توجه به تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی، روانشناختی محیطی کشورهای مختلف در مطالعه حاضر به ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرفکننده که شامل عوامل قیمت، تبلیغات، ترفیع که از طریق ارزش گذاری بر ابعاد ارزش ویژه برند (شامل تداعی برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند و کیفیت درک شده) بر ارزش ویژه برند تأثیرگذار است، پرداختهایم. جامعه آماری ما مشتریان فروشگاه سونی در سطح شهر کرمانشاه بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقهای است که از روش فریدمن برای آزمون فرضیهها استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشانگر این امر است که تبلیغات تصویر برند قیمت ترفیعات به ترتیب بیشترین اثر، متغیرهای مرتبط با ارزش ویژه برند و تأثیر گذار بر آن هستند.
واژگان کلیدی
آگاهی از برند، تداعی برند، کیفیت درک شده، وفاداری به برند، ارزش ویژه برند، مشتری.
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: آگاهی از برند, ارزش ویژه برند, تداعی برند, کیفیت درک شده, مشتری, وفاداری به برند